I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

5000 fattas på kontot (obehörigt köp)

Övrigt - Blandat

   
Producent

2008-09-20 20:32

5000 fattas på kontot (obehörigt köp)

skulle handla på systemet i Fredags då plötsligt betalningen inte medgavs
jag kollade om jag kunde ta ut på bankomaten men icke; fick ut en minneslapp med texten "uttag medges inte, disponibelt e-4dygnsgräns 24.000.00"

loggade in sen på SEB och upptäckte att jag bara hade 658 spänn kvar (5700 innan )

ringde och spärrade kortet och frågade samtidigt om vem som gjort köp med mitt kort,
de sa då att det var på SIBA, vilket jag aldrig varit på senaste tiden

detta har också hänt en gång tidigare för ungefär samma belopp, fast då gällde det en resa utomlands och köpet hade gjorts i Frankrike med Euro
då hade jag dock fått ett brev hem INNAN köpet gjorts om att någon misstänks göra obehöriga köp med mitt kort, och någon hade tydligen gjort test-utdrag på ca 2-3 euro

fick tillbaka pengarna vid det tillfället men oroar mig för att jag inte kommer få det den här gången... samt funderar nästan på byta bank :S

någon som varit med om liknande händelser får gärna skriva det i denna tråd, för jag kan inte fatta att detta händer just mig 2 gånger i rad!
någon måste läst av mitt kort-nummer då jag handlat på nätet men jag har bara köpt t.ex låtar på i-tunes, spel på steam osv. legitima saker från riktiga företag
en stor WTF upplevelse!