I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är du en kväll eller morgonduschare?

Övrigt - Blandat

2009-07-07 10:39

Är du en kväll eller morgonduschare?

Nå gott folk hur går ni till väga när det kommer till den dagliga duschen?
Vissa vill duscha innan sänggång för att få sova lite extra på morgonen, andra duschar på morgonen för att piggna till.
Är ju alltid trevligt att gå till sängs ren och nyduschad, också trevligt att gå till Jobbet/skola nyduschad.
Finns det någon skillnad mellan könen?

Själv prioriterar jag sömnen och duschar därför alltid innan jag sover för att få sova på morgonen.

You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-07-07 10:49
morgonen duschar jag på för att piggna till

2009-07-07 10:49
Jag duschar oftast innan jag lägger mig. Ibland blir det när jag kommer hem från jobbet vid 17 tiden eller på morgonen vid 06 men som sagt oftast på kvällen.

2009-07-07 10:52
På morgonen för att håret blir mer friseringsvänligt när det är nyduschat och inte har sovits på. Sen känns det fräschare speciellt efter dessa äckligt svettiga veckor som varit.
En rotnonchalant kannibalistisk kulturkameleont med omättlig hunger för allt från tahitisk högerprogg till ethiopisk slapstick.

2009-07-07 11:11
aldrig på morgonen, jag går upp, klär på mig, borstar tänderna och springer till vagnen, inte så mycket för morgonaktiviteter.

...sen är jag iof mer än en badare än en duschare.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2009-07-07 11:13
helt olika.

oh.. jag saknar badkar! har inget här hemma.

2009-07-07 11:34
Vad är ni för äckliga människor. Man tar en dusch på morgonen och en dusch på kvällen. De dagar man tränar tar man en dusch efter passet också.

Det är nasty att lägga sig i all skit man dragit på sig under dagen och det är skönt att duscha av sig natten och piggna till på morgonen. Varför man ska duscha efter träning behöver jag inte förklara.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2009-07-07 11:45
jaquil P21

jag ser ingen anledning alls att duscha flera gånger om dagen, det låter för mig nästan lite OCD-igt, iallafall om det handlar om att man vill bli av med smuts flera ggr om dagen.
när jag badar flera gånger om dagen så är det för att det är varmt och jag svalkar mig.
och förutsatt att ingen på jobbet typ kräkts på mig så tvättar jag håret en gång i veckan.

2009-07-07 11:51
Duscha?
 Vi är alla misstänkta

2009-07-07 11:52
för att piggna till på morgonen som någon skrev, tvunget, duscha bort sömnen, men ofta är det så varmt o skönt att man aldrig vill kliva ur, precis som sängen!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

Moderator

2009-07-07 11:54
Nejfaen , duschar mitt på dagen när jag är ledig. Annars på kvällen när jag har skola eller jobb att sköta.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-07-07 12:00
Misery_chick

Oja, duscha två ggr om dagen är ocd all the way. Men hey, två kan leka överdriva leken.
Att svara med en gnutta attityd i nästan varje inlägg och sen försvara sig med att det bara är ett internet forum, att man måste börja tänka på att ironi och sarkasm inte är lika uppenbart i textform bla bla bla... Ta inte illa upp av detta snälla, jag försöker inte starta något.

Men seriöst, det är otroligt skönt samt hygieniskt att duscha, jag ser inga skäl till att inte duscha flera gånger om dagen förutom lathet. Att inte tvätta håret måste vara en kvinnohemlis. Hår blir smutsigt och fett ganska fort så att inte tvätta håret är för mig = dirrrrty

2009-07-07 12:00
kvällen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-07 12:05
Jag vill inte drifta iväg här men måste bara tillägga att något av det fjolligaste man kan skåda är när en person usäktar sig med att han/hon precis har duschat.

-Vill du hänga med och spela lite basket med oss?
-Näe, jag duschade precis...
-Jag förstår, du kan inte spela basket och ha kul eftersom du har duschat idag och kan inte duscha en gång till efter.

2009-07-07 12:10
jaquil

det där med hårtvättandet hänger kvar sen jag hade dreads, min skalle vande sig vid att inte tvättas så ofta, funkar kalasers.

...sen kan man ju tycka att överdriven hygien inte är till vår fördel, inte egentligen, jag tror inte det är bra att tvätta sig flera gånger per dag om man inte är jätteskitig och verkligen måste, och än mindre nödvändigt.

och jag vill inte dra tråden OT, men jag måste påpeka att jag aldrig någonsin försvarar mig med att det bara är ett internet forum, att man måste börja tänka på att ironi och sarkasm inte är lika uppenbart i textform och så vidare.
jag tar inte illa upp, eftersom ptja...det stämmer helt enkelt inte det minsta.

2009-07-07 12:35
jag duschar bara om ja ska göra nåt, träffa nån eller nåt. så innan ja går ut för dörren. det kan va 11 på kvällen, det kan va nio på morgonen

2009-07-07 12:50
Samma som easyskanking
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-07 12:55
duschar på morgonen innan jobbet om jag inte börjar alltför tidigt, annars blir det nästan alltid efter jobbet oxå, spec nu på sommarn då jag är en svettbomb utan dess like

2009-07-07 13:03
haha jaquil

2009-07-07 13:29
Duschar alltid på morgonen. Enda sättet att vakna "på riktigt". Sen känns det alltid som att jag har ett "fettlager" (vet inte hur jag ska förklara) om jag inte duschar efter jag sovit! EUW!!

de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Användaren är inte inloggad Z 
Skivsamlare

2009-07-07 14:04
En sak jag alltid fått höra är att det inte är jättebra för huden/håret/immunförsvaret att duscha mer än en gång om dagen. Om ens så ofta. Men jag duschar varje kväll, och efter sex.
annars känner jag mig sjuuukt skabbig.

Producent

2009-07-07 14:04
jag duschar efter att jag har ätit frukost, när det på dygnet blir vet man aldrig.

2009-07-07 14:23
Jag duschar alltid mitt i mellan.... Hatar att duscha på morgonen, för det slutar bara med att jag lägger mig på golvet med duschslangen virad runt halsen, och så somnar jag.. Och innan jag går och lägger mig hatar jag också, då jag verkligen HATAR att ligga på en kudde med halvblött hår, så istället väljer jag att duscha mitt i mellan! Jag duschar då ganska sent, men några timmar före sänggång så jag har tid att torka helt och hållet, då blire najs.
Dra åt helvete!

2009-07-07 14:25
Bara jag som duschar svinvarm på kvällen så man blir alldeles seg i kroppen, sen enkelt kunna sova?
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-07-07 14:30
att duscha innan man går å lägger sig och tro att man e ren till dagen efter känns mindre fräscht eftersom man svettas x antal deciliter per natt, speciellt nu i varma tider.

en dusch på morgonen är det enda raka, samt att man även duschar efter träning och dylikt givetvis, allt annat är äckligt i min värld
Mabuhay!

2009-07-07 14:35
dagduschare!
Hej, Träffat Jacob?

2009-07-07 14:41
elitz P21 jag duschar också svinvarmt så man blir riktigt trött, så somnar man gott sen
Trippel X ~ X - X-ett - Xpekt

2009-07-07 14:48

Duschar vid behov, oavsett vilken tid på dygnet det är.

2009-07-07 15:26
Då jag aldrig börjar tidigare än 4 på eftermiddagen så duschar jag alltid när jag vaknar. Men inte för att piggna till
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2009-07-07 15:34
Det där med hårtvättning beror ju helt på vad håret är vant vid, som Misery_Chick sa. Tvättar man det ofta så blir det fett snabbare, en del behöver alltså bara tvätta håret en gång i veckan.

Duschar på morgonen. Ibland även på kvällen om det har varit varmt på jobbet.
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX

2009-07-07 16:02
nå man duschar när man slutat skiftet.

2009-07-07 16:06
Jag duschar oftast på kvällarn när ja har kort hår (som nu), men långt blir det helst direkt efter skolan eller på morgonen så inte håret ser ut som en jävla nånting.

Fast när ja e ledig duschar jag när fan som helst! :)
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-07-07 16:35
Sköljer av mig lite på fredagar.

2009-07-07 18:21
jobbar som elektriker och duschar oftast direkt efter jobbet..men känns ganska onödigt att duscha på morgonen eftersom man alltid blir skitig under dagen..
Moderator

2009-07-07 20:04
På vintern duschar jag oftast på kvällen eftersom jag då inte har någon som helst ork att kliva upp tidigare än nödvändigt. På sommaren kan det variera, men känner jag mig sjukt äcklig på morgonen duschar jag då. Annars duschar jag väl när jag känner ett behov, som typ nu.

Att svettas på natten när man har duschat innan man la sig tror jag inte påverkar hygienen nämnvärt, eftersom svett i sig inte är smutsigt. Det är smutsen på kroppen som är det, och den har man ju duschat bort innan.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-07-07 20:10
kväll

2009-07-07 20:18
Morgonen. Jag behöver den chocken för att bli människa.

2009-07-07 23:00
Värt att nämnas är att det är allt annat än hälsosamt att vara FÖR hygienisk. Mig veterligen har svenskar ganska kasst immunförsvar som ett resultat av för mycket renlighet (har något minne av att Fredrik Lindström tog upp det i "Världens modernaste land").

I mitt fall beror det väl på vad jag gjort under dagen... har jag varit svettig som ett mongo är chansen överhängande att jag tar en dusch på kvällen, men i övrigt föredrar jag helt klart på morgonen.
Look with your own eyes - See with your own mind

2009-07-07 23:11
Minst en gång om dagen, ofta 2 eller fler om det är varmt osv, är lite mer för kvällduschning än morgon, men ibland kör jag båda. Det är fan otroligt viktigt att duscha ofta i min värld, skulle t.ex. inte vara tillsammans med någon som inte duschade minst en gång om dagen iaf. Fuck, that shit is NASTY!

2009-07-07 23:16
prioriterar också sömnen, duschar alltid på kvällen :)

2009-07-08 00:29
Inget av det. Eftermiddagsduschare.
My heart lives in my vagina.
Groupie

2009-07-08 02:13
Jag jobbar med bygg. Det finns ingen anledning att duscha på morgonen. Jag blir skitig direkt ändå. När jag annars pluggar då duschar jag på morgonen om jag ska till skolan eller innan jag ska träffa någon/något.
1 gång om dagen dvs, och efter sex, om det inte är sent på natten/kvällen då somnar man direkt endå.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Redaktionen

2009-07-08 03:24
frågan är vem fan som bryr sig egentligen..

jag kommer ångra att jag gör denna tråden röd iom att alla idioter här säkert kommer skriva deras duschrutin i ett jävla tag framöver..
namaste
Rappare

2009-07-08 12:39
Fan, är det bara jag som tycker det är överkurs att duscha varje dag ens..?

2009-07-08 13:03
På vardagar är jag en kvällsduschare, på helger tar jag gärna en morgondusch och en kvällsdito, oavsett när jag kommer hem!
Signatur får rum här

2009-07-08 14:03
Omen22

nej det är inte bara du.

2009-07-08 15:17
alltid morgonen

2009-07-09 03:07
jag har läst att man ska verkligen inte duscha mer än en gång per dag. Det är väl ganska förklarligt då huden blir uttorkad av det. Jag duschar nästan alltid på kvällar men det beror på mitt jobb. Jag springer runt som en galning hela dagarna plus att jag ofta får ta hand om rätt äckliga saker. Jobbar i butik så det blir mkt krälande på golvet, ta i äckliga pengar och gamla grönsaker. Så för mig är det är helt jäkla onödigt att duscha innan jobbet....
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2009-07-09 07:55
alltid kvällen, mitt hår måste självtorka under natten för att inte bli helt fucked up. iofs tvättar jag bara håret varannan (vilket är lite jobbigt eftersom träningsdag måste matcha med hårtvättardag) dag om någon nu bryr sig. jag är iofs inte det minsta morgontrött, men jag är väldigt frusen när jag sover/ precis har vaknat, så duschen känns väldigt oinbjudande.

Hems2, true true.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2009-07-09 08:36
Jag dushar efter behov. Har det varit svettigt på natten så får man väl plocka med sig sängkläderna och kasta i tvättmaskinen/tvättkorgen och hoppa i dushen på morgonen. Vaknar man upp (som idag) och det har varit svalt under natten och jag inte luktar svett så struntar jag i dushandet. Samma sak är det med resten av dagen, har man dushat vid 18 och tar det lugnt hemma med och läser en bok så hoppar jag verkligen inte i dushen på kvällen innan sänggående om det inte varit så pass varmt att jag svettats mycket.

Gäller och ta det chill och vara lite semi-fresh för det är gla glassiiigt. Haha.

Som Hems2 påpekar så kan överdriven dushande få huden och torka ut, speciellt är det då om man använder såpa etc. Dessutom ser håret bättre ut och är enklare och greja med när den inte blivit dushad på 1-2 dagar.
Rappare

2009-07-09 09:41
Misery_chick

Skönt. Det är bara en hygien hysteri alltså.
Att tvätta sig i norrland vore galenskap. Man skulle frysa ijhäl. Vi smörjer in oss med extra smuts och rent björnfett för att hålla värmen på vintern medan vi hugger träd i våra uppkavlade flanellskjortor.