E, ett Psykiskt beroende
Hejsan Dagboken, har blivit lite jobbigt nu när man känner att man vill ta en för sig själv. Ungefär som ett litet barn som ska hålla sig från kakburken, ganska hemskt speciellt när man bara vill helg festa på det När blir det ett beroende? Är jag redan beroende?, inga löjliga svar tack, det bästa jag kan göra är att tänka på annat sålänge, lagt undan kakburken nån annanstans bort från min åtkomst känns lättare så. Ajuste, Tjack is dead to me.. (Inlägget ändrat av JP 2008-08-28 22:36:47)
Grejen med E är att ju mer du käkar desto mindre känner du av det. Så är du i kakburken för ofta kommer kakorna smaka papper, vilket motverkar hela syftet typ. Det bästa du egentligen kan göra är att slänga skiten åt helvete.
Redline!
Uff, min sista erfarenhet av e liknar väl din situation. Hade den i fickan och där låg den och sved tills jag i min ensamhet tog den och den orsakde flera timmars obehag. Extacy ska inte tas i den stämmningen. Enligt min mening är du redan beroende. Man brukar säga att man inte är beroende föränn man börjat fundera på om manär beroende. Och det har du tydligen gjort.
man brukar säga att man inte ska vara blind.
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
alla beroende är psykiska utom typ sömn och mat
Exe-Poused P0, ja, men sömn och mat är inte ett beroende, det är en förutsättning för att leva. jay_dee_r_i_p X2, du kommer aldrig sluta om du inte har viljan till det. just nu Vill du något annat, men eftersom du inte vet vad så faller du tillbaka till det som är familjärt. det är en rätt dryg grej psyket gör. du kan komma vidare, men du måste vilja det som sagt. det lättaste är att byta ut dina vanor (repetiva betéenden), i värsta fall byter du helt enkelt drog till något annat. xtc är ju bland det värsta som finns när det kommer till att förstöra hjärnan. för varje dag du käkar uttöver den 1a så ökar du risken för neurotoxicitet något Otroligt mycket. när ditt serotonin är slut i hjärnan (vilket det är efter första pillret typ) så börjar hjärnan plocka upp dopamin ist och då kan det hamna där serotoninet ska vara. sen har du stora hål i hjärnan ungefär... hjärncellerna dör ut på alla möjliga olika ställen i hjärnan. fortsätter du såhär så kanske du rentav tappar talförmågan, eller förmågan att gå, eller nått annat livsviktigt. du blir förmodligen psykotisk och permanent deprimerad till slut, fundera över hurpass fucked up du vill vara när du är 40 inga substanser har något egentligt Fysiskt beroende, inte ens heroin, allting sitter i-ditt-huvud, så gör dig av mig skiten, byt upp dig till nått bättre åtminstånne.. good luck, have fun
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Pusherman aa precis alltså är vi beroende av mat?
D-moral okej vilka mer är inte psykiska beroenden förutom mat och sömn? sorry för dubbelpost
sålänge det påverkar din kropp och du får fysiska abstinensbesvär är det också ett fysiskt beroende. t.ex. om du är diabetiker, är du inte beroende av ditt insulin?
Tokd okej där fick du mig kan inte argumentera mot det,jag syftade mest på heroin och kokain och liknande..
pula tills du tröttnar... har aldrig träffat nån som fastnat på e
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
va ja minns så e inte e beroeendeframkallande... däremot så bränner det bort delar i hjärnan som aldrig återställs, kan få permanent brist på serotonin tex, o bli kraftigt nedstämd eller deprimerad . typ som kokain gör med dopaminet..bara va ja tror men de ja känner som fastnat på e är inte beroeende men missbrukar drogen och minst två har konstiga persolighetsförändringar eller snarae svårt att resonera. då menar ja ex: anna sitter md en tejprulle i handen,lägger ifrån sig den o 5 sek senare frågar ja om ja kan få tejpen, hon vänder sig om för att titta efter tejpen men ser den inte och säger; öö det finns ingen tejp...vi har ingen. men anna du hade ju tejp i handen för 5 sekunder sen, -nä vi har ingen tejp. (typ syns den inte så finsn den inte) tragiskt sluta experimentera med droger som ärrar för livet, vare sig man vill lr inte så blir vi vuxnare och mognare o lever mycket möjligt ett långt liv, inge roligt att vakna upp 10 år senare o konstatera att ens partydroger bränt bort halva hjärnan......
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Exe-Poused P0
alla beroende är psykiska utom typ sömn och mat Vad menar du? att droger inte kan starta fysiska beroenden?
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella, Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...
Alkohol är fysiskt beroendeframkallande? Du lär inte bli särskilt fast i E. Fast vad vet jag...
Det kommer en dag när du måste äta 3-4 på en gång för att känna nått och kanske 10-15st samma kväll för det ska kännas värt. Du kommer känna att ditt huvud och din hjärna inte pallar mer. Samtidigt vet ju inte jag dina vanor.. Antingen äter du 1-3 månader vädligt regelbundet och tröttnar eller så chillar du ett tag imellan och får det fett mycket roligare.. När du inte längre stissar runt och vill göra saker när du är Ead utan du stör dig och blir förbannad på småsaker folk i din omgivning gör när du är Ead då vet du att det är dags att chilla ner innan det är försent.
MeckGyver
ayatolla det har jag alltid trott men du får gärna bevisa att jag har fel,upplys mig!
Spelar det nån roll om det är ett psykiskt eller ett fysiskt beroende? Inte som att man kan knarka knark och känna sig safe "för det är bara ett psykiskt beroende". Dessutom är hjärnan och kroppen starkt sammankopplade (no shit) och därav anser jag att det ena påverkar det andra så pass mycket att det inte spelar nån större roll. Tänk till innan godamnit!
Precis som folk har sagt tidigare i tråden så ger de oerhört mycket sämre effekt om du tar dem ofta. Jag tycker att MDMA påverkar hjärnan på ett obehagligt sätt, och det finns dåligt med seriöst forskning kring bestående skador. Min starka rekomendation är att helt hålla er borta från ecstasy - det är säkert jätteskönt, men det är inte värt att riskera ett livslångt serotoninunderskott. På grund av att man får så dålig effekt av dagligt bruk är det väldigt ovanligt med ett MDMA-beroende. Du kan nog vara ganska lugn på den punkten, har dock läst om ett dokumenterat fall i Storbrittanien där en man tog flera tabletter varje dag under flera års tid. Han led av ganska svåra skador, b.la. kramper och permanent depression... Köp hellre några gram tjack ifall du vill ha en festdrog, eller håll dig till alkohol, möjligen kryddat med lite cannabis. Vill tillägga att jag inte på något vis vill uppmuntra någon till att använda olagliga preparat, men hellre influensa än pest, som man inte burkar säga!
"I smacked you moms on her ass, she didn’t get mad, she turned the other butt, she can even call me dad."
det mesta står redan ovanför, bränner hjärnan över ett visst intag som kanske inte återställs, funkar mindre ju mer man äter, är inte direkt fysiskt beroendeframkallande som b.la horse, kola och alkohol, men ibland innehåller E vissa berondeframkallande ingridienser, så man kan ej veta, själv tycker jag det är skit drog som funkar dåligt, finns bättre, eller det bästa är att vara glad nykter dock
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Känner någon som är det samt några som varit det. Folk som käkar 5-10 stycken varje helg, både en och två dagar. Nyttigt kan det knappast vara. En kille jag känner käkade konstant i ett par veckor, vettefan om han är normal nu, efter ett gäng år. Skit i E hur som helst, det är en barndrog som de flesta växer förbi rätt snabbt. Sjukt mycket biverkningar har den också, och ännu värre är att de flesta tabletterna som kommer är rätt värdelösa.
Räcker med E på väldigt speciella tillfällen. Max 1 gång om året... det tror jag är nyttigt :p
käkade e en gång o hela huvvet blev till massa bitar som snurrade runt
kände mej som en riktig försökskanin
Skivsamlare
2008-06-17 13:11
Det där med psykiska beroenden är egentligen ett jävligt missvisande begrepp. Alla beroenden är fysiska, även de psykiska, eftersom att kroppen och likaså din hjärna är fysiska och reagerar på fysiska förändringar i din kropp.
http://www.kulturkompaniet.nu/
Okej jag kan tala om for de som sager att droger som heroin endast ger ett psykiskt beroende. Nar man slutar skjuta heroin, opium eller andra tunga droger so blir kroppen valdigt sjuk, du har feber, kallsvettas, rennskita och insomnia i monader.. Det ar ett fysiskt beroende nar den fysiska delen av kroppen blir i doligt skick nar du inte har drogen i dig. Marijuana och Ciggaretter t ex ar endast en psykiskt beroende, aven om vissa for svettningar osv ar det hela i ditt huvve. Men Heroin ar i allra hogsta grad ett fysiskt beroende. Eva ar inte ens beroendeframkallande vad jag vet, men psykiskt beroende kan komma fron vadsomhelst. Fysiska beroenden: Mat, Sova, Heroin, Opium, Amfetamin. Psykiska beroenden: Gras, Ciggaretter, LSD, (exstasy tror jag)
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
Exe-poused Haha, om ett heroinberoende bara vore psykiskt vore det väldigt konstigt att människor dött i avtändningen.
Alltid underhållande med folk som uttalar sig om prylar dom inte har en jävla aning om..
får nog omformulera mig lite,menade bara att dem är inte fysiskt beroende till den grad att du dör om du inte tar den regelbundet,men klart abstinensbesvären är delvis fysiska
rostad P20 Nikotin är grymt fysiskt beroendeframkallande, det är till och med ett av de mest beroendeframkallande ämnena som finns.
"I smacked you moms on her ass, she didn’t get mad, she turned the other butt, she can even call me dad."
esh är värt att äta en gång, lätt.. och undersökningar visar ju att majoriteten upplevt esh som jävligt positivt första gången. en gång är ingen gång.
..
psk verkligen..
Nominee best rolled L`s
Ett beroende uppstår när du börja tänka tankar som "fan va kul detta skulle va om man va bäng" i vardagslivet eller på helger! Över huvudtaget helt enkelt! När man inte kan ha kul utan sin drog, man kan ha kul . Men inget är ändå 100%! du måste alltid poppa bokstaven eller suga i dig holken för att kunna ha 100% skoj. Då tror jag att ett beroende ligger hack i häl.
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
fan va glad jag är att jag aldrig ens testat droger..
hur kan du säga så om nåt du aldrig testat?
Nominee best rolled L`s
Exe-Poused: Flera olika typer av droger. Man kan dö av att sluta med heroin, exempelvis, men det kanske bara är en psykiskt inbillad död...?
E är en av de mest beroendeframkallande, psykiskt. Man blir så lycklig och vill ha, senaste trippen kostade mig uppspytt blod så nej tack till sånt framöver fan... Man måste inse att livet inte kommer bli en Etripp men det är iaf inte det viktigaste att man själv ska må bra - egothinking? Man ska dela med sig av glädjen normal än ead, man ser ju fan inte ens lycklig ut.
http://www.myspace.com/murderdem
quter man saknar inte något man aldrig fått smak för.. överlag. + att det verkar ju inte vara så jävla ball om man kollar här..
chana_masala P20 så du dricker varken öl eller kaffe heller eller men du kanske är fett OG och drack forties så fort du dumpade nappen? det är för att det finns såna som NateW här som tror att man trippar på e...
Nominee best rolled L`s
quter okej, jag dricker både öl och kaffe och snusar som en riktig karl.. men jag kan ju fortfarande vara glad att jag hållt mig från droger? för att citera mig själv.. man saknar inte något man aldrig fått smak för..
chana_masala P20 okej du riktiga karl frågan är väl om du gillade öl, kaffe eller snus innan du prövade? eller ångrar du kanske att du började med dessa droger?
Nominee best rolled L`s
quter hade ingen åsikt om det riktigt.. vadå då?
aja skitsamma rök en holk och va lite whoa
Nominee best rolled L`s
Längesedan jag käkade E nu, det är lätt den mest flippade drogen, och som man mår absolut bäst på, men den tröttheten och tråkiga känslan som kommer när dom kickar av, och dagen efter gör att det inte ritkigt är värt, man mår ju dåligt lika många timmar som man är bäng. Alltså inte riktigt mår dåligt men man känner ju sig helt tom och korkad, jobbig känsla de där...
äääh jag har aldrig blivit så tömd som folk snackar om dagen efter...måste ha mkt serotonin eller ngt men kan ju inte påstå att E skulle vara ngt jag skulle göra mer än någon gång per år om ens det...nöjd med att ha testat skiten men det är ju en jävligt stark känsla första gången satt jag med en vattenflaska i handen i 2 timmar o tittade på människor för att allt var för mkt fattade inte alla konstiga vågor o skit som går genom kroppen....det är för bra som någon sa, inget att leka med! man måste respektera droger så man inte fastnar...
Suck. Kan folk sluta försöka skilja på psykiska och fysiska beroenden? Inser ni inte att man inte kan skilja på de två?
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
core, har du haft en tjack eller horse avtändning?
Nominee best rolled L`s
du knullar horse avtändingen. hur menar du då?
Nominee best rolled L`s
Snälla lilla core jag vet vilka symptom som uppkommer vid avtändning, opiaterna är ungefär lika farliga som influensan och kokain blir du trött och kfår humörsvängningar av. Men det har absolut ingenting att göra med huruvida det är fysiskt eller psykologiskt beroende, det går nämligen inte att skilja på de två. Är det fysiskt så är det också psykiskt, är det psykiskt så är det också fysiskt.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
Förstår dig, dom första 10 gånger man Ear ere ju lugnt, men det e när man tagit mer mer än det, du blir fuckad i skallen om du käkar oftare än typ varje månad, å har man e perioder käkar man ibland mer än 1 gång per vecka, å de gör en helt slut i skallen... suget kommer alltid finnas, när man vet om man skulle droppa en blir allt fett soft, men E är fan en drog man inte kan ta så jävla ofta, de knullar dig.... Förvandlar folk till jävla tomma zombis.
Negative
Du jag har snortat massa jävla koks under perioder, har blivit helt jävla knullad efter det, du snackar om inget du har en aning om..
och,
"opiaterna är ungefär lika farliga som influensan" Skämtar du med mig? du e ju helt bränd i skallen, har du ens testat någon drog? du vet fan ingenting.. opiat avtändning e fan det värsta som finns, folk tar självmord på ATs av opiater, du e fan sjuk i flera veckor på de , ledvärk i hela kroppen, gör ont att stå, sitta, ligga titta, och mår skit för man e så jävla äcklig, fattar du? snacka inte om något du inte vet