I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mingelbilder och det bakvända V-tecknet?

Övrigt - Blandat

2009-10-23 16:58

Mingelbilder och det bakvända V-tecknet?

Hur kommer det sig att så många människor känner att de måste göra nåt koolt med fingrarna så fort de är med på kort? Jag kan erkänna att gängtecken från världen över se koola ut men det s.k. bakvända V:et har väl ingen egentlig grund alls förutom i Storbritannien där det är samma sak som att ge någon fingret. Mitt intryck är att det här jäkla tecknet dyker upp väldigt ofta på mingelbilder i riket, vad är det de menar egentligen? Är det bara för att det ser koolt ut?

Låt oss gå igenom lite tecken för att visa vilka som redan finns och faktiskt betyder något:

Victory som fan! / Yippe, jag vann!

Hörru, fuck you!

Oi! Sod off!

Mara Savlvatrucha

Crips

Bloods

Och nu till svenskarna:

Intressepenisen hårdnar!

2009-10-23 17:02
Jag kan erkänna att gängtecken från världen över se koola ut

Haha... ja... NOG va.
Look with your own eyes - See with your own mind

2009-10-23 17:16
...

2009-10-23 18:20
folk kan i ren panik få för sig att peka finger eller göra "victory"tecknet när det är dags att ta kort, och kommer i grevens tid på att det är ju faktiskt jättelöjligt att hålla på så.

detta är kanske resultatet av människor som i stundens hetta bara drog till med nåt så banalt som en engelsk vagina, istället för att göra bort sig på vimmel.se med ett långfinger upp i vidvinkellinsen?

Tu m'emmerdes!

2009-10-23 18:35
En engelsk vagina?

Intressepenisen hårdnar!

2009-10-23 19:11

Ibland slänger man upp ett tecken för att reppa någonting, tex whoa ;)
my name is xelly smelly
Toastare

2009-10-23 19:12
Blev ju väldigt poppis bland tjejer att göra bakvända v-tecknet över ögat tack vara lykke li och lady gaga..

hoppas alla tjejer apar efter detta också....

Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2009-10-23 19:12
engelsk vagnina var klockren..
Toastare

2009-10-23 19:13

2009-10-23 19:34
det enda snygga att göra är ju cp-katt-posen. det är som bilden ovan fast man spänner fingrarna mot huden så att ögat spärras upp och ögonlocken glider isär.
den vill jag se mer på vimmelbilder!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-23 19:51
BountyBoo: Fast så har väl emos hållt på långt innan lady gaga?

2009-10-23 19:52
Klassisk handpose.

2009-10-23 20:56

Förresten hur blir ett V bakvänt?

2009-10-23 21:11
Nu handlade det ju dock om det s.k. V-tecknet med handloven framåt som många svenskar drar till med på kort när de verkar vilja se häftiga och lite gatsmarta ut medan de i själva verket knappast har någon tanke bakom tecknet alls.
Intressepenisen hårdnar!

2009-10-23 21:16
Det är inte ens i närheten av lika enerverande som folk som envisas med att slänga upp mittenfinger på mingelbilder, skiiiiitcoolt.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-10-23 21:19
Jo jag förstår det men jag undrar ändå hur ett V blir bakvänt :)
Moderator

2009-10-23 21:39
folk kan i ren panik få för sig att peka finger eller göra "victory"tecknet när det är dags att ta kort, och kommer i grevens tid på att det är ju faktiskt jättelöjligt att hålla på så.

You hit me there! Usch vad jobbigt , vet flera gånger man är på fest eller krogen och det ska bli kort, så sitter man där, och kommer plötsligt på att man inte kan se seriös ut på kort hela tiden och i hysteri slänger upp V-tecknet. Sen kommer man på att man förlöjligat sig.
Får också hålla med App, mittenfingret är fucking awesome , övercoolt liksom..

time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-10-23 21:59
Engelska vaginan var ju de facto amerikansk vagina.

2009-10-23 23:54
Känns som om alla tecken folk får för sig att göra är extremt töntiga.
Look with your own eyes - See with your own mind

2009-10-24 00:28
Jag har i allmänhet svårt att veta vad jag ska göra av armarna, inte minst på kort, men att bara slänga upp ett par fingrar i luften för att se världsvan ut är ju helt uppåt väggarna tokigt. Rapmusiken förstörde allt!
Intressepenisen hårdnar!

2009-10-24 00:39
Apropå det engelska fuck off-tecknet, ja det "bakvända" V-tecknet med baksidan av handen framåt, så har jag hört en historia om dess ursprung, sann eller inte:

Det var under något medeltida krig mellan England och Frankrike som den franske kungen beordrade sina styrkor att hugga de mittersta fingrarna av engelska bågskyttar de tagit tillfånga för att garantera att de aldrig skulle kunna skjuta båge igen. Det blev därför ett fuck you till de franska soldaterna att visa upp V-tecknet eftersom man då demonstrerade att man hade fingrarna kvar och minsann skulle fortsätta skjuta pilar i stjärten på dem. Sant eller falskt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-24 00:56
Det BazookaTooth skriver stämmer; till viss del. Tillfångatagna - det här gäller England - bågskyttar fick sitt pek- och indexfinger avkapade av förklarliga anledningar. Skål.
Walking the street of dreams

2009-10-24 01:14
Naizo: trist att de tar BÅDA pekfingrarna, från en och samma hand, hehe.

(Index finger = pekfinger)
Intressepenisen hårdnar!

2009-10-24 17:20
Ah, skyller med rätta på berusning :)

2009-10-24 17:26

White chicks & gang signs!

2009-10-24 17:36
Detta tecken betyder iofs fred, om de nu har undgått någon..

my name is xelly smelly

2009-10-24 17:47
Xelly: det lanserades väl ändå som ett V för "victory"? Sen är väl victory lika med peace, förutsatt att man kanske inte är förloraren då?
Intressepenisen hårdnar!

2009-10-24 19:55
jag råkar alltid göra denna när jag ser en kamera

2009-10-24 21:42
wasteapa01 För mig betyder det peace iaf och för alla hippies med ;)
my name is xelly smelly

2009-10-24 22:27
Säger samma som Xelly. Det betyder peace för mig.

Ska dock inte sticka under stolen med att jag gjort V-tecknet på bild. Har ingen förklaring till varför. Men ibland känns det så löjligt när man ska ta en gruppbild och se seriös ut. Känns som att det är bättre att göra något.
Samma sak när någon kommer och trycker en kamera i fejjan på en helt plötsligt. På ren automatik slinker handen upp.
Ska man se dum ut kan man se mer dum ut.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2009-10-25 02:34
Hela fenomenet "mingelfotograf" är ju vidrigt egentligen. Getöten!
Intressepenisen hårdnar!

2009-10-25 15:25
Det där med tungan med på samma bild är ju dock utav en ... förklaring som är ganska logisk.. Och nej det är inte direkt tänkt att stå för victory..
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers

2009-10-25 17:20
Infinitiv Vad är det tänkt att stå för?
Intressepenisen hårdnar!

2009-10-25 20:24
För mig började bakvända V-tecknet i samband med en hand över munnen, ironiskt för att driva med den tidens poppare (innan emo var på tapeten).
Sen gick det över till postironi och handen försvann sakta men säkert från munnen och V-tecknet flyttades lite längre ner. Nu sitter det i reptilhärnan att ta upp bakvända V-tecknet så fort en kamera kommer fram.

Antar att det är samma sak som att man gör putmunnar och fula miner på kort, för att man ska bli så ful på kortet att folk tror att man är snygg "egentligen" om man inte gör sig till. Djup psykologi det där.
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...

2009-10-25 20:26
Jag skulle vilja veta hur ett V kan bli bakvänt.

2009-10-25 20:38
jag har då iallafall menat peace med mina v tecken.

2009-10-25 22:24
Meh. Ett V-tecken med handflatan framåt är segertecknet. Med baksidan på handen framåt betyder det dra åt helvete.

2009-10-26 01:36
^yes I England tolkas det som fuck u
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda
DJ

2009-10-26 11:29
Det som wasteapa länkar är ju treenigheten som symboliseras. Vanligt inom reggae om inte annat.
They´re not big in the game/
They´re finished/
Like a man trying to fit a flathead into a phillips

2009-10-26 14:30
Jo, men det är roligare att kalla det vagina. Jag ser framför mig hur två rastas som länge funderat på hur de kan poppa upp den gamla treenigheten, tillslut så står de där och gör "fittan" med varandras händer, kikar in och fnissar.
Intressepenisen hårdnar!
Moderator

2009-10-26 14:39
Jag gör alltid ett "bakvänt V", på bild eller utanför bild. Det gör jag för att visa att jag är gangsta, men utan någon speciell affiliation.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-10-26 14:50
Ett "rättvänt" V är vad jag kallar det rätta V-tecknet, victory/peace vad man nu vill försöka säga med singa fingrar, det "bakvända" är det felaktiga V:et som både inavlade britter och trygga, gangster-drömmande svenskar gör i hopp om att föda en slags kriminell mystik runt sig själva på Facebook mm.
Intressepenisen hårdnar!

2009-10-26 14:55
Det rätt vända görs med handflatan riktad utåt medan det "bakvända/felvända" är det som görs med handflatan riktad mot avsändaren, d.v.s. dig. På samma sätt som ett välriktat "FUCK YOU" blir katastrofalt fel om du vänder handryggen mot dig så kan ett V i vissa fall vara fel, speciellt om man inte menar "FUCK YOU" som t. ex. britter gör. Min rekommendation till vilsna fotosvenskar är att göra tummen upp istället, det är bara positivt och det är svårt att både göra det och se det utan att förstå att intentionerna är goda och väl genomtänkta.
Intressepenisen hårdnar!

2009-10-26 15:07
tummen upp är awesome,
((MAAD))

2009-10-26 18:38
Två tummar upp är ultimat, helst i ansiktshöjd.

2009-10-26 18:45
gjorde inte björn borg ett sån där felvänt V (dvs. brittiskt fuck you) till alla brittiska journalister efter att ha vunnit wimbledon i tron att han gjorde ett peace-tecken?
Mabuhay!

2009-10-26 19:00
betyder inte ett V med 'flatan framåt om man sätter den bakom huvet på nån att man är kåt på denne?

En i min klass tjatar om det jämnt.
Gdje ste patke mater vam jedem.

2009-10-26 20:32
hantek P14 Haha

Vi är överallt!
Moderator

2009-10-26 21:34
Hahahahahha
time isn't wasted when you're getting wasted .
Moderator

2009-10-26 23:32
jag tror hantek har rätt när man ser bilder som everlast postade ...
//TW

2009-10-27 03:33
Att inte fler erkänner! Jag är en stolt V sign flashare, ingen betydelse ren reflex när kameran dyker upp.. Peace! "V"
Hasta La Victoria Siempre!