Producent
2010-02-07 18:49
Min mamma vill skaffa sig en tiara, gröna slingor och rockig stil.
Ok att det kan vara småcoolt med en alternativ morsa. Men detta är faktiskt bara pinsamt, förverkligas det så kommer det vara första gången jag skäms för att vistas på stan med min mamma sedan jag var 15. Kan tilläggas att hon är 45. Åsikter om detta? Överreagerar jag?
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
gröna slingor låter inge vidare men jag ser inget problem direkt
www.myspace.com/dressyourself www.myspace.com/chessurect
Berätta för henne att hon är 45år GAMMAL och inte 15...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tycker inte du överreagerar, är man i den åldern passar inga "ungdomsstilar" eller vad det nu är. Men det beror ju på hur mycket hon förändras om man tänker på hennes nuvarande stil. Är hon en helt "vanlig" morsa med vanliga kläder så blir det ju en enorm skillnad och det skulle jag också ha väldigt svårt för att smälta
Evangeliet
Producent
2010-02-07 18:58
håller med er! hon har rätt normal stil nu. eller rättare sagt, helt normalt kärringmode. fast hon är rätt koko i övrigt, så stilen skulle passa henne. dock så tycker jag inte att man måste klä sig annorlunda bara för att man är annorlunda :) känns som hon kommer se ut som en förvirrad nypunkare. ni vet, sådana punkare som är 14 och inte riktigt har fattat stilen.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
pic ?:)
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Men hon lär ju veta att varenda en kommer titta snett på henne på stan, så gör det Johannes säger!
Evangeliet
Producent
2010-02-07 19:01
fast jag fattar också att jag är vuxen och ska inte bry mig om vad min mamma gör. men det är ändå min mamma. jag kommer att skämmas för vad andra tänker om henne. känns som att hon kommer skämma ut sig, utan att vara medveten om det. väljer hon dock att blir flashig 40-åring så stöttar jag henne.
Producent
2010-02-07 19:03
ghostface. vet inte om jag har någon bild. samt att jag vill inte outa min mamma på nätet. finns dock människor på forumet som har träffat henne. om dom ser tråden kan dom kanske säga om det skulle passa henne eller inte.
40 är inte det nya 30, 30 är inte det nya 20... 40 är 40! Men oavsett, det enda rätta du kan göra är i så fall att hjälpa henne fatta stilen (så hon inte ser ut som en 15 årig ny-punkare), hjälp henne göra det på ett någorlunda vuxet sätt, big up till din morsa som vågar förändra sig även som vuxen. Min morsa ser t ex alternativ ut, men har väl jämt sett ut sådan, hon kan dock bära upp det med klass... sådana där förortsmorsor som vill se ut som sina tonårs döttrar kan ju dra %" i gruset och ta tillbaka blommiga kjolen.
Rock out with your cock out!
Jag tycker hon ska göra det om hon nu vill. Hellre 40 år och anses ha lol utseende ut än 40 år och inte se ut som man själv vill.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Du har visst rätt att bry dig om hur din mamma klär sig, för om hon skulle gå ut så skulle folk skratta åt henne. Att du bryr dig är ju för att du älskar henne. Hon behöver kanske bara en liten "normal" makeover. Och man blir aldrig för gammal för converse skor och en schysst skinnjacka.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Du vet ju hur dom är i den där åldern, hon växer ifrån det. Klimakteriet kanske?
Vi kan alla dra lärdom ur detta, iom att din mamma är 45, och du är 26. så förmodar jag att hon fick dig som väldigt ung. Hon har mao. inte fått leva ut sin ungdomsenergi tillräckligt i unga dagar och försöker därför(medvetet, eller omedvetet) ta igen "förlorad tid". Detta är skälet till att jag inte grinar över min syrras fjortisstil, och skälet till att jag mest festar och dricker nuförtiden.. Lika bra att göra bort sådant nu istället för senare. Vissa perioder i livet måste alla gå igenom
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Graffare
2010-02-07 22:22
Hade hon varit min mamma hade jag uppmuntrat henne :) Jag tror att det är en "fas" :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
medelålderskris kallas det väl?
Var glad för att hon i alla fall inte tänker slänga bort sitt liv för att bli kamelskötare i Marocko.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
finns det seriöst folk som går runt med tiara? Trodde det sträckte sig till nycirkus och inavlade kungahus..
mama said knock you out
Låter döcoolt, låt henne rocka loss.. Stötta henne, Det är nog bara en fas. tiaran kan hon fimpa, men gröna slingor låter fan bra. att vara "kärring" är ingen ålder eller klädstil. Det sitter i sinnet, förklara de för henne.
The News called it crack, i called it diet coke..
Hon är väl sin egen individ, låt hon gå som hon vill.. Pinsamt? get over it.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Även om det kanske är en ålderdoms kris
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Förstår inte hur hon ska kunna ha en "rockig stil" om hon ska ha tiara och gröna slingor haha. Och jag tycker du ska förklara för henne att det bara är fjortisar som går så och att den som är över 15 och har tiara eller gröna slingor blir utskrattad. För det kommer hon bli.
Graffare
2010-02-08 08:45
Jag tycker du ska stötta din mamma, jag tror hon blir glad :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Så låt henne. Hon bestämmer väl själv vad hon vill göra? Antingen trivs hon och kommer således passa i det eller så tröttnar hon. Vad spelar det för roll om folk skulle skratta åt henne? Hon är nog medveten om att hon inte skulle smälta in på Nobelmiddagen och om det inte stör henne så ser inte jag något problem. Skulle hon gå förbi mig skulle jag förmodligen titta men knappast börja skratta och peka. Förmodligen skulle hon vara bortglömd inom fem minuter ändå. Och vilka skrattar egentligen? 14-åringar, idioter och rednecks som har folköl till sina frosties. Sen är det upp till dig om du vill synas ute med henne om hon ser för koko ut. Då får hon avgöra vad som är viktigast när ni ses och kanske tona ner det en aning om det är viktigt för dig. Hon kanske kan lämna trollspöt hemma och så får du acceptera att hon gillar att färga håret. Ge henne lite tid så kommer hon kunna göra en egen stil av det.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Har din mamma mycket sunt förnuft, då säger jag stötta henne. Är det dock så att din mamma tror att gröna slingor och tiara är det "senaste" och det är därför hon gör det, då bör du nog prata in henne i en mindre dramatisk bana. Men big ups till mammor som kör sitt race. Min föräldrar skilde sig när jag var 13år, då jobbade min mor hos min far, och allt var helt upp och ner. Idag har min mamma precis flyttat ut från sin tidigare sambo, dom är alltså fortfarande ihop, men hon vill ha sin första egna lägenhet vid 49års ålder :) Hon har även peakat sin karriär och klär sig ungdomligt, men utan att gå över sunt förnuft gränsen. YEAY MY MOM!
det är INTE okej. hon kommer se ut som nån som har rymt från psyket...okej slingor men en tiara? kom igen????
vi är överallt!
Producent
2010-02-08 22:16
jag har visat henne några negativa kommentarer från denna tråden. hon säger att hon ska följa mitt råd att skaffa sig lite mer vuxen stil. fast hon ska fortfarande göra gröna slingor! men det är fine med mig, sålänge dom inte är illgröna.
kanske blir coolt. men jag ska noga studera hennes inköp och ge tips. hon brukar fråga mig innan hon köper något.
tänker fråga er i tråden vad ni tycker om mina tips. så får ni också säga vad ni gillar dom på en 45-åring. kan tillägga att min mamma ser snarare ut att vara 35 än 45. hon har sådär babyface och är inte direkt rynkig. samt har midjelångt, kastanjebrunt tjockt hår med självfall, som jag kommer beordra henne att inte klippa av! fastän det är modernt med kort frilla nu! sådetså. men med dom riktlinjerna så kanske ni kan hjälpa mig på traven också med att ge henne råd.
ganska så oklar bild. men man fattar ju ändå vart jag vill komma
Producent
2010-02-08 22:29
tog bort massa strunt
ser fresh ut
vi är överallt!
Producent
2010-02-09 01:05
frågan är fall det funkar på en 45-åring? ni får också tänka på tt hon inte är en gaggig 45-åring.
Klart som fan att det funkar. Du kan nog ta i ännu mer. Det där är ju i stort sett "normalt mode" och inte alls så rockigt som du framställer det i början av tråden. Hade förväntat mig lite mer svart och lite mer dödskallar. Finns en kvinna som ser ut att vara i 40-årsåldern där jag bodde innan som jag brukade dela buss med. Hon kör mer all out och det funkar jävligt bra eftersom hon ser så otroligt bekväm ut med sin stil. Svart hår, dödskalleringar, läderjackor, boots, sminket och hela köret. Det blir verkligen inte för mycket. Skorna var dock ganska fula.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Är hon en milf? såfall funkar de ju hehehehe Gillar hon yngre män? ;);).
Om hon försöker komma dig nära eller vad hon nu håller på med, så kan du ju säga att hon kan bjuda dig på en öl istället?
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
Graffare
2010-02-09 10:08
KungBuddah Hahaha, vad säger du Fyra? Ska hon hålla sig ung med en ny snubbe?
Producent
2010-02-09 19:34
evo, det är ju rockigt för en 40-åring. eller är väl rockigt för alla i en vuxen ålder med boots och nitar. ville hålla mig från fjortisgrejerna så som typ djurmönster och dödskallar, och visa henne att hon kan klä sig normalt fast med lite annorlunda detaljer åt rockhållet. svart vägrar hon! hon är upptagen, men hon diggar unga killar ja. har inte haft en enda plastpappa som är över 36 år (i dag). vissa yngre självklart.
gillar du också yngre killar ms. fyra?
Producent
2010-02-10 04:37
psyko_slusk ICKE!
Graffare
2010-02-10 08:51
psyko_slusk Du vet väl att alla döttrars största mardröm är att bli som sin mamma?
fyra: Nitarna har du nog rätt i, jag fastnade nog mer valet av jacka som känns lite som "vilken snygg modern jacka som helst". Likaså örhängena och väskan. Sjalen däremot är nog inte så jättevanlig men ser riktigt snygg ut. De flesta armbanden också. Ja, och så trodde jag det skulle vara lite mer svart.
fyra Fasen!, men du bor ju endå i Göteborg så :P.. det är lugnt. nattugglan du är kär i fyra!?
Dom kläderna är gryma förutom färgen på dem jävla byxorna. Jävlar alltså, ful-gröna byxor.. haha.. Jackan är rätt snygg, hade inte bangat en snygg 45-åring med den, haha..!
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
hon verkar skön morsa ju. då kan ni festa ihop
Graffare
2010-02-10 21:56
psyko_slusk Nej, varför skulle jag vara det? Jag skryter bara med mina kvinnoskillz :)
Producent
2010-02-10 22:52
psyko och ugglan. tsk tsk!
ghost, ja jag skulle aldrig kunna tänka mig sådana jeans. men hon diggar sådana färger av en anledning, tror det är för att dom är annorlunda samt passar henne.
alltså hon har blivit mer eller mindre knäpp då hon gick till någon person som utvärderade vilka färger hon passar i. efter det vägrar hon allt som har något svart eller silver i sig. brun och guld är hennes favvofärger.
evo, japp. jackan kan jag hålla med om att jackan faktiskt inte är speciellt rockig. skulle kunna se henne i en mer sliten typ gammaldags mc-jacka. sådan som alla punkare har ungefär, fast brun och tight.
typ som denna:
Producent
2010-02-10 22:56
denna var faktikst också jävligt cute. skulle jag kunna tänka mig själv.
varning för världens längsta bild
Graffare
2010-02-10 23:20
Fyra F26 Visst stämmer det att alla tjejers mardröm är att bli som deras mamma?
Graffare
2010-02-10 23:21
Din mamma verkar ha massa personlighet :)
Undrar om en normalstor unge på fem år skulle få på sig den där jackan ^ tveksamt.
9-1
Fyra du verkar ha bra smak, och som det ser ut i tråden så kommer din mamma bli super snygg. Kör hårt, nu är det bara börja uppmuntra henne.
nattugglan Tänkte bara.. Du bor ju i samma del av Sverige, är äldre, hon gillade ju äldre män. Dessutom kändes det som att du stötte lite på henne högre upp i tråden, samt i några andra trådar jag sett här på whoa =).. Men det är chill män, det är ju soft o va kär :P