I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur snål är jag?

Övrigt - Blandat

   

2010-01-26 21:04

Hur snål är jag?

Har upptäckt att jag lider av ekonomibrist, eller snarare att jag typ oroar mig för min ekonomi ganska ofta. Händer väl att jag köpte en hel del onödigt utan att tänka efter. Köpte typ Omega-3 för 200 kr tex till ingen nytta.

Iaf, har nu på kontot runt 22 000 kr och har inga skulder alls, jag får runt 7000-7500 kr eftersom jag är för tillfället arbetslös så jag lär väl tigga lite a-kassa eller aktivitetsersättning som det kallas. Men likt förbannat så snålar jag och ändå betalar jag 1800 kr i hyra och får tillgång till mycket ägg och kött eftersom mina föräldrar bor på landet och min fader brukar komma förbi med dessa produkter. Har lärt mig att äta upp allt innan jag börjar handla, bakar eget bröd.

Men alltså damn, fan vad jag typ lipar då jag har typ under 18 000 kr eftersom jag är rädd att bli fattig. Kan jag leva på det här eller borde jag söka jobb så att jag får inte mer cash?

Har inga csn skulder heller.