I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mitt hår har börjat bete sig skitkonstigt! Hjälp!

Övrigt - Blandat

Producent

2010-03-19 05:40

Mitt hår har börjat bete sig skitkonstigt! Hjälp!

Mitt hår har verkligen blivit hur skumt som helst på senaste. Jag hittade en tuss mitt på huvudet som såg ut att vara avklippt, den är ungefär 15 cm lång och hm, kanske ½ cm bred. Som ni förstår är det liksom inte bara några få hårstrån som har gått av. Det skummaste är att det är samma längd på allt. Och så vitt jag minns så har jag enbart toppat mig under flera år. Mitt hår är annars runt 65-70 cm.

Sen ännu en grej. Det är supertorrt i topparna, sedan blir det megafett i hårbottnen, typ verkligen så det ser ut som någon har hällt olja på mitt huvud, om jag inte tvättar håret på några dagar.

Bör tillägga att jag annars har perfekt balans i håret. Blir aldrig tovit, och jag behöver inte kamma det.

Har dock börjat ha det uppsatt på det senaste. Kan det vara någon bov i detta? Har märkt att håret blir tovit om jag har det uppsatt.

Det jag behöver från er hårproffs är råd om vad för slags produkter jag ska använda och vad jag ska göra! Vill inte klippa av mig mitt hår som kanske fattar.

"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2010-03-19 08:06

Thats your answer girl..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-19 08:12
Det sliter på håret att ha det uppsatt. Det stramar fel och gummibandet skadar hårstråna.

Om du har supertorra toppar är det kanske en ide att klippa av dom fast att du inte vill? Supertorra toppar brukar bero på slitet hår, och väntar du får du i värsta fall klippa av dig ännu mer, då det slitna krypar längre och längre upp med tiden.

Det kan också vara att du tvättar håret för ofta. Då blir det snabbare fett och torkar fortare ut. Tre gånger i veckan brukar räcka.

Frisörprodukter ÄR bäst. Gå och prata med nån som kan.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2010-03-19 09:07
ska sluta ha det uppsatt och kolla. finns nog inte en chans att jag klipper mig nu. mitt hår har klarat sig genom värre saker! men, någon som har tips på produkter? eller något annat jag kan ha som substitut om jag inte ska ha håret uppsatt? typ, fläta det på något konstigt vis?!

vill inte klippa mig uuuhuhuhu :(

"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2010-03-19 09:44
brukar också ha jätte torra ( och sletna ) toppar. Ta got3b chick smooth' n chick Smoothing lotion i topparna. Blir inte fett eller ngt, funkar as bra. Bra shampo är sunsilk... den gröna tror ja det är "keeps the "just washed" feeling longer"!
och tvätta inte håret för ofta. Blir lättare fetare då.

2010-03-19 10:19
infierno: NEJ NEJ NEJ. INTE SUNSILK!!! Hänvisar till denna länk: http://kvp.expressen.se/halsa/1.952474/vanlig-mousse-forstorde-haret
Producent

2010-03-19 10:45
nu har jag kört en inpackning som heter macadamia deep repair masque, från macadamia natural oil. fulaste namnet men hoppas det funkar.

tog det i hårbottnen också, så kommer väl se ut som en slickad katt i några dagar.
om det är bra kanske jag överväger att köpa deras schampoo dessutom. får se!

någon som har koll på olja som man kan fixa håret med? har aldrig testat, men har fått för mig att det ska vara asbra.

kan tillägga att jag aldrig färgar/tonar håret eller använder stylingprodukter. fattar faktikst inte varför mitt hår har börjat jävlas med mig.

2010-03-19 11:25
Kokosfett är kanske det billigaste.Sesamolja och olivolja är andra alternativ. Feta frukter kan vara bra också, som avokado och banan. Eftersom du bara har torra toppar behöver du ju inte kleta in hela håret. Då slipper du se ut som en slickad katt!
Producent

2010-03-19 12:03
nu när håret har torkat verkar det vara tillbaka i en normal state of mind. den där grejen var asbra.

hmm. tänker mer på typ sådan olja som man kan spraya på, som är specifikt för håret. fast fungerar vanligt fett också? jag har testat med olivolja innan. minns inte riktigt hur det funkade. men jag tror det var bra!

2010-03-19 14:22
wtfc

2010-03-19 14:56
Torrschampo är ett bra alternativ om du blir fet i hårbotten men torr i längderna och inte vill tvätta det för ofta.
Varannan vecka sover jag med inpackning i håret, och har det flätat, så inpackningen verkligen tränger in i håret.

Har samma problem, fet hårbotten, torra längder. Främst på vintern när det är möss-säsong och torr luft, brukar ordna upp sig framåt våren.

Goldwell har en skitbra serie, med schampoo, balsam och inpackning.
Har använt samma i flera år utan att någonsin bli missnöjd.