I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag ska flytta till Australien i minst ett år. Hjälp mig!

Övrigt - Blandat

   

2011-02-19 19:08

Jag ska flytta till Australien i minst ett år. Hjälp mig!

Hallå!

Jag och min flickvän har tänkt flytta till Australien. Hon är 15 år och hennes far bor down under, så hon har tänkt att göra sin efterlängtade kockutbildning där nere, och jag som fyller myndig i april och är trött på att utbilda mig hade tänkt ta mig ett jobb på svärfars restaurang eller hos någon av hans vänner.

Det jag undrar är följande:

Är det lätt att få arbetsvisum i Australien, och hur fungerar det om jag vill byta medborgarskap?

Hur är australiensare till sättet? Har hört från många att australiensare är öppna och trevliga, glada, snälla, hjälpsamma osv, men vill ha så mångas synpunkter som möjligt.

Är det lätt att få ett jobb där, och om så är fallet, är risken stor för att man får ett pissavlönat arbete med odrägliga villkor, eller finns chansen att man kommer trivas bra?

Bomba mig gärna med allt ni vet om Australien, även länkar och webbsidor jag kan ha användning för!

Hej