I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Arbetslös, vad göra?

Övrigt - Blandat

   

2010-09-21 14:32

Arbetslös, vad göra?

Det känns för jävligt egentligen, har snart varit arbetslös i ett år och gång på gång så blir jag kallad på det där jävla arbetsförmedlingen. Jag har enorma talanger i teoretiska syften, då pratar vi om språk/historia/litteratur och så vidare, men det är ju klart att sådant skit inte uppskattas hos någon och ja- jag har körkort. Jag har slutat med studierna helt då jag anser att de kommer inte att ge mig något och skulle jag torska på tentorna så ger jag upp, så dåligt självförtroende har jag inom det.

Jag får mycket stöd av mina kära pappa iallafall även fast han hypar upp mig ibland som om jag kan allt om jag så vill, han är distriktschef på ett byggföretag.


Jag ångrar att jag inte valde något yrkesinriktad linje på gymnasiet, förbannat att man skall må såhär.


Är det några fler därute som känner likadant?

Kan för övrigt säga att jag röstade på alliansen i detta val med hopp om att de kanske kan skapa jobb, jag vill inte tigga bidrag något mer , jag vill jobba och medverkar till ett bättre samhälle. Jag är 22-år , pluggade från 19-21 och är nu arbetslös. Jag vill inte bli 25 år och känna att jag inte har något jobb. Jag avundas alla klasskamrater som har hunnit med resor till Australien,Nya Zeeland, Thailand och så vidare. Här sitter man och betalar bara räkningar, tack gode gud iallafall att jag inte har tagit CSN.

Vad är de för idioter som jobbar på AF nuförtiden? Varför kalla inte folk för att låtsas bry sig?

Några fler här inne som är i samma sits som jag?