Projektarbete
Behöver verkligen idéer till projektarbete på gymnasiet. Är väldigt sent ute och kan inte komma på nåt som funkar. Min förra idé med en into the wild expidition gick i stöpet när vi som hade tänkt göra det tappade intresset när lärarna krävde en vvetenskapligrapport. vad gjorde/gör ni själva?
Jag gjorde ett tappert försök att försöka jämföra ungdomarnas fördomar i förhållande till var dem bodde. Jämförde Täby och Husby. Skrev en uppsats om det sen.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
jag och en polare ska bygga ett bubbelbadkar med elektronisk-styrning av ett helt vanligt badkar som de flesta har hemma.
www.myspace.com/danielbylund
Vilket betyg är du ute efter? Jag gjorde mitt projektarbete de 4 sista dagarna och kammade hem ett G. Fett stolt
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Jag och två kompisar till testade att se hur det var att leva ute i naturen i 2 dygn utan mat, man fick bara käka på naturens tillgångar så att säga (Typ bär osv) och se hur det påverkade oss. Iofs så är det rätt dålig årstid att göra det nu när det är kallt och jävligt. Vi gjorde det i Oktober förra året och sov i ett tält ute i skogen, fyfan va kallt det var!
Live Hard, Die Young
bylund_90 - Låter riktigt livsfarligt, men kul om det funkar. Ta bilder och langa upp en instruktion om du lyckas! :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Jag håller på med en skiva i samarbete med Rädda Barnen där många av Sveriges bästa rappare kommer vara med, nu ska jag inte avslöja något. Den kommer släppas våren 2009 i butik!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
hehe, jag som är så lat och "datornörd" skall jämföra nyttig mat kontra skräpmat, för att se om koncentrationsförmågan höjs p.g.a att man äter nyttig mat istället för skräpmat. Får se hur det kommer att gå ...
*snaark*
Vad menar du med att lärarna krävde en "vetenskaplig" rapport?
Jag och några polare ska slänga ihop 5 longboards. Chook coolt. Vad går du för linje? Scripta Antar att han menar rapporten som förklarar hur/var/varför dom gjort saker o så..
Jag gjorde mitt arbete på 2dagar... Gjorde en Resedagbok från när jag var nere i Barcelona och hälsade på min bror i 5dagar.. Fick VG om jag inte minns helt fel.
Jag slängde ihop en hemsida med lite flash implementationer, fick MVG.
alxpds Men om det är det han menar så kommer han ju inte att slippa det vad han än gör
Ett par kompisar till mig är på dreamhack just nu och gör blodsockertester med mera för att se hur kefft man mår av att spela dator och äta pizza tre dygn i streck, kul idé tycker jag! Själv fick jag inte välja projektarbete eftersom jag hade kursen Ung Företagsamhet istället :/ fast den var kul!
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com Missa inte världens bästa radioprogram
Starka Personligheter.
Paradigma satt ihop en egenproducerad EP.. jag jade inget projektarbete.. så jag bluffade att vi gjorde den som projektarbete.
jag ska lira redji, sjukt tufft
45 clash är fett underskattat
jag gjorde en fotoutställning med budskapet "att våga vara sig själv"
http://www.tweenerpie.blogspot.com
Jag gjorde min sista veckan om spelmissbruk och fick vg!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag arrangerade en festival. Fick MVG :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fronh Det var nåt sånt vi hade tänkt oss men som sagt gick det inte. :( det skulle ha varit riktigt fett fast pallar inte göra det själv nu. Enligt mina lärare måste man skriva en vetenskapligrapport, komma fram till något vetenskapligt waeva. Dessutom måste jag koppla ämnet till samhällsprogrammet, funderar på att göra ett arbete om nordamerikanska indianer, deras religion och filosofi. Låter det som en bra idé? Kanske blir lite drygt... Annars har ni rört om i tankeverkstaden så tack eller nåt, HEHE ;) PEACE YALL
haha, jag och 2 andra i min klass gjorde en tidning om kroppsmodifikation. så vi skrev lite artiklar, gjorde lite reportage och intervjuer om tatueringar, piercingar, scarification, branding och lite annat.. gjorde en fräsig första sida (som jag nu skulle tycka var skitful men som då var skithet ;) tänk så smaken ändras haha) och gick till Lava för att sätta ihop den med en spiralrygg så att den verkligen blev som en riktig tryckt tidning. jag har verkligen ingen aning om hur fan vi fick MVG för den nu när jag tänker tillbaka..
Jag och kompisen Fixade en garageuppfart åt hans fader som blev skitbra:)
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
Testosteron Slipper du projektarbete för att du har en annan kurs? Jag har både projektarbete och Ung Företagsamhet.Sizzla Fan vad tråkigt att du måste göra någonting som rör din linje, sånna krav har inte vi. Det är ju självklart lättast och smartast att göra det, men ändå... Jag och en polare har startat ett band och ska spela in ett gäng låtar och sätta ihop till något fint...fast det kan ju inte du göra om du nu måste göra någonting som har med din linje att göra. Min flickvän gick också samhäll och hon skrev ett arbete om Mao. Lockande?
Sizzla P18 Det där med att man måste koppla det till Samhällsprogrammet (gick också samhälle med inriktning idrott) så gjorde vi som så att vi kopplade det till en kurs som vi hade läst, Natur och Friluftsliv A hette den. Så vi sa att vi tyckte den kursen var intressant och ville fördjupa oss i det vilket vi fick!
Live Hard, Die Young
Slipper du projektarbete för att du har en annan kurs? Jag har både projektarbete och Ung Företagsamhet. Yes, på vår skola så var UF projektarbete för samklasserna så att säga. Har du UF som valbar kurs eller? Gillar du det?
Starka Personligheter.
Näh, det är obligatoriskt. Jag tycker inte direkt om det. Lite för mycket "måste" med det, om du förstår vad jag menar...
vatten-längd-skidor.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Jag gjprde också en hemsida med lite flash-prylar. Även jag fick MVG. Själva arbetet handlade om att starta ett företag som gör hemsidor. Så gjorde jag en prototyp i princip. Sen hittade på lite siffror osv osv...
Scrotum Ja det är rätt trist, minskar möjligheterna iaf. Skickar arbetet om mao? HEHE hade varit chill. :) Nä men vetefan om mao låter lockande.Fronh Ok, tror man skulle kunna göra det, några i min klass som gymmar och har motiverat det på nåt sätt. Så det borde ju gå att motivera nästan vad som helst känns det som men har övergett Into the wild idéen nu.
Testosteron Märkte att det inte är ung företagsamhet som jag har utan projekt och företagande, men det går väl ut på ungefär samma saker?Sizzla Jag har inte tillgång till arbetet för tillfälligt, vet inte om jag någonsin har det faktiskt. För övrigt så är det ju själva utförandet projektarbetet och inte arbetet i sig som till största delen är avgörande, så det lär ju inte hjälpa dig så mycket.
Det där med att skapa egen hemsida låter lockande, specielt när vi har datorer i vårt gymnasium och min datorkunskaplärare hade älskat mig efter det (Han gör det själv)... Hur kan man lära sig att skapa egna sidor, hur bra som helst att kunna skaffa sig ett MVG på att sitta med sin feta röv på en stol och stirra i skärmen! + Coca cola ofc ;) No one? someone? anyone? Vart kan jag lära mig :) ? (Sorry jag snodde din tråd lite Sizzla<)
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Ghostface, Du kommer garanterat misslyckas med den attityden om du tror det är kul att sitta och göra hemsidor med "en coca cola i handen"
Lepra - Try me... En coca i handen är för det är gott? Kommer jag misslyckas för jag dricker coca menar du?...
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
jag och tre polare lirade in en skiva reggae å ägde sönder lite. mvg straight up!
worlds best lover
nej men att du tror det är mindre seriöst arbete bara för du sitter på en datastol
Var fan står det att jag tror att arbetet är mindre seriöst? Jag kan gärna sitta 20timmar per dag för att få ett MVG framför datorn, med 3-4flack coca cola...Bara, ta inte allt för givet...
jag designade fula köksredskap in da CADprogram eftersom jag är the shit på CAD.. ghetto yo flow.. inte för att det tillförde tråden något men jag ville skryta med att jag fick MVG
jag och två buddies anordnade ett 3-dagars fn-rollspel för 100 pers, mvg dirr. boooya
du är kär i mig.
Graffare
2008-12-03 14:09
Jag skrev att arbete om förändringar i det svenska språket. Fick MVG :) Fast idag hade jag skrivit om något roligare. T.ex. "Orgasmen - fysiologisk, historisk & kulturell analys." "Rasism bland invandrare mot andra invandrargrupper." "Varför är unga fäder oftast kriminella?" mm..
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Runka inte på 2 månader och dokumentera hur du mår under resans gång via blogg eller likande!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
haha klockrent projekt
du är kär i mig.
elitz Jäkligt schysst faktiskt. Det är ju i vetenskapligt syfte och tabu är ju bara fjantigt. ...fast jag hade inte klarat det.
Jag och en till tillverkade ett brädspel. Det innebar undersökning, massproduktionseffektivisering, ritningar, ekonomiska översikter, 3D modeller, instruktionsbok, samt tillverkning av ett exemplar med tillhörande pjäser. Vi fick MVG.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
jag gjorde en fotobok med mina pix från thailand... hur enkelt som helst, spendera bara lite tid å redigera nåra bilder å skrev lite text... blev klart på en helg :D
kärleken till pengarna är roten till problemen.
Vi undersökte hur kroppen påverkas av fotbollsträning. Mötte upp/talade i telefon med fotbollstränare, naprapater, sjukgymnaster och läste rätt mycket anatomiböcker. allt redovisades på 45 minuter med tillhörande powerpoint p.s fejka timmar i loggboken.. skriv upp 30 minuter "funderingar" osv ;)
AIK
GhostfaceKillah ta inte allt för givet nej, det är precis det jag menar.
åå projektarbete... JAg och några i klassen skulle göra allt möjligt. men det blev inget. Så jag struntade i dom och gjorde ett själv. Bestämde mig för att jämföra två stycken musik-program (reason och cubase) och samtidigt göra en liten skiva med låtar jag har gjort i programmen. Jämförelsen blev väl på 10-15 sidor och skivan blev helt okey. Fick MVG och jävligt stolt för att jag gjorde det för dom andra jag skulle arbeta med gjorde värsta skitsaken och fick IG! MOhahahahhaha
Testosteron Märkte att det inte är ung företagsamhet som jag har utan projekt och företagande, men det går väl ut på ungefär samma saker? Jag vet inte riktigt. UF går ju ut på att starta ett litet "riktigt" bolag (tror det juridiska namnet på bolagsformen är enkelt bolag), och sen arbeta med att ta fram en produkt/tjänst som man säljer. Man skriver affärsplan etc, alla siffror ska redovisas och man kan ställa ut sitt företag på Stockholmsmässan. Riktigt roligt tycker jag, i efterhand. När man hade det var det ganska wack men känns jävligt värt nu!
Starka Personligheter.
Testosteron Men det låter ju precis som projekt och företagande. Någon som vet vad skillnaden är?
Skapa en religion
Tycker det är så orättvist att det är helt olika krav beroende på vilket program och skola man går...
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."