I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Småsaker man stör sig på!

Övrigt - Blandat

2011-06-05 15:50

Småsaker man stör sig på!

Som rubriken lyder, vad finns det för småsaker som du stör dig på?

Jag kan störa mig så enormt på folk som tuggar/smaskar högljutt när dem äter.. Speciellt chips och tuggummi och sånt som verkligen låter ofräscht.

Sedan stör jag mig på folk som inte sätter på kranen eller nått när dem ska på toa, och man kan höra något man helst inte vill veta om.
Folk som inte tvättar händerna efter toabesök, trevligt?

Äckel som inte vet hur man använder en toaborste och lämnar bromsspår i toaletten. Fyfan.

2011-11-30 15:42
Dags att fräscha upp denna tråd med något jag stör mig på.

SÄRSKRIVNINGAR!

Jag vet inte om det bara är för att jag pluggar akademiska ämnen men skriver inte folk bedrövligt generellt? Facebook är den största fällan. Visst, FB är inget CV eller personligt brev men frågan är om folk vet att de gör fel eller om de bara slarvar.

Skulle jag råka skriva något på fb som är en särskrivning så skulle jag nog radera det på en gång ;) Åtminstone be om ursäkt hehe :)

Meningar som "ja det vore JÄTTE KUL" eller "dags för lite MORGON KAFFE" t.ex. är ju klassiker.
Jag tycker det är nästan lika illa som de mest ökända särskrivningarna, typ "SJUK SKÖTERSKA".

På restauranger kan det ibland stå "KEBAB SALLAD". Det värsta är när de särskriver på butik/restaurangskylten! Känns som man borde kolla upp hur man skriver innan man gör bort sig offentligt.

Nu finns det säkert någon som tycker att jag är petig, snobbig och fånig för att jag orkar klaga på detta, men detta är något jag stör mig på och det kan ju inte vara så svårt att lära sig detta? Till och med "populärkulturjournalist" ska vara ett ord och inte uppdelat i tre. Verkar som folk tror att det är fel om ord är långa.