I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

urinprov - vårdcentral - hur ska jag göra?

Övrigt - Blandat

2009-12-01 16:06

urinprov - vårdcentral - hur ska jag göra?

bokade tid via Mina vårdkontakter över nätet och ska dit imorgon.
i svaret stod det att jag skulle ta med mig ett morgonurinprov och lämna in i labbet en halvtimma före.
vad jag förstått ska jag alltså kissa hemma och ta med mig, right?

om det nu är som jag tror kommer vi till min fråga;
vad fan ska jag kissa i?!
ska jag kissa i en flaska eller vad?!

dagen I-landsproblem :)

2009-12-01 16:10
Jag skulle tro att du dyker upp 5 minuter innan din bokade tid och får en urinprovsbehållare i receptionen, sen går du in på toa och gör din plikt, på med locket och knalla in till labbet.

Ett annat tips är att ta och ringa till din lokala vårdcentral nu.

2009-12-01 16:13
det känns ju som det vanligaste, men med tanke på att det stod:

"Medtag morgonurinprov, kom 1/2 tim innan läkartiden för att lämna urinprovet på lab ( anmäl dig i receptionen först)"

blir jag osäker. och att komma fram till vårdcentralen nu känns ganska dött...

2009-12-01 16:30
johanness
Jag anser bara att det känns rätt osannolikt att du ska behöva kånka med din piss hemifrån. I värsta fall ta med en tom petflaska eller något.

2009-12-01 16:32
"Medtag morgonurinprov, kom 1/2 tim innan läkartiden för att lämna urinprovet på lab ( anmäl dig i receptionen först)"

Jag utläser som att du ska ½ timme innan dyka upp och anmäla i receptionen för att antingen gå in på labbet för att ge kissprov eller få provkoppen, gå pissa och sedan lämna till labbet.

2009-12-01 16:50
mm antagligen är det så.
var väl ungefär dit mina tankar gick, ville bara ha lite medhåll från annat håll egentligen.
tack för din underbara stöd Kaneida haha :)

2009-12-01 17:47
Jag vet att jag var på vårdcentralen en gång och en tant kom in med en syltburk med kiss i, som hon lämnade in till labbet... Så dubbelkolla det där..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-12-01 19:53
okej. men vad fan, jag drar en chansning och går dit utan.
det värsta som kan hända är väl att jag får gå hem och kissa i en pet-flaska.
för övrigt, måste varit en hyfsat rolig syn det där med syltburken? :)

2009-12-01 20:30
Om du har urinprov med dig, kom på avtalad tid.
Om du inte har urinprov, kom 30 min innan.

Så funkar det på min VC iaf.

2009-12-01 20:40
Kan tipsa om att en tom filmrulles-behållare fungerar finfint. Den är helt lufttät och ganska liten och smidig.
My heart lives in my vagina.

2009-12-01 22:16
Gå dit och kissa om du kan hålla dig från att kissa hemma efter att du vaknat. Dom vill ha ditt morgonkiss helt enkelt.
Håll dig från det att du vaknat och kila snabbt till VC och kissa burk där.
Annars får du bära kiss i fickan.
www.nativeswedes.se

2009-12-02 00:32
jag skulle ha med morgonurinen en gång och hade inte tid förrän 11 och hade skola där emellan..så fick kånka på en glasburk med kiss på skolan till klockan 11...:P
Amazighen will remember

2009-12-02 21:52
jag hade urinvägsinfektion och skulle ta med mig piss, dock kom jag på jäävligt sent att "just ja, leta upp en behållare innan bussen kommer vore smart". Det slutade med att jag använde en pago-butelj:D

Tüffü was here!