I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sl-kort whaaa?

Övrigt - Blandat

   

2008-08-18 19:33

Sl-kort whaaa?

Helloj whoa!
Det är så att idag stod jag inne på pressbyrån och skulle köpa mitt månadskort. Eftersom jag är 20 fyllda så måste jag ju köpa det kortet med fullt pris. Men detta ville jag inte utan sa till hon i kassan att jag skulle ha reducerat, ser ju inte så gammal ut så det funkar ;-).
Men sen blev jag lite nojjig ändå, kan kontrollanter stoppa en och be en visa legitimation vid en biljettkontroll? Jag vill gärna inte betala böter för att ha köpt ett sl-kort med reducerat pris. Men vafan gör man inte, priserna är ju så underbart skyhöga så jag vill fan inte betala 700 spänn för att lämna min plats åt pensionärer som bara slöåker på dagarna, eller trängas med fisande-berra en måndagsmorgon när man ska till jobbet.

Men iaf det sista kom bara upp nu i skallen hur det kan vara en tidig morgon. Så det jag undrar är som sagt, kan dessa kontrollanter kolla min legitimation om de blir misstänksamma?

Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...