I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sociala ställen som inte är en krog eller kostar massa?

Övrigt - Blandat

Producent

2009-01-23 20:33

Sociala ställen som inte är en krog eller kostar massa?

Hallå!

Jag har funderat lite på vad man kan göra som innefattar en sociala förhållanden a la människor i allmänhet men som inte kostar nåt särskilt och som inte inkluderar att man måste känna folk där..

Som på dagarna kan man t.ex sätta sig på ett nice biblioteket å läsa en bok eller så..
men på kvällarna då?
(Inte särskilt socialt exempel på aktivitet under dagen men ändå.)

Vill bryta lite halft från mitt tidigare levnadssätt och gärna lära känna nytt folk så ja, vart glider man?

Göteborg gärna!

Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2009-01-23 20:38
Att gå till ett café är ju nice. Fast dit kanske man inte går själv ifs, och priset beror ju på..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-23 20:42
Jadu, försöker hooka gratisgrejer som annonseras i tidningar, när det är mkt stohoj på stan och sånt kanske, fan jag vet inte, det var en bra fråga du cliche
be the change
Producent

2009-01-23 20:59
hampaah:

mjaa, fast mer nåt ställe man kan komma utan sällskap och inte sitta som outsider ändå liksom!

jackvegas:

ah, kan finnas några gratisspelningar eller andra liknande evenemang ibland, men i allmänhet, när jag var knodd så fanns det ju fritidsgård att glida till om man satt hemma och hade tråkigt en kväll, vad är motsvarigheten till det liksom för folk över 20..

svårt som fasen alltså
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2009-01-23 21:06
här i södertälje finns de samlingsställen för herrar o män typ (syrianska föreningar), annars är de la mest bingo o grejer för äldre som finns.

svårt med just folk under 30 annat än vanliga cafen. man kan ju bli stammis på ngt typ biljard/dart ställe, men kanske inte alltid så mysigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-23 21:20
Du kan hänga med mig^^
Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-01-23 23:53
kollektivtrafik...

2009-01-24 01:09
clich, haru flyttat till gbg igen? /Mr Reidar

2009-01-24 01:38
syrianska föreningens fester är inte att leka me

2009-01-24 02:22
Hyr en inomhushall med ett par kompisar och sen anordnar ni en kompisturnering i den idrott som passar. Ta med vänner i flera led och så kör ni en turnering med mixade lag. Klockrent sätt att lära känna nytt folk på!
 biffko to di world

2009-01-24 10:01
Kyrkan

2009-01-24 10:28
päronpung- nah festerna är inte o leka med, men häng i lokalerna är nog inte så pa-arty. har en lokal här 10 meter bort, mest gubbar som snackar skit utan att tanterna är med :-)

2009-01-24 10:41
Ibos café måste ju vara fett!
jagvillocksåhaenblog.com

2009-01-24 12:06
läs nån kvällskurs på universitetet
http://www.kommandot.se/wp/

2009-01-24 12:14
Hade det varit sommar så kunde du köpt en kasse öl och glidit iväg till valfri park, där finns det alltid soft folk. Annars vet jag inte mkt annat att göra, förutom krogen och liknande.

Men vafan, i Gbg måste det väl finnas en del att göra... Är du intresserad av graffiti så kan du ju dra till röda sten, eller vad det heter.

2009-01-24 16:47
inte riktigt kväll men....museer brukar väl ha lite "kvällsöppet" till drygt 20:00 nån dag i veckan. lite softa utställningar är roligt faktiskt...roligt!!!!
Det är inte hur viktig man är utan hur viktig man verkar

2009-01-24 16:49
ahjustja brukar vara billigt eller tom gratis om man är liten!
Det är inte hur viktig man är utan hur viktig man verkar

2009-01-24 21:10
Tanka en film och bjud hem vänner, då blir ditt hem ett socialt ställe som inte kostar så mycket

2009-01-24 21:29
palla gå på cafe verkligen.. måste vara den mest värdelösa trenden som existerar idag. så jävla hjärndött lol

skogsrave kostar inte mycket, men är fett som fan!
annars kan man ju gå med i en bokklubb, eller ännu bätre, starta en själv! :P
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-01-24 23:30
Röka vattenpipa med 5-6 kompisar kostar 30 kr/pipa (2 pers delar).. det är inte dyrt men sjukt socialt.
o just de.. du är jävligt äcklig också.