I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flytta ihop med en kompis, vad ska man tänka på?

Övrigt - Blandat

   

2008-08-03 15:38

Flytta ihop med en kompis, vad ska man tänka på?

Rubriken avslöjar egentligen allt vad tråden kommer handla om, men i korta drag.

Om 2 veckor, den 16:e Augusti flyttar jag från Mora (för första gången i mitt liv, gaarhh) till Karlstad för att börja studera på KAU. Min bästa vän flyttade dit förra sommaren och har nu läst 1 år och bor i en 1:a i centrum. Jag och hans bror (som också är min kompis) flyttar till en 3:a och vi ska båda börja studera den 25:e.

Att det blev jag och hans bror som ska bo ihop och inte jag och bästa vännen är enbart positivt. Jag och min kompis är som ett gift par och bråkar om allt jämt fast vi älskar varandra så vi skulle inte kunna bo ihop och de två bröderna skulle ha dödat varandra innan första helgen varit över.

Hur som helst, har bott själv i nästan 3 år nu och han jag ska bo med flyttar direkt från föräldrahemmet så vi har lite olika bakgrunder nu innan vi blir roomates (tänk inte Joey och Chandler, vi är snarare Monica och Rachel) Jag är nämnligen väldigt pedant av mig och han har aldrig behövt ta hand om sig själv tidigare :P

Ge mig (oss) tips om allt mellan himmel och jord vad man ska tänka på när man flyttar ihop med en kompis för att allt ska gå så smidigt som möjligt och vad vi bör tänka på för att inte dra igång World War III i soliga Värmland.

Shoot!

//Tobbe, TenFingers.

"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja