I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det har med bedovning.. (tandlakare)

Övrigt - Blandat

   

2011-03-05 23:26

Det har med bedovning.. (tandlakare)

(i-lands problem, ja ja ja.)

Har fatt tva tander borrade tidigare i livet. Samma grej bada gangerna, spelar ingen roll att de kor ett gang sprutor med bedovning, det gor fortfarande jatteont. Jatte jatte ont, kan kanna av nar den lilla borren trycker i tanden. Det kanns inte vagt eller bedovat, det kanns klart och tydligt.
Nar jag knackte nasan en gang var det samma grej, de fick repetera sprutorna (pa tre olika stallen runt nasan) hela 3 ggr (plus dukar med nagon bedovningssmet langt uppstoppat i nasan, plus nasspray med nagot bedovande i). Det kandes lika mycket som efter forsta omgangen sprutor, dvs, det kandes inte alls som att de fyllde sin funktion. Ingen skillnad overhuvudtaget, kunde kanna allt kras nar de knackade tillbaka nasbenet, det var verkligen skarpt. Inte det minsta avdomnat, fick bara sitta dar och halla ut fastan jag ville skrika som en kvinna mitt uppe i en smartsam forlossning.
Sjalvklart menar jag inte att det inte ska kannas alls, men det gor sa ont att jag inte pallar. Det ar som om jag ar helt immun.
Har valdigt hog smarttroskel och ar verkligen inte radd for sprutor, blod, smarta, etc, men det ar FOR MYCKET.

Hursomhelst, nu ar jag i panik, var hos tandlakaren for nagra dagar sedan och han sa att mina 3 visdomstander maste dras ut for att de tar upp for mkt plats och vaxer snett, en av de genom "operation". (Inte sa allvarligt som det later, ett litet snitt framfor tanden som ska ut.)
Plus att 2 narliggande tander ska borras pga att de ackliga forbannade visdomstanderna gjort de till ett javla kariesfaste.

Ar jag ensam om att uppleva att bedovningen inte fungerar?