I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vill jag bo i Lund? Vill jag bo i Uppsala?

Övrigt - Blandat

   

2008-07-08 00:35

Vill jag bo i Lund? Vill jag bo i Uppsala?

Hej allesammans.

Jag ska inte berätta min livshistoria men hej hej, jag bor i Jakobstad i Finland och när höstterminen börjar efter den här sommaren kommer jag att flytta hemifrån. Jag har bott hemma hela livet. Jag vet inte hur man gör när man inte bor hemma. Jag har sökt till jävligt många program i Sverige och just nu lutar det åt logopedprogrammet (ifall någon här har någon som helst erfarenhet av den utbildningen eller det yrket - skriv!) i Lund. Jag hann göra en sen anmälan och kommer troligen in.

Men grejen är att jag på grund av någon anledning hellre vill bo i Uppsala. Jag vet ju ingenting! Jag har varken varit i Uppsala eller Lund. De är ju båda studentstäder, men vad betyder det egentligen? Stökiga fester i studentkorridorer med högljudda ölhinkare lär ju visserligen vara trevliga men.. det är inte min grej. Är en "studentstad" verkligen någonting för mig då?

Vad har ni att säga om Uppsala respektive Lund? Finns här t.o.m. någon som har bott i båda städerna?

Jag är på jakt efter:

- Musikmänniskor (folk som spelar munspel som man kan sjunga och ha trevligt med)
- Vegetariska matställen
- Kultur! Ge mig konserter
- Lite lugn, lite ro.
- En bra bostad med soft folk som inte är kaxiga och vill slåss hela tiden och som inte skrattar och misshandlar mig bara för att jag är en asiat som pratar finlandssvenska


Ifall jag flyttar till Lund och det visar sig suga där så kanske jag söker in till Uppsala. Utbildningen är fyraårig.. Jag tänker inte svälja knivar i fyra år bara för att jag råkat välja fel.

Men Lund verkar nice. Uppsala likaså. Och jag vet ingenting. Vet ni?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.