I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Småsaker man stör sig på!

Övrigt - Blandat

2011-06-05 15:50

Småsaker man stör sig på!

Som rubriken lyder, vad finns det för småsaker som du stör dig på?

Jag kan störa mig så enormt på folk som tuggar/smaskar högljutt när dem äter.. Speciellt chips och tuggummi och sånt som verkligen låter ofräscht.

Sedan stör jag mig på folk som inte sätter på kranen eller nått när dem ska på toa, och man kan höra något man helst inte vill veta om.
Folk som inte tvättar händerna efter toabesök, trevligt?

Äckel som inte vet hur man använder en toaborste och lämnar bromsspår i toaletten. Fyfan.

2011-11-30 15:42
Dags att fräscha upp denna tråd med något jag stör mig på.

SÄRSKRIVNINGAR!

Jag vet inte om det bara är för att jag pluggar akademiska ämnen men skriver inte folk bedrövligt generellt? Facebook är den största fällan. Visst, FB är inget CV eller personligt brev men frågan är om folk vet att de gör fel eller om de bara slarvar.

Skulle jag råka skriva något på fb som är en särskrivning så skulle jag nog radera det på en gång ;) Åtminstone be om ursäkt hehe :)

Meningar som "ja det vore JÄTTE KUL" eller "dags för lite MORGON KAFFE" t.ex. är ju klassiker.
Jag tycker det är nästan lika illa som de mest ökända särskrivningarna, typ "SJUK SKÖTERSKA".

På restauranger kan det ibland stå "KEBAB SALLAD". Det värsta är när de särskriver på butik/restaurangskylten! Känns som man borde kolla upp hur man skriver innan man gör bort sig offentligt.

Nu finns det säkert någon som tycker att jag är petig, snobbig och fånig för att jag orkar klaga på detta, men detta är något jag stör mig på och det kan ju inte vara så svårt att lära sig detta? Till och med "populärkulturjournalist" ska vara ett ord och inte uppdelat i tre. Verkar som folk tror att det är fel om ord är långa.

Någon mer som stör sig på detta kanske? Borde det vara :)

2011-11-30 16:30
Sluq, det är inte bara du haha :)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-11-30 16:41
Slug skrev:
Dags att fräscha upp denna tråd med något jag stör mig på.

SÄRSKRIVNINGAR!

Jag vet inte om det bara är för att jag pluggar akademiska ämnen men skriver inte folk bedrövligt generellt? Facebook är den största fällan. Visst, FB är inget CV eller personligt brev men frågan är om folk vet att de gör fel eller om de bara slarvar.

Skulle jag råka skriva något på fb som är en särskrivning så skulle jag nog radera det på en gång ;) Åtminstone be om ursäkt hehe :)

Meningar som "ja det vore JÄTTE KUL" eller "dags för lite MORGON KAFFE" t.ex. är ju klassiker.
Jag tycker det är nästan lika illa som de mest ökända särskrivningarna, typ "SJUK SKÖTERSKA".

På restauranger kan det ibland stå "KEBAB SALLAD". Det värsta är när de särskriver på butik/restaurangskylten! Känns som man borde kolla upp hur man skriver innan man gör bort sig offentligt.

Nu finns det säkert någon som tycker att jag är petig, snobbig och fånig för att jag orkar klaga på detta, men detta är något jag stör mig på och det kan ju inte vara så svårt att lära sig detta? Till och med "populärkulturjournalist" ska vara ett ord och inte uppdelat i tre. Verkar som folk tror att det är fel om ord är långa.

Någon mer som stör sig på detta kanske? Borde det vara :)

co-sign
Groupie

2011-11-30 17:05
Stör mig på folk som går runt och stör sig på saker!!

Gör en "random saker som ni tycker är helt underbart"-tråd istället
Stör mig på att den tråden knappast skulle bli lika populär som denna

Detta är emot mina principer, egentligen skulle jag inte ens lägga energi på att kommentera detta.. Men nu gör jag det!

Le för fan!

2011-11-30 18:07
En beundransvärd inställning har du Amoure :)

Men det ligger väl i människans natur tyvärr att vi föredrar att läsa om negativa saker istället för positiva.
Det är ungefär som att anledningen till att de visar så mycket tjatiga negativa händelser på nyheterna från runt om i världen är för att vi då inser att vi har det ganska bra här i Sverige. Enkel psykologi.

Jag håller med om att man bör försöka se det positiva i saker och ting och le mer :) Riktiga pessimister har jag inte mycket till övers för. Men jag tycker det är nästan lika störande med människor som är så överdrivet positiva hela tiden, ungefär som att de försöker spela att de inte har några problem med något. En blandning av positivism och negativism är alltid bäst :)

Skratta och gråt för fan!

Groupie

2011-11-30 18:29
precis så är det.. men ju mer vi läser om det, lägger energi på det, och tänker på det, ju mer skit kommer hända. Jag kan vara otrolig negativ vissa dagar, men de är ytterst få nu för tiden, för vet att det tjänar ingenting till.
Jag är inte emot krig, jag är för fred
Jag är inte emot fattigdom, jag är för välfärd
.. du förstår vad jag menar!

Skratta tills ni gråter!

2011-11-30 19:25
Jag är inte mot en positiv inställning, jag är för en negativ!
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Producent

2011-11-30 22:01
Det jag mest stör mig på är, människor som röker, som medvetet förstör sina lungor..
http://soundcloud.com/orlandog
https://www.facebook.com/OrlandogPsy
https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy
Toastare

2011-11-30 23:29
Alla dessa oerhört likgiltiga föräldrar som inte förstår innebörden av att uppfostra sina avkommor.

Rappare

2011-12-01 13:10
Folk som tänjer på reglerna när man spelar bräd-/sällskapsspel. Aaaaurgh!
Producent

2011-12-02 00:32
stör mig på brudar som putar med läpparna så fort kameran är framme
i make music
Hangaround

2011-12-06 01:18
Folk som smaskar ( oavsett vad) mat tuggummin eller folk som ger av sig högljudda klunkingar när de dricker.Folk som utalar "tj" istället för"k" ljud, Folk som i vuxen ålder lyssnar på björn rosenström& eddie meduza och onkel kånkel och kan med ärlighet säga att det är bra ..Folk som sitter och pillar helt frånvarande på en telefon medans du tilltalar dom ,Folk som sjunger med i låtar fast de inte kan texten ..Hehe , ja endel jag stör mig på när jag tänker efter:)
Visst har du rätt till en åsikt om den överenstämmer med min :P

2011-12-06 08:19
Folk som följer trender helt blint
Folk som följer trender och ser exakt likadana ut som alla andra men tycks ändå tro att de har en fett unik och egen stil och är sjuuukt jävla balla
Folk som gör allt för att passa in (skaffa lite jävla självkänsla och integritet)
Folk med modefrilla (rakat runt om, längre uppe på)
Kostym nissar i Volvo-bilar i rusningstrafik som tror de äger trafiken, de speglar dagens samhälle ganska bra förövrigt..
Folk som inte kan släppa sin fucking mobil när man ska umgås
Folk som sitter på höga hästar av olika anledningar (ekonomi, utbildning, klass)
Folk som hakar upp sig på sin egen etnicitet

Stör mig på ganska mycket, men det är mest på kul, inget jag lägger någon större vikt vid egentligen.
my name is xelly smelly

2011-12-06 10:01
Jag stör mig på folk som stör sig på småsaker! ;) höhöh
Who made me like this? Was it me and god in co-production?

2011-12-06 10:21
Tjocka hipsters (smala också, men dem pluffsiga och feta äcklar mig extra mycket).

Sättet tjejer posar på bilder. Plutningar, benpositioner etc.

Folk som säger att dem gillar "all musik".

När folk sätter på riktigt oldschool hiphop på klubben/festen. Sugar Hill Gang, Melle Mel osv är så jäävla tråkigt.

Jag gillar inte svennig ironi. Som att till exempel tycka om Chuck Norris skämt, eller att ha en töntig bild som avatar (någon på whoa som till exempel har Christer Sjögren som avatar). Eller när folk efter ett par öl sätter på en ironisk låt på festen. De funkar i princip aldrig.

Personer som har på sig en hatt och ser så jävla pretentiösa ut. Man måste vara jävligt cool för att de ska funka och de är inte ofta man ser de.

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Rappare

2011-12-06 11:51
Roethlisberger skrev:
Personer som har på sig en hatt och ser så jävla pretentiösa ut. Man måste vara jävligt cool för att de ska funka och de är inte ofta man ser de.
Word. Det är ytterst få på 2000-talet som klär i hatt alltså. De där emosarna som blivit äldre och inte är emosar längre och därför börjat bära hatt räknas definitivt inte till dem.

2011-12-06 14:53
Haha mm men jag vill att kostym, rock och hatt ska bli inne igen! Kollade i gamla dagstidningar från 1950-talet när jag skulle göra undersökning till en skoluppgift och slogs av hur lite valmöjligheter det såg ut att finnas för mannen. Det var bara rockar, hattar o kostymer, men på den tiden var det lite stil på folket iaf ;)

Jag stör mig oxå på folk som klär sig gräsligt bara för att vara lite udda. Jag såg ett gäng människor i färgglada hippie-kläder (sliten fjällräven-ryggsäck, stora pösiga cirkusbrallor och nån sliten gul-grön jacka) på en julmarknad härom veckan och jag undrar hur de kan tycka om att göra bort sig så fullständigt (marknaden var förvisso ganska "bondig" så de kanske inte stack ut så mycket). De ser ju bara ut som fattiglappar och jag tror inte de var det ;) De är ju liksom inte udda längre eftersom så många verkar gilla det gräsliga modet..

Hangaround

2011-12-06 19:36
Folk somm tror jorden cirkulerar runt dom trots att de är totalt wacka clowner alla hångarvar åt .Alla vet det utom de själv , Folk som har uppmärksamhetsbehov och försöker söka sympatier på alla tillgängliga ställen så fort det inträffat minsta lilla ( oooooooooh du helvete , Vad jag stör mig på dessa).Människor som klagar över invandringen vid köksbordet men är stortjenis med ahmed på pizzerian , alltså smygrasister även dom som klagar på att de snor bidrag fast många av dem lever själva på soc :)Mammor i 35-45årsåldern som ska vara ungdomliga med trendiga kläder och frisyer i mina ögon ser det enbart patetiskt ut

Moderator

2011-12-06 20:27
Har läst en hel del här nu, många småsaker som jag stör mig på finns redan med här så kan ta upp några av mina värsta störningsmoment.

När någon avbryter eller stör min "egentid", inte för att jag brukar göra något vettigt men att bara få vara utan andra människor helt vissa stunder, är priceless.

När någon stör min sömn.

Folk som inte håller vad dom lovar eller något man bestämt, det stör mig riktigt mycket.

Mytomaner, jag känner några extrema sådana, jag älskar dom men hatar deras idiotiska och oftast meningslösa lögner.
//TW
Rappare

2011-12-06 21:40
Slug skrev:
Haha mm men jag vill att kostym, rock och hatt ska bli inne igen! Kollade i gamla dagstidningar från 1950-talet när jag skulle göra undersökning till en skoluppgift och slogs av hur lite valmöjligheter det såg ut att finnas för mannen. Det var bara rockar, hattar o kostymer, men på den tiden var det lite stil på folket iaf ;)
Det där håller jag med dig om. Men om man har hatt idag så ser man i 99 fall av 100 jävligt douchig ut.
Hangaround

2011-12-06 23:32
shitmannen skrev:
Har läst en hel del här nu, många småsaker som jag stör mig på finns redan med här så kan ta upp några av mina värsta störningsmoment.

När någon avbryter eller stör min "egentid", inte för att jag brukar göra något vettigt men att bara få vara utan andra människor helt vissa stunder, är priceless.

När någon stör min sömn.

Folk som inte håller vad dom lovar eller något man bestämt, det stör mig riktigt mycket.

Mytomaner, jag känner några extrema sådana, jag älskar dom men hatar deras idiotiska och oftast meningslösa lögner.
ORD!!:)
Hangaround

2011-12-06 23:40
Stör mig ochså Glappkäftande fjortisar på bussar eller andra offentliga tillhål , Folk som lägger ut använd portionsnus när man till exempel sitter och äter , folk som lånar saker utan och fråga om lov ; Människor som inte klär sig efter rådande klimat till exempel folk som klär sig i tex sommarkläder under vintertid.Folk som leker smarta fast de är pantade som ett sågspån ,Insnöat folk., Folk som gillar kungafamiljen , kändiskåthet hos folk att de avgudar och kan allt om valfri robinsion"kändis" från 1999... Listan kan göras hur lång som helst , Loch när allt kommer omkring skulle nog vardagen bli ganska tom utan alla irritationsmoment:)

2011-12-07 03:55
folk som står till vänster i rulltrappor.
folk som ska på tåget/bussen och börjar pressa sig in innan man har hunnit av.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2011-12-07 04:10
Oh just det!
Folk som "älskar sitt lag", speciellt när "deras" lag vunnit en match, hela "fan vad bra vi spelade"- grejen stör jag ihjäl mig på.
Ja åh vad bra att NI vann, NI hade säkert varit chanslösa utan din fantastiska insats från tvsoffan!

2011-12-07 04:12
Oh just det!
Folk som "älskar sitt lag".
Speciellt när "deras" lag vunnit en match, hela "vi vann! Fan vad bra vi spelade!"- grejen stör jag ihjäl mig på.
Ja åh vad bra att NI vann, NI hade säkert varit chanslösa utan din fantastiska insats från tvsoffan!
Rappare

2011-12-07 10:30
Misery_chick skrev:
Jag lärde mig för några veckor sedan att man ska stå till höger. Det var nämligen första gången jag var i Stockholm, man gör inte så i småstäder. Äntligen fattar jag Mingans rulltrappe-rad.

Jag stör mig för övrigt på gymnasieelever, speciellt såna som åker buss. Vad är grejen med fötterna på sätet och snorloskor på golvet? Mitt på jävla ljusa dagen! Kasta papper och skit. le fu

2011-12-07 11:11
Misery_chick: Där håller jag inte med. Jag anser att ens lag får benämnas som "VI". Du är inte inne i sportsfären tillräckligt så jag förstår om det låter fånigt, men tillhörighet är viktigt i sport.

Jag stör mig isf mer på folk som vägrar säga "VI" när det handlar om Sveriges landslag! Dom är svenskar, Vi är svenskar, vad är det konstiga?

En annan sak jag stör mig på är folk med dålig filmsmak.
Folk som säger att all gammal film är dålig; är den gjord före 80-talet så är den nog seg o dålig. Trångsynta människor...
Folk som bara ser film som film och således pröjsar 100 spänn för o se nån popcornrulle utan substans på bio. Visst jag kan med göra det ibland men för det mesta laddar man isf ner sån skit.
Folk som går på bio utan att ha bestämt vilken film de ska se...

2011-12-07 12:33
Oh just det!
Folk som "älskar sitt lag".
Speciellt när "deras" lag vunnit en match, hela "vi vann! Fan vad bra vi spelade!"- grejen stör jag ihjäl mig på.

Klockren! Jag ser mig själv som något av en sportnörd och skulle aldrig få för mig att säga "vi" någonsin om laget jag hejar på. Men sen finns de nyanser. Folk som hejar på sitt lokala lag kan komma undan med de tycker jag. Men folk som hejar på utländska topplag som Barcelona och Manchester United och pratar om "vi" borde skjuta sig själva.

--

Stör mig på unga mammor (18-29 år) som söker bekräftelse på facebook genom att lägga upp bilder på sina barn. Det äcklar mig med föräldrar som behandlar sina barn som djur på zoo och vill visa upp dem för omvärlden. Jag förstår att det är ens lilla älskling och att folk faktiskt har ett intresse av att se dem. Men jag förstår inte behovet av att folk vill visa upp sin avkomma på ett så opersonligt sätt. För mig är väl ett barns uppväxt något personligt som man håller för dem närmsta och inte sina hundratals "vänner" på facebook. Nu har jag själv inga barn, men om jag hade haft de hade jag aldrig tillåtit att någon la upp bilder på mitt barn på facebook.

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2011-12-07 15:56
Slug P25

fast du vet väl ändå inte ett jota om hur "inne i sportsfären" jag är/har varit, eller hur?

2011-12-07 16:19
Nu kom jag på en!

Jag stör mig på folk som bara pratar om sig själva och dessutom tror att det dom säger är sjukt intressant, och inte visar något som helst intresse för en som person.
Who made me like this? Was it me and god in co-production?

2011-12-07 17:23
Misery_chick: Nae ok, jag uttryckte mig lite klumpigt kanske, sorry.

Sen vill jag förtydliga att jag anser att man får säga "vi" om det rör sig om laget där man har förankring, eller ens egna landslag.
Detta leder mig in på att jag stör mig på folk som t.ex. är ifrån och bor i säg Malmö men håller på AIK trots att personen inte har någon koppling dit. Man ska hålla på sin hemstads lag för bövelen! Undantag får bara ske om man växer upp i en håla utan lag eller om laget ligger för långt ner i seriesystemet. Men isf bör man ju hålla på nåt lag vars stad man har släkt i eller lag i närheten. Utländska klubbar är en annan femma, där får man ju hålla på vilka som helst men då bör man inte säga "vi" nej.

Jag är från Norrköping, håller på Vita Hästen i hockey trots att de bara lirar i ettan samt IFK Norrköping i fotboll och Norrköping Dolphins i basket. Lokalpatriot! :)

Hangaround

2011-12-07 19:37
Misery_chick skrev:
Oh just det!
Folk som "älskar sitt lag", speciellt när "deras" lag vunnit en match, hela "fan vad bra vi spelade"- grejen stör jag ihjäl mig på.

klockrent irritationsmoment
Groupie

2011-12-07 21:19
Folk som "twittrar" på facebook. "Nu ska jag äta lunch" Bitch please håll käften

Hangaround

2011-12-07 23:01
gggg_hatt skrev:
Folk som "twittrar" på facebook. "Nu ska jag äta lunch" Bitch please håll käften
Haha , Eller hur " duscha sen borsta tänderna" who fucking cares? liksom

2011-12-07 23:39
Misery_chick skrev:

Själv stör jag mig på ALLA som står i rulltrappor. Dom är designade för att det ska gå snabbare at gå upp, ta hissen om det är så jävla jobbigt att gå i trappor. Ännu värre är det med folk som står still på dom rullbanden som finns på flygplatser och på vissa tub-stationer.

Producent

2011-12-10 14:59
when skrev:
Misery_chick skrev:

Själv stör jag mig på ALLA som står i rulltrappor. Dom är designade för att det ska gå snabbare at gå upp, ta hissen om det är så jävla jobbigt att gå i trappor. Ännu värre är det med folk som står still på dom rullbanden som finns på flygplatser och på vissa tub-stationer.

Vad var det Jerry Seinfeld sa? "It's not a ride-go to a amusement park"
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-12-10 15:39
Jag citerar en vis polare, folk suger.

Producent

2011-12-10 18:13
Jag hatar folk som går på bredd
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-12-12 09:10
Mupparna.
Att man varje solig vårdag går ut och ska njuta av alla dofter osv och möts av en massa osande hundskitar som legat gömda i snön pga lata hundägare.
Främmande människor som tar för givet att mina dreads är en slags fristad för ivriga utepåkrogen-fingrar att krulla runt i.
Lil Wayne.
En del personer som tror att man automatiskt har någon slags "connection" och bestämt måste umgås/flörta bara för att dem också har dreads.
Folk som tror att man automatiskt är down på att röka på bara för att man har dreads.
Extrema prylbögar.
Folk som inte tvättar händerna efter att dem vart på toa.
När man får is i sin dricka fast att man har bett om att få utan.
Folk som aldrig kan ta komplimanger, eller folk som i smyg suktar efter dem mer än något annat.
Killar som pissar mitt i toan så det hörs ända ut i trapphuset.
Tumringar.
Illaluktande töjningar i öron.

Listan kan göras lång på "småsaker man stör sig på!"
- men nog om dig nu.
Rappare

2011-12-12 18:38
NostalgiFolk skrev:
som tror att man automatiskt är down på att röka på bara för att man har dreads.
Alla rökare i mina kretsar tror att alla är down på att röka på oavsett frisyr. Är du säker på att det har med ditt hår att göra?

2011-12-12 23:10
I just dem här fallen har det med största sannolikhet haft med mitt hår att göra, japp!
Folk, inte alla ;)

Men missförstå rätt nu, jag har ingenting emot vad folk själva väljer att göra.
Bara folk som inte kan fatta att man inte röker längre "men ändå har dreads"
Det kanske låter otroligt, men det här har hänt mig så många gånger nu att jag har börjat störa mig på det.

- men nog om dig nu.
Producent

2011-12-13 00:09
jag får panik när man inte vet exact vart snuset är, och så flippar jag sönder på folk som kladdar ner tandkrämstuben!
life's a biiatch and then you decide, To do something about it, shit'll only drive you crazy if you allow it
Producent

2011-12-13 00:16
glömde bort det jag hatar mäst!! när man sitter och njuter på tunnelbanan och så går en dagisklass på med sina äckliga västar och pajjar hela friden.
life's a biiatch and then you decide, To do something about it, shit'll only drive you crazy if you allow it
Rappare

2012-01-03 18:50

2012-01-03 23:37
glömde bort det jag hatar mäst!!

Finns fan ingenting jag hatar mer än folk som stavar fel på enkla ord, som MEST, och folk som inte inte kan lära sig skillnaden på SETT/SÄTT, sopor!

Särskrivning är också fett jävla efterblivet.

Skulle jag skriva ner allt som jag stör mig på så skulle det ta en timme, och det orkar jag inte.

Rädda en ko, ät en vegetarian!

2012-01-04 13:23
scrotum P21 Hahaha!
- men nog om dig nu.
Moderator

2012-01-04 14:16
Jag håller med om det där när folk säger "vi" när typ barca har vunnit.
//TW