I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jobba natt och käka mat

Övrigt - Blandat

   

2009-09-11 07:01

Jobba natt och käka mat

Jobbar natt 23-09 varannan vecka och börjar fundera lite över min hälsa nu efter ett halvår.

Tidigare har jag ätit middag (eller lunch kan man kalla det) när jag vaknat och sedan ätit ett till lagat mål runt kl 3 på natten och sedan käkat frukost när jag slutat. Har hört att det inte är bra att äta på natten och på senare tid har jag börjat få sjukt ont i magen när jag äter på natten och märkt att jag får i mig mindre och mindre mat. Den andra snubben som jobbar veckorna jag är ledig äter inte alls på natten och har gjort det i 4år. Jag har testat denna diet de senaste veckorna och har bara kört vatten och drickyoghurt på nätterna. Har mått bättre av det och inte alls haft ont i magen men känner mig dock jävligt hungrig när morgonen kommer och energin börjar sina rejält då.

Detta kan ju inte vara så bra då jag bara äter ett lagat mål om dagen och frukost. Hur ska man göra egentligen? Det bästa är väl egentligen att äta lunch innan man lägger sig men tyvärr så går det inte riktigt då det tar 1,5 tim för mig att ta mig till jobbet och skulle jag ställa mig och laga mat när man kommer hem så hinner man ju knappt sova. Dessutom så är man ju inte så värst pigg efter ett 10tim pass.

Några förslag på vad man kan äta eller så? Kanske några trevliga länkar? Egna erfarenheter?

SUCK SHAFT