Billig och bra matvaruaffär på Östermalm?
Fan va svårt det ska vara då... Bor vid Valhallavägen/Odengatan (typ) och vetifan vart jag ska handla för att inte bränna hela studiebidraget på nåt så onödigt som mat :) Det finns en Konsum och en ICA på Odengatan men båda är både dyra och med dåligt utbud. På Valhallavägen finns då Fältöversten med Sveriges i särklass dyraste butik.. Dessutom ligger den lite off för mig. Just nu handlar jag där jag handlade innan jag flyttade hit.. PrisXtra i Västermalmsgallerian. En grymt bra och rätt så billig affär. Men då får jag ta 4an dit liksom och jag pallar inte åka buss hela tiden (spec. eftersom jag inte har ett månadskort nu) Så... alla tips tas tacksamt emot! Att handla på närbutiken är ingen hit i längden alltså.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
ICA Baronen på Odengatan var dyrast i Sverige för några år sen när jag bodde där i krokarna. Om du har ork och lust att promenera en 20-30 minuter finns ju PrisExtra vid St. Eriksplan, de har ju förmånliga priser.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Yep, den jag syftade på. ICA för rika. Dyrt som fan men Konsum på samma gata var nog nästan värre. Sämre produkter iaf. Ah jo, man kanske kan gå dit ja... Gick hem från St. Eriksplan inatt och det gick ju smärtfritt... Efter några öl visserligen :) Får kolla in den. Fler tips?
försöka hitta nån med bil (om du inte har en egen) och åk ut till en stormarknad o handla sjukt mycket där o frys in det.. det tjänar man på i längden, så handlar du bara superfärska varor i butiken nära dig, typ som grönsaker o sånt =) så gjorde iaf några jag känner när de bodde där
Inom "gångavstånd" finns nog bara PrisExtra. De är iofs sjukt billiga så det lönar sig verkligen att gå dit. Annars vet jag inte riktigt, du kanske kan ta tuben till Mörby och handla där, hehe. Så slipper du iaf gå så mycket, men jag vet ju inte hur priserna är där.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Bara att åka och storhandla 2ggr i veckan så är d klart sen. Har du inte bil kan jag rekommendera det. Kan vara bra att ha om du skulle vilja få brudar eller åka nånstans.
prisExtra is the shit, jag köpte 1 kilo skivad cheddar ost för 60 där
prisExtra is the shit, jag köpte 1 kilo skivad cheddar ost för 60 där Eller hur? Det är ju omotiverat stora förpackningar. Jag köpte 1 kilo Brie där en gång för 39 kronor. Blev ju en del brie efter det.
det e ju sämre mat på prisextra eftersom den e billigare
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker
Det finns en ICA-butik till höger om du kommer korsningen sveavägen/odengatan, den ligger alltså i hörnet på surbrunnsgatan/sveavägen. Vet inte hurvida det är billigt men det är en rätt fräsch butik sist jag var där. Det är värt att kolla efter.
Anima Sola
Sen finns det en i början på karlavägen om jag inte minns fel.
Anima Sola
jag måste bara säga..donken i fältöversten.. tummen ner.
T- Jarlen nere i tunnelbanan är väl rätt billig? inte jättenära förstås.
©TREKK studios / Leråker Productions.
Storhandla på prisextra.! Eller handla på lidl på sveavägen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Är inte Prisextra i storängsbotten närmare än den vid norrtull om man bor på östermalm?
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
Du har von Lidl på Sveavägen typ vid Pub Anchor
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lidl är inte helt ok
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
T-jarlen är ju GRYM! Alltid billiga extrapriser på skit. Lätt en av mina favvo matvarubutiker.
Fältöversten med Sabis är lika med en rejäl pungspark (mstery : Donken där är verkligen hemsk, en gång fick jag en rå hamburgare där i från)
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
lidl är lidl men där får man långt ifrån allt man vill ha. min favoritbutik på östermalm är ica esplanad karlavägen hörnet nybrogatan. nej det är inte lika billigt som willys i sickla, men för att vara innerstan är det bra sortiment och bra priser.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
enola min morsa fick hår i sin chicken wrap o hennes kille fick det med i sin burgare. står dom o kammar håret vid grillen/stek kan man undra
dom bedriver frisör verksamhet i köket. man ska inte bo där man inte har råd att äta :-p
ica esplanad billigare an alla icor pa soder liksom. rimliga priser for att vara ica, innerstaden och ica.
I´m with stupid--->
Esplanaden är fin också!
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
"Lidl är inte helt ok" wtf? överklassbarn
www.discotheque.se
Lidl är inte okej. Det vet väl alla? Prisxtra är svinbra. Handlar bara där. Bra priser, har allt. Alla kvalitétsvaror man vill ha, vill man ha lågbudget har de även det.
jagvillocksåhaenblog.com
LIDL vägrar jag helt och hållet. Prisxtra är som flera har sagt den bästa affären i Stockholm ja. Inga tips har fått mig att göra annat än att ta bussen till närmaste PX, vilket jag fortfarande funderar på vilket det kan vara.. men västermalmsgallerian känns bäst eftersom jag rör mig en del i de områdena. Enligt SL.se så är det mer eller mindre hugget som stucket, tidsmässigt, mellan de olika PX. Bil? Ja för då hade jag behövt fråga om en butik nära mig? :P Men ja, syrran bor i närheten och när de får tummen ur och storhandlar så hänger jag gärna på..
Skivsamlare
2009-02-09 11:33
Fridhemsplan är ju bara 2 stationer bort, finns typ 5 matbutiker här
fair enough..
Måste säga att Prisextra är kraftigt överskattat, och förstår egentligen inte hur de har fått den lågprisimage som de uppenbarligen har. Visst, de har okej priser jämfört med alla små svindyra ICA och Konsum, men billiga? Knappast. Pristesterna som görs mäter typ bara sill, knäckebröd, potatis och andra pensionärsvaror. Så fort man ska ha något utöver det skjuter priserna i höjden. Jag bor nu vid Fleminggatan, där finns DagLivs (också med oförtjänt bra rykte), Prisextra och ICA Supermarket. Ungefär jämbördiga skulle jag säga. Tyvärr har ju Netto försvunnit, de hade tidigare en överlägsen balans mellan pris och kvalitet. Lidl håller inte riktigt måttet, annat än på vissa varor. Har man bil och ska STORhandla och verkligen pallar, kan man ju åka till Kungens Kurva och Citygross.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Kloak I vilken värld är fridhemsplan 2 stationer bort? Det är inte ens samma linje :) Men som jag sa i första inlägget så handlar jag redan på fridhemsplan (västermalmsgallerian).Refused PrisXtra är bäst överlag... Jag hade också de tre att välja på när jag bodde där nyligen och det går ju inte ens att jämföra. Att nämna hemska Daglivs och en av de dyraste ICA-affärerna i samma mening som PX är bara löjligt... Sen har PX det bästa kundkortet också, där du får tillbaks mest av alla affärer i Sverige. Nettobutiker är så otroligt dåligt organiserade och deras system med personal i kassan men inte på golvet är ju katastrofalt. Billigt dock.
Kontrast: Prisextra är faktiskt min favorit av de tre också, men det är knappast överlägset (och sjukt dålig konkurrens). Daglivs brukar ha bättre specialerbjudanden, men är som du säger hemskt att handla i. Rena koncentrationslägret. Att ICA Supermarket på Fleminggatan skulle vara i närheten av dyraste ICAn är ju däremot inte sant överhuvudtaget. Dock är den sannolikt dyrast av de tre grannbutikerna vid den korsningen. Kundkortet är bra, men gör trots allt bara en extra procents skillnad mer på priset än de övrigas kort. Ofta skiljer sig priserna bra mkt mer än så.
Kan tillägga att Prisextra fick något slags utmärkelse för högst marginaler i stockholms matbransch för några år sedan. Det lyckas man inte med om man verkligen är billiga. Samtidigt har väl Daglivs högst omsättning av alla butiker i sthlm om jag fattat det rätt, folk dras dit som flugor till skit...
Refused Kan ju säga att jag inte har så mycket erfarenhet av de andra två. Har handlat på ICA ett par gånger och jämfört.. försökte handla på Daglivs en gång men mådde så illa av butiken så jag satte ner den halva kundkorgen och halvsprang ut. Men nä ICA kanske inte är bland de dyraste... men jag jämför med den ICA jag handlade på när jag bodde i centrala Malmö som var rena Lidl jämfört med ICA V-gallerian. Kanske det.. Dock bättre system än ICA t.ex. där dom skickar ut kuponger när man samlat ihop 25kr eller vad det är. På PX kan man ju ta ut när man själv vill (minst en viss summa) osv. Tycker iaf överlag att PX är överlägsna de andra två just där. Framför allt när det gäller pris men man slipper den hemska mobben på Daglivs vilket är skönt. Känns som att folk inte upptäckt PX än, vilket är bra för mig så klart. De har ett bra Eldoradoutbud för mig som är student precis innan CSN kommer, ett okej "mellansortiment" och ett bra "toppsortiment". Tycker jag.
jag är också helt ställd över att en så dyr butik som prisextra uppfattas som ett bra, billigt alternativ. De har som sagt lite billiga specialpriser medans det mesta annars är knas. Willys och Lidl.
www.discotheque.se
Kontrast: Ja, jämför man med butikerna utanför sthlm blir man ju mörkrädd. Mina föräldrar bor i norrtälje (sju mil norr om sthlm), och det är ju nästan så man vill storhandla där istället när man ser priserna. Sjuk skillnad.
Jo, jag gillar också deras medlemssystem. Sen är det ju bra att de har bättre villkor än "kartellen", och på så sätt pressar konkurrenterna.
Gillar som sagt också PX bäst av de tre. Går mest till Daglivs på dagtid när anstormningen inte hunnit komma än, och jag är på lite tantrea-humör (går och pockar extrapriser typ).
Ang undersökningen som jag pratade om försökte jag hitta den utan att lyckas. Hittade istället något annat från 2006:
Länk till http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3Farticleid%3D2006%255C11%255C29%255C4143 Gamla siffror, plus att vinstmarginal inte säger hela sanningen eftersom den hänger mkt på att hålla i kostnaderna. Men det är ändå talande att Prisextra är den enda "ICA"-butik (de ägdes av dem på den tiden) i sthlm som kvalar in på lönsamhetslistan.
Bor du på Körsbärsvägen? Jag bodde där när jag pluggade, och handlade 95% av gångerna på Netto. Var perfekt. Så synd att de slog igen.
Refused Hehe jo.. mina föräldrar bor i karlstad och syrran brukar, eller brukade iaf, storhandla där när de var på besök. Det lönade sig liksom... sjukt. Intressant lista där ja! Körsbärsvägen precis. Vart låg Netto sa du? Var det i VG? Vad är det där nu då? Willys säger många och det brukar vara det jag föredrar i andra städer, men det ligger väl tyvärr rätt off för mig tror jag.
Dagslivs hade folk snackat skitbra om, jag åkte dit och blev typ besviken? Det var ju dyrare än Prisxtra?
jagvillocksåhaenblog.com
Dyrare och om du lyckas pricka in "rätt" tid så får du trängas med en ofantlig mängd människor... tänk Drottninggatan vid löning fast omringad av matvaror.
Skivsamlare
2009-02-10 09:50
Kontrast P24 My bad, jag läste sveavägen/odegatan..
fair enough..
Ok :)
Kontrast: Netto låg på Surbrunnsgatan, nära Sveavägen. Ett stenkast från Körsbärsvägen alltså. Willys Hemma ligger (låg?) vid odenplan iofs, fast den är ju inte i närheten av priserna på vanliga willys. Kan vara värt att kolla in ändå?
Eller förresten, på sveavägen nära surbrunns ska det vara. Har blivit ICA nära nu.
Men vafan! Skit att den försvann då... Jo ska kolla det, men har dåliga erfarenheter av Willys Hemmas priser. Några andra tips, utöver matvaruaffärer? Tullfritt-kiosken är favoriten för snabbmat än så länge.. kanske missat nåt iofs.
Vart bor du nu då? Du bor ju "jävligt nära" mig enligt whoa iaf...