vad gör ni efter studenten?
Kul med lite tips osv höra vad ni har för er för jag har inte bestämt mig än, men det lutar åt att sommarjobba först med något random jobb tills jag vet mer vad jag vill göra Har väl sökt till ABB nu då, eller pappa hjälpte mig lite eftersom han jobbar där men vi får se hur det blir Känns som det vore kul att softa lite först och inte jobba på "seriöst" eller vad man ska säga, alltså typ 60% eller så Någon som ska göra något helgalet istället för att fixa nått skitjobb? Berätta nu (för jag tycker faktiskt det är intressant) Ha det / MR-JAY
Jobbade sommaren inom vården, tog en engelska kurs på högskolan, gjorde inget i 3 månader och flyttade till stockholm med pojkvän och har fått jobb och blev befordrad igår..
Du lär ju ta ett år och bara resa runt i världen! Och istället för att fixa ett sommarjobb försök fixa ett jobb i Norge istället, du får myycket mer cash!
http://www.herrbitter.blogg.se/
Skivsamlare
2008-04-09 08:26
hmm. för mig blir det nog så att jag ska sommarjobba så mkt jag får på mitt jobb. sen blire väl det vanliga sommarföreteelserna; diverse festivaler osv. sen jobba lite till, och sen resa! resa resa resa! hade jag tänkte mig. sen nästa år blir det nog plugga vidare :>
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
jag tog studenten år 2006. jag jobbade som ett as hela sommaren efter för att få ihop pengar till en tågluff genom europa, men jag började helt otippat plugga i norrköping på universitetet där jag läser och bor nu. nu har jag ungefär 1 termin + praktik kvar, sen har jag en examen. så mina "roliga saker" kommer väl efter att jag tagit min examen, jag vill flytta till danmark och lära mig danska. jag vill till andra ställen också för att chilla och lära mig nytt och se nytt. inte så mycket resa runt i asien som lockar för min del, jag vill hellre till paris i 6 månader och försöka med en "egen" snabbkurs i språket etc.
Skivsamlare
2008-04-09 08:31
odla cb ne skoja,,leva på soc........
ja ska sommarjobba hoppas ja, ska på anställningsinterjuv idag hos ikea, sen ska jag jobba i 2 år med nånting och sen gå högskola. det är min plan :D
Haters gon' hate...
Seban Är lite sugen på det!
phatie Nice ! låter kul, hur gammal är du nu då efter allt det (eller sa du det :) )
jobbade som au pair i några månader, nu jobbar jag på äldreboende och i höst ska jag börja plugga. JÄVLIGT SPÄNNANDE ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Eftersom jag var fattig som ett as efter studenten men ändå inte hade lust att jobba, åkte jag till England sex veckor samt gick på hultsfredsfestivalen. Sen började jag plugga till journalist och det gör jag fortfarande. Ångrar dock att jag inte sparade mer pengar innan så jag kunde åka till Afrika under sommaren:(
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
Var ledig 1 vecka sen var de dags att arbeta på lager i 1 år, efter de så jobbade jag med utvecklingsstörda samtidigt som jag påbörja min pokerkarriär, forsatte på det jobbet kanske ett halv år. Sen dess har jag klarat mig bra på att spela. Du efter plugget de fixar sig alltid du efter plugget de ordnar sig nog höhöhö!!!
my name is xelly smelly
Varför känns det som att alla nuförtiden får hjälp av sina föräldrar? Har inte en enda polare som inte jobbar hos sin farsa, eller kommit in via en släkting. MR-J: Hur gick det med projektarbetet förresten?
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
jag slappade i juni\juli efter studenten, sen fixade jag ett jobb UTAN hjälp från föräldrar i augusti, där jobbade jag tills lite innan jul, sen läste jag lite smått på komvux men la ner det för det visade sig att jag inte behövde skiten, så nu är jag här, gör ingenting men jag har pengar att leva för, det är grymt, efter sommaren är det högskola som gäller..
började jobba en vecka efter och jobbad fram tills juen och nu har jag vart arbetslös och söker jobb. funderar lite på då och då och läsa vidare på nått inom foto -
RekFoto
Jag var ganska pank då jag inte fick nåt ordentlig sommarjobb, men jobbade 2 dagar totalt. Sedan så gick man först runt och var nervös för om man kom in på den utbildningen man hade sökt, över hur man skulle kunna fixa boende osv, om man skulle flytta till en stad som man aldrig vart i. Men det löste sig.
DIF!
Jag tar studenten nu 4 juni .. ska jobba så mycket som möjligt så jag slipper jobba i sommar. Sedan jobba augusti och ett år framåt tills jag fått ihop cash, sen drar jag världen runt .. tillbaka i sverige ska jag plugga till copywriter, 2 år.
jag är discoverys ansikte utåt
Har fet ångest vad jag ska göra nu efter skolan
mephisto X4 Jo då, fick mer tid på mig så det kommer funka
Btw hur kunnde du veta nått om mitt arbete eller så :) ?
börjar jobba under sommaren. Du vet eget fixat lite sådära åt sidan;) Får lagom cash där, tar en fet semester med några polare till jamaica, röker monsterspliffar har raggar på bruna människor, sen hem igen & börja jobba
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har fan problem.. Vet inte om jag ska plugga direkt, eller jobba 1 år och sedan resa. Om jag nu ska jobba, ska ja jobba i sverige lr london. eller om jag ska läsa direkt, ska ja ta någon skola så jag slipper flytta hemifrån, eller ska ja flytta... lalala....
Highfive anyone, anyone?
Redaktionen
2008-04-09 16:05
Jag vettefan vad jag ska göra. Har en lägenhet att att ta hand om och verkligen inte lust att gå till soc dagen efter studenten. rättare sagt, det kommer inte att hända helt enkelt för att jag vägrar. hoppas på jobb inom äldrevården så man kan torka gamlingrövar tills man fått lite mer klarsyn på vart man vill sätta dendär sköna knappnålen på jordklotet och dra.
namaste
Glida i någon månad här hemma, och sen blir det städa på det jävla sjukhuset och jag ahtar det, ska göra det i 1 månad. Sen blir det raka vägen upp till Oslo där det blir jobb och spana in norska jenter, sen när jag sparat ihop pengar blir det backpacking vart vet jag dock inte!
Producent
2008-04-09 19:18
Jag gick ut förra året. Jobbade som raplärare lite på sommarn, sen var jag arbetslös ett tag, lite spelningar därimellan, sen jobbade jag som sopgubbe nåra månader och nu är man arbetslös igen.
djbb_beats P19 , är du allvarlig?
Från raplärare till sopgubbe till arbetslös, låter så komiskt på nåt sätt
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
på tal om ångest, jag har ångest pga av att jag var så förbannat lat och inte pluggade så jag fick bättre betyg.
RekFoto
Pluggar vidare utbildning , och sedan jobbar jag med barn och ungdomar inom vård och phsykiatri ;D
Jag hade mitt sista sommarlov efter gymnasiet. Sen fick jag jobb som vikarie på en skola och då jobbade jag och läste upp mina gymnasiebetyg i omelott i 2 år. sen tog jag mitt pick och pack och flyttade till eskilstuna där jag nu läser till lärare. sen ska jag flytta hem till sthlm igen och jobba och föda barn.. hehe
Producent
2008-04-10 14:51
men hur fan kunnde du ställa upp på att arbeta som sopgubbe? ok det är ett jobb men iaf!
Det är fett bra betalt. För övrigt: phsykiatri, var ordet
DIF!
Producent
2008-04-10 15:29
Jag åkte till London för att jobba som au pair, sen jobbade jag vanligt i london och nu jobbar jag på ica för att dra iväg till nice och plugga franska till höst. sen blir det nog studier i london nästa år.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!" http://starbuck.blogg.se
Får se.. Jag har sökt tre folkhögskolor med inriktning musik.. om jag ej kommer in så har mitt liv ingen mening längre, så då får vi se vad jag gör.. annars bor jag på nåt internet å pluggar musik!;D
fantastiskt
MR-J P19 just nu är jag 20 år men jag fyller 21 om någon månad. så, när jag tar min examen kommer jag vara nyligen fyllda 22 år :) Det känns rätt gött.
ursäkta för att jag skriver som en spalt men min dator vill tydligen inget annat :(
haha, det blev ju inte ens någon spalt! aja :D
shit efter studenten sitter man väl kvar vid datorn och hör föräldrarnas whine!
sopgubbe drar inte dem in typ 28 000 innan skatt!?
Producent
2008-04-11 13:18
Jag drog till några polare i pittsburgh och festade i två månader. Sen flyttade jag till norge för att spara ihop pengar, är kvar här och ska nog vara här ett år till sen flyttar jag till Australien för plugg. Life is good!
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered