I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kebabpizza (färdig-att-värma-varianten)

Övrigt - Blandat

   
Admin

2008-08-03 00:08

Kebabpizza (färdig-att-värma-varianten)

Dagen då jag upptäckte att det finns frysta kebabpizzor att värma i ugnen hemma var en stor dag, och efter den dagen har min livskvalité höjts avsevärt. De är perfekta både att slänga i sig snabbt innan jobbet och att äta i sängen framför en film på aftonen.

Det finns ju dock ett utbud, och här kan vi diskutera vilken som är bäst. Jag har provat Icas, Coops och Grandiosas.

Coop: Duger att äta, men inte mycket mer. Vad jag minns hade den ingen fefferoni vilket förstörde allting.

Icas: Den är god, riktigt god. En salig blandning av kebabkött, fefferoni och röd lök. Även förpackningen är snygg, med en bild av pizzan rakt uppifrån vilket lockar till ätande. Avsaknaden av sås är dock lite trist.

Grandiosa X-tra allt: The best of the best. Visserligen dyrare, men det är den värd (särskilt när föräldrarna sköter matinköpen!). Förpackningen för tankarna lite till 90-talet (halvful med andra ord), men texten "Pizza med 40% mer fyllning: Kebab, Fefferoni, Krämig sås" vittnar om en kulinarisk upplevelse. Plus: Den är stört god, och riktigt maffig. Minus: Såsen blir lite äcklig och kall efter ett tag om man som jag äter långsamt.

Så, dela med er av era kebabpizza-upplevelser! Vilken föredrar ni? Har jag missat några andra märken?


För att undvika missförstånd: frysta kebabpizzor får man ta för vad de är. De kan ju egentligen inte mäta sig med pizzan man får på sin lokala kebaberia. Meningen med tråden är alltså att man ska se det som frysta färdiglagade kebabpizzor, och inte som riktiga kebabpizzor. Men diskutera gärna vanliga kebabpizzor om ni känner så, var får man den bästa?

Nej jag jobbar inte med att PRa kebabpizzor, I'm just a fan.

Frid!



Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.