Få bort min ryggsmärta!
Nu är det så att jag har fruktansvärt ont i ryggen. Jag har haft lättare smärtor i ett år på ett ungefär, men det blev bra med tiden. Trodde jag. Nu har dom återkommit och jag har inte sovit en blund på 6 nätter. Ska åka till en doktor om 3 daga, men hur kan man få bort smärtorna så att man iaf kan sova. Har provat alla värktabletter jag har hittat. Om någon kan någon övning ller något annat som hjälper en att få bort smärtorna så säg till!!
Kan tillägga att det är på den högra sidan ungefär vid skulderbladet.
låter typ som det jag hade... dvs skolios. du kan prova stretcha, sätt dig på golvet med benen framåt, lite böjda. luta dig framåt å håll i din vänsterfot med din högerhand, sen "gasar" du med foten. det brukar kännas bättre efteråt. i övrigt måste du nog träna ryggen, på gym eller nåt. jag kör övningar på en sån stor boll, hemma, min rygg har blivit mkt bättre.
Wisdom is wonder
har likadant. de e för att du inte tränar.
Jag gillar Elk, Elk gillar MIG!!!
weed, funkar mot allt. jävla mirakel medicin
Cosmic Hinkstep Spliffystars
Vet inte vad du har.. Men mot ischias etc kan man hänga sig.. Man hänger fast sig och så får någon dra ut alla ens kotor, det ska hjälpa skitbra.. kanske inte mot ditt dock ;S
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
voltaren och gräs bruka asfint för mig, tradolan är ännu bättre.
Aj, förstår precis vad du menar. Hade så när jag var yngre. Min syster fixade till det genom en massa massage, knäckning och stretching.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
jag åkte på en jävla ryggskada när jag lirade hockey. Jag gjorde ingenting åt det utan hade det i ett halvår ungefär. Musklerna på ena sidan ryggen hade dragit ihop sig så jag såg ut som en jävla pilbåge. Gick till en naprapat 3ggr så var det problemet ur världen.
Can't break necks in boxes
va fan är det för opiatpundare här på whoa? holy macaroni.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
krullet: Vet du om det är skolios du har? För om så är fallet så borde du blivit behandlad mot det när du var yngre. Jag hade/har det i vilket fall, fast i nedre delen av ryggen, & det hjälper med träning som fan . Sedan jag började träna har jag inte kännt av det alls. Tidigare har jag alltid fått jätteont i ryggen när jag har stått upp länge, t ex när jag gått på stan eller så.
R0feman: folk har blivit äldre, de som snackade om att röka zutt förut snackar om att röka hochen idag..
Dear God give us what you gave Moses, a burning Bush.<br> <br> 413 änna!
du borde testa nåt som kallas för psoas ställning, det ska funka som en fet avlastare för ryggen tydligen.. (så sades det iaf på ergonomi A lektionerna) det hela går ut på att du ska ligga på en plan yta, med benen på en stol (eller motsvarande) så att din kropp blir formad som ett trappsteg. var noga med att benens vinklar är 90 grader och att svanken är plan mot golvet
en skön cocktail av oxycontin, nitrazepam, theralen och chrystal haze slår ut dig i en vecka, när du vaknar har du inte ont längre.... funkar även mot depressioner och skallighet
de brukar alltid handla om stretching, man måste stretcha seriöst 30 min per dag typ från vaden upp till nacken, hela sidan av kroppen och höfterna allt sitter ihop. bara att börja
LEGALISERA CANNABIS
Skivsamlare
2008-07-21 17:56
Jag har haft problem med ryggen från och till i snart 4 år, men jag ska inte gnälla då jag enbart har mig själv att skylla. Har gått medie-linjen på gymnasiet så det var 3 års sittande framför datorn bara det, hehe. Iaf, så har jag gått till en sån jälva ryggknäckare ett 10tal gånger, obehagligt i stunden men skönt efter. Han känner ofta vad som är fel. Men iom att det bara hjälper för stunden så har diverse doktorer och ryggknäckare i princip bara rekomenderat en grej; träna! Då jag jobbar på gym så är det ganska lugnt att kunna smita ifrån receptionen 10min 3-4 gånger om dagen och träna med en core-boll (en sån stor studsboll). De övningar som passat mig bäst är; 1. Sitta på bollen med rak rygg, lägga båda händerna på en sida av bollen. T.ex. lägga båda händerna till vänster om vänster lår, sedan stretcha på så sätt. Gör detta fast andra hållet, upprepa. Detta går att göra om du sitter på en stol med, samma princip. Du kan greppa ryggstödet och stretcha försiktigt. 2. Jag hade ojämnheter i ryggraden bla, ryggen var spänd hela tiden pga att den inte slappnade av när jag sov. Jag hade problemet att mellanpartiet av ryggen var väldigt tränad och ansträngd, medan nedre delen (le(ä?)ndryggen) var helslö, hehe. Så för att jämna ut det/träna hela ryggen kan du ligga på en Core-boll och "slappna av". bara ligg på den med ryggen mot bollen och gunga långsamt fram och tillbaka. gör detta io några minuter och pausa sedan, upprepa. Sen får jag varna mot att sträcka ut ryggen mot stolar (inte det jag beskrev ovan). lätt om man går i skolan att man lutar ryggen över stolstödet för att knäcka till den, gör inte detta då det skadar ryggen. Gör istället stolvarianten jag beskrev i punkt 1. Detta är "lindriga" övningar man kan utföra om man har så ont att man inte klarar av vanliga rygg-övningsmaskiner och ryggövningar. Men börja med dessa och trappa upp det med fler ryggövningar. Har du inte tillgång till gym/instruktör där du bor kan du kolla upp olika övningar på diverse sidor på internet. Hoppas det löser sig. Btw, ursäkta min wall of text!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Skivsamlare
2008-08-24 12:27
på tal om ont så har jag så ont atm att jag inte kan röra mig i princip. kan itne böja mig och sätta mig i bilen -.- way to go när man är 19..
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
ketogan <3
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.