I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vroksjab vs spindel (fobi?)

Övrigt - Blandat

   

2009-06-02 02:50

vroksjab vs spindel (fobi?)


Jag har aldrig varit speciellt skräckslagen över spindlar, dom har inte stört mig i någon större utsträckning. Jag har aldrig vågat hålla i en eller liknande, men som sagt ingen större skräck.

Under dom senaste månaderna/Halvåret har jag utvecklat en spindelfobi, åtminstone vad jag tror. Min "skräck" drog igång rejält för ca 6månader sen när jag försökte sova en kväll och märkte att något kittlade i armhålan,Jag kliade direkt med handen och det slutade.

Jag la mig istället på sidan och kände då hur det började kittla på kinden, först då fattade jag vad som hade hänt. Jag kom upp ur sängen snabbare än en blixtjävel och ryckte tag i dammsugaren. Jag höll mig på avstånd hela tiden och efter en jävla fight fick jag död på den,spindeljävel. Efter denna incident har jag fått svårt för att lägga mig utan att kolla efter spindlar, vilket börjar gå mig på nerverna.

Då jag bor i villa och lite halvt ute på landet så hör det ju inte direkt till ovanligheterna att en fet spindel poppar upp på väggen eller brevid sängen. Vilket inte gör problemet lättare....

Hursomhelst så fick jag inspiration till denna tråd pga en fight jag nyss var med om. (ca 10min sen).

Jag satt som vanligt framför datorn med vilopuls... tände en cigg och tittade på en intressant dokumentär...sedan såg jag i ögonvrån något jag inte är alltför kär i.
En fet jävla spindel klättrade fram på väggen brevid mig. Detta va då inte en normal stor spindel, utan läskigt jävla stor. Min överlevnads instinkt började snabbt att fundera på eventuella mordvapen. Jag greppade snabbt en rocky tidning av numret 2/2009 i ena handen och en sprayburk i andra handen (kulör olive green,montana gold).

Jag började frenetiskt att svettas samtidigt som min vilopuls inte längre va så jävla vilande. Jag kläckte några väl valda ord till honom. - nu jävlar... Som mina tidigare fighter så höll jag mig på avstånd, inväntade honom och slog till.Jag började spraya mot honom, äckligt och snabbt sprang han upp för väggen. Men klart som fan jag va efter med sprayen. Till slut finner han en springa i taket och gömmer sig. Vilket ger mig ännu mer "panik" då jag inte vet om jäveln kryper in i örat på mig när jag sover som hämnd. Till slut kommer han fram igen och jag sprayar tills han i princip stelnar. Jag använder rocky tidningen för att pilla ner honom på golvet och när han landar så sprattlar han för glatta livet och försöker komma undan.... och BLAM!!!!!!! så är han död (tack rocky)...


I skrivandets stund känner jag mig inte allt för sugen på att lägga mig till sängs.Min vägg är täckt av grön färg vilket påminner mig om kampen för mitt liv. Det som är kvar av spindeln ligger fortfarande kvar på golvet, och jag funderar över hurvida spindelns bröder planerar en hämnd i denna stund.

så whoa....


har jag byggt fram en spindelfobi?(Antagligen)
Har ni själv spindelfobi? Eller har ni haft det, men blivit av med det. och isåfall hur?
Har ni några shyssta tips på hur man blir av med skiten?

mvh

bajskorven

..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....