I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Propranolol

Övrigt - Blandat

   

2009-11-05 13:56

Propranolol

Iförgår hade jag hjärtklappningar, och oregelbundna hjärtslag, vilket kombinerades med kalla fötter o händer, jag behöll mitt lugn dock känslan var väldigt otäck o obekväm, men de på fritidsgården jag befann mig på tyckte jag borde åka o se vad de var, så dem körde mig till vårdcentralen, där jag blev behandlad två och en halv timma efter procedur och efterfrågan om hjälp och rådgivning, jag hade då suttit inne i ett kontor där de "dumpat" mig, o då hade klappningarna sen länge slutat slå.

När jag berättade, att jag suttit ner o druckit te helt enkelt "chillat", o sen rest mig upp o gått upp i Varv, fått adrenalin rushar från intet, o i tio minuter stått upp o rört mig runt som en "idiot", sedan gått på ett möte, med (ungdomssatsningen i gbg, ang. danssal i fritidsgård) o fått plötsliga klappningar o oregelbundna hjärtslag, o fritidsledaren kännt på min puls o sedan blivit orolig för mig, o tjugo minuter efter kört mig till vårdcentralen.

Iaf, jag fick en prognos om Panik Ångest???
wtf, jag hade ingen ångest jag hade ingen panik, jag hade ofrivillig adrenalin o klappning??

Så har läkarna på vårdcentralen skrivit ut Propranolol till mig, Frågan och Förundran till att jag lägger detta på forum är,

ÄR DET VÄRT DET?? att käka Propranolol som skrivet sägs ska ätas regelbundet en tablett varje dag, är det värt det??

O som en extra tanke, jag har ALDRIG innan varit på sjukhus etc vårdcentral innan, o första gång jag går, gör de en EKG behandling, ger mig utskrivet recept till propranolol.

WTF?

Är det värt det?
Borde jag ta de tabletterna, som jag fått?

(rädslan för sjukvård o sjukhus sen liten, gör mig osäker på om jag ska lita på dem, som ger mig tabletter första gången jag besöker dem)

TACK!

"what we do echoes in eternity"
"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."