I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

problem med socialen

Övrigt - Blandat

   

2008-03-15 20:40

problem med socialen

Hejsan jag skulle vara tacksam för lite råd angående mitt problem
Har tidigare bott och pluggar i Kalmar min kille har tagit socialbidrag där, det har alldrig varit någon problem. Men nu har vi flyttat till Växjö, vi gick till socialen här och de berättade att jag måste hoppa av skolan för att min man ska få socialbidrag. Jag går alltså på CSN, min man har bara varit folkbokförd i Sverige i ett år och är därför inte berättigad till CSN bidrag. De vill alltså inte ge några pengar till han och då är vi 2 tvugna att leva på mitt bidrag. Alltså så tror jag att detta är under "skälig levnnadsnivå" när räkningarna är betalada finns cirka 3 tusen kvar. Det är inget alternativ och hoppa av skolan har min examen i januari och tänker bli en "stolt akademiker" :D... så vad ska jag göra är inte så duktig på SOL lagstiftningen ...men jag har inte hittat något relevant lagrum för att jag ska behöva hoppa av skolan. TACK

true love is so rare, but don`t u worry i`m going no were//MRS MONDAY