Tips på vin från Systemet?
Tjena whoa. Ska iväg på middag ikväll och tänkte att det vore trevligt att ta med en flaska vin. Men jag kan inte ett skit om vin så jag tänkte att någon kanske snabbt kunde tipsa om ett hyfsat billigt vin som ni brukar köpa. Jag har ingen aning vad som serveras så kan inte utgå från det. Ett rödvin snackar vi alltså. Tack
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
Är det inte enklare att gå dit och fråga i kassan istället?
biffko to di world
Definiera billigt? :) Irony Pinot Noir rekommenderas, ligger runt 120:- på systemet. St Hallet Gamekeeper's Reserve är en schyst shiraz som även den rekommenderas varmt, ligger strax under 80:-. Palandri Estate Cabernet Sauvignon är en slutlig rekommendation som är oerhört prisvärd, ligger runt 100:-, men smakar som om den kostade avsevärt mycket mer än så.
Look with your own eyes - See with your own mind
Ja alltså max 80. Gärna billigare. Kom igen era smygalkisar. Ni måste ha billiga standardviner ni köper som är bra för pengarna. Torre Vadå enklare? Blir väl inte mycket enklare än att slänga iväg en tråd på en minut. Tack PenDragon. Ska överväga och konsultera min plånbok.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till
Drack ett vidrigt Cabernet förra helgen, 15 % ... :/ Farsan påstod att det skulle funka till "biff" men jag är tveksam, eller så är det jag som är lite vek i gommen. Castillero del Diabolo är rätt nice, kommer inte ihåg vad det kostar. Gato Negro är ju en pensionärsklassiker annars. I övrigt vet jag inte, shiraz-viner är fina, syrah där till, gärna franskt. Drack gott vin från Provence förra året...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Chianti kan man få för 50-60 rixdaler.. dom är jävligt fina.
http://www.finest.se/drzamani Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
nilsL P21 : Shiraz och syrah är samma druva :)
RedRebel, åfan. Därför man säger shiraz/syrah? Jag hade ingen aning...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hmmm.. jo det om shiraz och syrah har jag också hört.. fast jag har hört att det finns en liten skillnad mellan dom också.
http://www.finest.se/drzamani Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
dunavar från ungern tycker jag är ett schysst och billigt vitt vin. tror det kostar runt 60kr.
Syrah heter det i Frankrike, Shiraz i Australien osv.
En googling Dem här känner jag igen...
2011, Côtes-du-Rhône, Guigal, Frankrike, 750ml, 95 kr
22800, Parallèle 45, Côtes du Rhône, Jaboulet, Frankrike, 750ml, 88 kr
Shiraz och Syrah är som nämnt precis samma druva, den kallas Syrah i Frankrike och Shiraz i övriga världen :) Sen tycker jag dock inte du ska begränsa dig till rött... en trevlig Petit Chablis har faktiskt nästan lite rödvinskaraktär, och är klart prisvärd :)
Look with your own eyes - See with your own mind
Vina Maipo, Chillenskt om jag mins rätt, gott som saft mmmm, helt ärligt grymt bra vin. (Vina med ett sådant där spanskt N med en våg över)
Min tro är starkare än din övertygelse.
Det är för jävla synd att inte Murfatlar säljs på systemet längre... den är riktigt god. Men den ska definitivt testas vid första bästa tillfälle. Jag rekommenderar Merlot eller Cabernet Sauvignon... dom är godast, tror jag. Dom har säkert nån shiraz också... det måste jag undersöka nästa gång.
17 kr över budget wyndham estate bin 555 shiraz funkat grymt bra för alla jag druckit det med, hobby-vinkännare som totalt nollstälda.
hoppas du får en trevlig kväll!
black tower, men vet inte om det finns på bolaget dock, lagom billigt å sjukt gott..
Whiskey & Cola !.
Kan väl säga att jag körde på Swagmans förslag om Trapiche Cabernet Sauvignon och det gick hem väl. Var iofs inte den första flaskan som gick åt så jag misstänker att vilket vin som helst hade funkat at that point.
När du vill köpa riktigt bra vin så är amarone fint, min favorit är tupungato corbec med corvina-malbec druvorna som i amarone fast från Argentina. annars så har Chilenskt vin har alltid bra viner. ;)
Red Motion Music
Ja alltså max 80. Gärna billigare. herregud..
köp en rolig öl istället, och drick i stora rödvinglas. det är vad som gäller numear
jag skulle tippsa om ett ekologiskt vin som heter dolce vita, om du hittar det på systemet så kan jag lova att folk som gillar vin skulle säga att det är ett mycket gott vin... kostar kanske 60 spänn.
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
Mitt favoritvin under 80 är Selvarossa. Mycket generöst vin.
Sålänge du inte köper nått blajjigt Shiraz vin från Australien ska det nog gå bra.. haha
fråga Spottsäkerväst här på whoa, han jobbar där.. iofs på öl avdelningen.. men lie om vin lär han kunna :D
kul att en 15 åring dissar att man vill ha vin under 80 kr
Fraodi, ja den var skön... :) Kände mig ganska värdelös där...
Corvina Veronese 87:-, bland det mest prisvärda vinet på systemet.. =)
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.