I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söker författare!

Övrigt - Blandat

2008-05-05 16:21

Söker författare!

Finns det någon eller några som hänger på whoa som lever på eller försöker leva på sitt författarskap? Jag håller på att skriva en uppsats på universitsnivå (dock en antologi snarare än en regelrätt b-uppsats) och ska skriva om författarskap och litteratur.

Jag är väldigt intresserad av att intervjua personer som (ovan) lever på eller försöker leva på sina böcker. Är det någon som läser detta och inte givit ut en bok utan är mitt uppe i att försöka få den utgiven går det absolut lika bra om man skulle vara intresserad av att svara på några frågor.

Det jag undrar över är lite egna reflektioner över författares förutsättningar på en marknad som är kommersiell och hur man överlever rent ekonomisk. Finns det bidrag? Vem får pengarna? Vad anser du att en författare är, får alla kalla sig det eller måste man vara erkänd med X antal böcker utgivna?

Det kommer mer frågor såklart som är lite mer specifika men det är själva grejen. Hör väldigt gärna av er, här i tråden eller i ett PM så kontaktar jag er så fort frågorna är sammanställda. Om någon är intresserad och tänker höra av sig till mig så får ni gärna ge en kort presentation om er själva, hur ni står i ert yrkesval just nu (har ni eller inte gett ut en bok etc).

2008-05-06 21:07
är det ingen som är författare på whoa men som känner någon som jobbar som det - det går minst lika bra!

2008-05-06 21:56
kultur & litteratur! ;D
((MAAD))

2008-05-06 22:09

Jag har PRECIS påbörjat mitt episka mästerverk, en storslagen debut som kommer toppa New York Times-best seller list i månader och bli Oprah's book of the month när den är klar. Fast jag kallar mig nog för författare mest för att det låter bättre än arbetslös så jag kan nog inte hjälpa dig. :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-06 22:33
Är så pepp på Janies episka äventyr. För lite sånt nuförtiden!

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2008-05-06 22:54

soulable: Tack! Ska jag vara ärlig så kommer den nog bli skit haha med tanke på att jag inte skrivit på år och dar, men man måste ju pröva!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-06 22:57
JanieJones F23:

bara att dela med dig till Whoa när du är klar

2008-05-06 23:01

Fiyah: Men folk är så skoningslösa här... :S

2008-05-06 23:02

Men DU kan få en kopia!

2008-05-06 23:03
JanieJones F23:

då blir inte resentionerna i tidningar så läskiga sen :)

2008-05-06 23:03
Bara hon inte skriver i sin bok på samma sätt som hon gör här.

2008-05-06 23:04
JanieJones F23:

tar jag gjärna, bara att skicka ett medelande när den är klar så får du min adress.

du kan få ex av mina böcker om jag någonsin tar tag i det och börjar skriva

2008-05-06 23:13

Crashworkz: Din lilla häcklare... Men oroa dig inte, det kommer jag definitivt inte göra.

2008-05-06 23:14

Fiyah: Done deal, sir.

2008-05-07 00:38
Då ska jag börja på ett epos ikväll. 12 böcker på 32 verser vardera hade jag tänkt. Eftersom man måste ha ett restema så tänkte jag på Roxettes väg tillbaka till världstoppen, vad tycks?

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2008-05-07 04:03

soulable: Låter imponerande, kan inte vänta tills du är färdig!

2008-05-07 11:09
davve_d P22

denna tråd har redan legat i det forumet men jag och en av moderatorerna tycker båda att tråden skulle flyttas då jag inte söker en författare för att få hjälp med en specifik titel utan en person som jobbar som författare .

Ni övriga:

jättekul att ni diskuterar i min tråd men jag skulle uppskatta om folk kunde hålla sig till vad tråden faktiskt är ämnad för snarare än att ha en 10-inläggs diskussion om någon som skojar med mig från början. känner ni någon som arbetar som författare - säg till! annars får ni gärna fortsätta snacket i era gästböcker : )

2008-05-09 18:16
okej, jag dödade verkligen tråden i och med det sista inlägget men vafan, finns det verkligen i n g e n som vill kunna leva på sitt författarskap som också hänger på whoa? det som finns så många ordrunkare och grammatikkåta jävlar här ^^