I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fixa boende i Stockholm/Göteborg/Norrköping/Kungsbacka snabbt?

Övrigt - Blandat

   

2009-04-06 16:55

Fixa boende i Stockholm/Göteborg/Norrköping/Kungsbacka snabbt?

Fixa boende i Stockholm/Norrköping/Göteborg/Kungsbacka

Jag ska eventuellt börja på ett gymnasie i Stockholm, Norrköping, Göteborg eller Kungsbacka nu till hösten, och det innebär en flytt för mig dårå.

Stockholm: Var inne på några bostadsbolags hemsidor och spanade runt lite, men upptäckte ganska snabbt att det var minst 300-400 dagars kötid på de flesta boenden (Syftar mest på studentboenden). Och det blir lite kärvt för min del, med tanke på att det är runt 150 dagar tills skolan börjar. Finns det några snälla whoaiter bosatta i Stockholm som kan komma med lite tips på hur jag ska gå till väga för att få tag i ett boende inom 3-4 månader?
Andrahandsboende, studentrum, hyresrätt spelar ingen roll.

Norrköping: Har även där varit inne och kollat på diverse studentrum, men studentbo.se förser bara universitets/högskolestudenter med boende. Men jag kollade också runt på lite hyresrätter och det fanns det gott om, bara att det kan bli lite jobbigt ekonomiskt sett.
Så ni Norrköpingswhoaiter kan väl vara snälla och komma med tips om billiga boenden, storleken spelar inte någon större roll, inte läget heller.. Så länge jag kommer in till stan med buss/tåg på under 30 minuter är det cool.

Göteborg: Ännu en gång har jag varit inne och kollat på studentboenden och jag skickade in en intresseanmälan, men fick ett brev hem ett par dagar efteråt där det stod att jag inte kunde bli beviljad studentboende om jag inte pluggade på universitet eller högskola.
Har en känsla av att Göteborg är ganska likt Stockholm i ködagar, kanske inte riktigt lika många men fortfarande för många.
Så Göteborgswhoaiter, släng tips på billiga bostäder som det går att flytta in i rätt snabbt..

Kungsbacka: Här har jag inte varit inne och kollat så mycket, men jag har hört att boende i Kungsbacka är ganska dyrt, men släng lite tips här med om det finns någon som är lite insatt i boendeläget i Kungsbacka!


Hyran ska ligga på runt 2000-3300kr ungefär, så var nu medmänniskor och hjälp mig :)

HOJTA PÅ DIN HUMMER