I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Till alla som blivit pappor som håller på med musik

Övrigt - Blandat

   
Producent

2009-04-13 16:34

Till alla som blivit pappor som håller på med musik

Hur tacklar ni vardagsproblemen när ni försöker ha en stund för er själv, men blir antingen störd av er partner och/eller barn ?

Självklart tar man sig tiden, den mesta tiden att ägna sig åt sitt barn och partner, men det finns stunder som man vill sitta och göra musik, men när man får den tiden över och skall antingen skriva en text eller mecka ett beat, då kommer man inte igång för att ens partner sitter och kollar på tv, hostar och har sig eller annat störningsmoment.

Upplever ni samma situation ? Och i så fall, hur tacklar ni detta så att ni kan få egen tid ?

Enda gångerna jag får egen tid är när hon är ute med ungen, eller nån annanstans, men annars inte.

Kände mig jätteinspirerad, gjorde ett beat, fick d klart, men satt inpilad och skrev, men d blev bara skit pga av att min partner är för tillfället smått sjuk, bara nån hosta liksom.

Skall man kanske skaffa sig en studio nånstans i stan för att få sig sin egen tid i tyst och ro ?

Since 1984
@realgizlee // twitter