I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Reflektioner om polisens korståg mot den bilburna befolkningen.

Övrigt - Blandat

   

2008-07-22 20:08

Reflektioner om polisens korståg mot den bilburna befolkningen.

Satt igår kväll och tänkte på vägpoliserna i Stockholm. I buskagen lurar polisen med radar och fotoutrustning. På fredag kvällar brukar polisen slå en järnring runt hela Stockholm och stoppa allt som rör sig. Man kan ibland få intrycket av att det handlar om en slags belägringoch att ryssarna landstigit i Nynäshamn. Men så är naturligtvis ingalunda fallet, det handlar om att Stockholms bilburna befolkning ska pröva sina lungor på plastblåsor. I sådana här kontroller medverkar och kronofogdar som utmäter bilar vars förare har P-lapps- eller skatteskulder. En kombinerad skatte-, uppbörds, P-lapps, fart- och nykterhetskontroll alltså.
Myndighetens härjningar mot den bilburna befolkningen gör att många människor inte känner sig säkra. När som helst kan ett körkortsingripande ifrågasättas. Många människor upplever att körkortet är det viktigaste de har. Dras körkortet är det slut med livet. Slut med arbetet. Slut med allt. Är det bara jag som upplever mig jagad? Själv har jag dock inget körkort.