I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kattmamman flyttar på kattungarna :S

Övrigt - Blandat

   

2009-05-22 10:54

Kattmamman flyttar på kattungarna :S

Hej!
Jag har försökt googla en massa men hittar inget om detta så tänkte göra ett sista desperat försök här:
Mina föräldrars katt har fått kattungar för ganska exakt en vecka sen och de har bott i en liten tyginklädd låda i köket. Sen igår har katten flippat och mjauar förskräckligt och flyttar den ena ungen (alltid samma unge, jag antar att hon tänkt hämta den andra sen men så långt hinner hon aldrig) till någon annan del av huset. Varför flyttar hon på dem? För att det är för mycket folk i köket, för att hon inte gillar lukten på tvättlapparna högst upp i deras låda, för att hon inte gillar köksinredningen? Jag förstår inte :S

Nu flyttade hon den upp till övervåningen o gömde den innanför tyget till soffan. Min mamma vill inte att katterna ska vara på övervåningen så jag flyttade ner den igen men några sekunder senare bar hon upp den igen så jag bestämde mig för att flytta upp den lilla lådan med den andra ungen i och lägga under bordet bredvid soffan.

Nu ligger de (vänta, ska kolla...jo, de ligger kvar) alltså på övervåningen och mamman verkade bli lite mer nöjd när jag slängde i två handdukar i ena änden av lådan så att ungarna är lite skylda från omvärlden.

Men vad ska jag göra nu? De får inte ligga här uppe, finns det någon som förstår kattpsykologi och kan förklara vad problemet är så man kanske kan hitta nån bättre lösning på nerevåningen? Jag försöker prata med katten men jag tror inte hon förstår mig bättre än jag förstår henne... ;)

Science Genius Girl