I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp mig rädda min vän...

Övrigt - Blandat

   

2009-12-08 17:57

Hjälp mig rädda min vän...

Vet verkligen inte hur jag ska sammanfatta allt som hänt men ska försöka så gott jag kan.

Under den sista veckan så har min bästa vän spårat ut helt.
Den här tjejen har sjukt grova alkoholproblem. Och det är alltid när hon har varit full som något av dessa saker har hänt.


- Förra helgen fick jag rädda henne från att hoppa från en bro. Jag stod med räcket bakom mig och hon framför mig och hon matade slag på mig för att jag vägrade flytta mig och låta henne komma förbi.

- Dagen efter när jag försökte prata med henne om att hon inte ska dricka alkohol så gjorde hon allt för att undvika mig. Vi hade planerat i en vecka att gå på bio den dagen. Men hon sade att hon var för bakis och inte mådde så bra, vilket jag förstod. Så vi skippade det. Senare samma kväll fick jag reda på att hon trots det gick ut och festade igen.

- Någon dag efter det gick det knappt att prata med henne, hon undvek mig som fan, och gick ut och festade igen.

- Den här helgen hade vi bestämt i cirka tre veckor att gå på en spelning i en annan stad tillsammans. Jag hade egentligen ingen lust att åka efter allt som hänt, men eftersom vi ändå hade betalat 300kr var så kände jag att det var ingen idé att ångra sig.
Så vi åkte dit. Innan resan hade hon lovat mig att ta det lugnt med alkoholen som fan och inte spåra ut. Men det visade sig i bilen upp, att hon hade skitit i det och druckit sig full som fan ändå. I bilen på vägen upp berättade hon även att hon hade legat med en gammal kärlek till mig samma natt som hon försökte begå självmord och "hoppades att jag inte var sur". Detta gjorde mig förstås JÄVLIGT förbannad, men jag orkade inte ställa till med någon scen just då utan hade tänkt vänta till dagen efter med att ta upp det.
Senare samma kväll när spelningen väl var över så var hon ännu fullare och började provocera mot folk. Detta resulterade i att hon blev grovt misshandlad (o jag försökte verkligen stoppa det, men jag kunde inget göra). När killen som slog henne äntligen flydde så visste jag inte om hon levde. Folk försökte hjälpa mig, några sa att hon inte hade någon puls. Och jag har nog ALDRIG varit så ledsen i hela mitt liv som jag var då. Tur nog var ambulansmännen jävligt snabba o kom och tog hand om henne. Hon kände inte ens igen mig de 10 första minuterna när hon väl vaknade.


Jag har försökt prata med henne om att hon inte ska dricka, men hon nonchalerar mig bara. Och jag vet att det är hennes beroende varför hon gör det.
Jag har verkligen försökt hjälpa henne att få proffessionell hjälp eftersom jag vet att jag inte kan göra något mer. Men hon vill inte ta emot hjälpen.. Så jag vet inte vad jag ska göra.

Det tar så jävla hårt på mig att se HON, min allra bästa vän, dag för dag försvinna mer & mer.
Och jag vill egentligen bara skita i henne för att slippa utsätta mig själv för ännu mer. Men jag kan inte ignorera henne, vill inte att något ska hända henne.

Vet verkligen inte vad jag ska göra... Snälla hjälp :(.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.