I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

mopedproblem

Övrigt - Blandat

2008-06-07 23:54

mopedproblem

hallå nu är de så att min bror har en aerox å varit å skruvat i förgasarn på den, han skulle byta munnstycke, så efter han skruvat klart å satt ihop allt så går den inte å köra,
den startar men går inte å köra för förgasaren blir för full å de rinner ut besin ur den så nån som vet vad man ska skruva i för skruv så den inte får så mycket bensin. haha hoppas ni fattar vad jag menar

2008-06-08 00:56
Först: lol moped
Sen: lol moped
Avslutar med: den som förstörde, lol en moped

Extrarond: Har någon av er en moppemushe? xD

Allvarligt talat, tyvärr vet jag inte, ville uppa tråden. Följer fortsättningen spänt :)

Btw ni har ingen mopedverkstad/handlare och rådfråga, rådgivning i sverige är relativt gratis så :p

2008-06-08 01:05
ta isär å sätt ihop igen?
kikk ass

2008-06-09 12:02
1. Varför skulle din bror byta mainjet?
2. Har din bror kanske råkat stuka flottören?
3. Hur mår nålventilen (ventilen som sluts då flottören stiger)?
4. Det finns ingen skruv i hela världen som har något att göra med en flödande gasare, dvs om det rinner ur den. Däremot kan din bror ha klossat dit ett för stort munstycke och därigenom får du alldeles för mycket soppa.
5. Herre gud, skaffa något annat än en Aerox, det är bara rat :D
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!

2008-06-09 12:18
Som sagt, antagligen är det flottören som hakat upp sig.

2008-06-09 12:21
Såklart måste whoa lol:a mopeder.. Men fråga på något annat forum.

2008-06-09 12:29
Sen att det är ungefär trettiosju gånger så lamt att "lol:a" mopeder som att faktiskt äga en undgår tydligen somliga. :)

2008-06-09 12:33
det är väl rätt uppenbart vad som har hänt?

han har bytt munstycke... nu kommer det in för mycket bensin.... säker på att munstycket han bytte till inte är större än det gamla?
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2008-06-09 13:43
Njadu Bjäär, "förgasaren blir för full å de rinner ut besin ur den". Om trådskaparen faktiskt menar detta bokstavligt så har jag väldigt svårt att tro att det beror på ett för stort munstycke :D Eller det är klart, om man byter från tex. 30 till 130 så kan det nog rinna ut en del bakvägen när man försöker starta den men så otroligt korkad kan jag inte tänka mig att någon är? Eller?
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!

2008-06-09 14:05
aaa de rinner UT bensin också haha såg inte det, trode det bara kom in så den "dränktes" lmao jag ska sova mer
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2008-06-10 10:36
Tror du skulle få mer hjälp på typ moppenet's forum. Gutt Luck
It's nice to be important. But it's more important to be nice.

2008-06-15 03:10
flotörren lr förstort munstycke