I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tandlakarproblem

Övrigt - Blandat

   

2011-07-26 16:14

Tandlakarproblem

Jag var hos folktandvarden och lagade tva hal forra aret, och jag fick vara pa dom i tva ar innan dom gav med sig och erkande att det faktiskt var hal som behovdes lagas, varav en rotfyllning.
Hursomhelst, sa fick jag ga tillbaka runt 8 ganger forra aret for att det blev helt fel varje gang, och den ena tanden som lagades (inte rotfyllningen) ilade igen inom nagra veckor efter lagning, varpa min tandlakare sa att jag skulle avvakta och testa colgate pro relief, vilket inte hjalpte sarskilt mycket. Ilningarna har kommit och gatt ett tag, men det ar nu som det faktiskt gor valdigt ont, och det syns att fyllningen haller pa att spricka, och det gor som mest ont underifran. Den har tanden lagades i september-oktober forra aret, sa det jag undrar ar hur lange en fyllning ska halla. Det ar i och for sig inget jag betalat for, hade gratis tandvard fram till slutet av forra aret och jag har nu bytt till privat tandlakare men min forra tandlakare borde val gora nagot at det?
Jag har ingen koll alls pa vad som galler angaende tandvard, men min kusin (vi har samma tandlakare nu) sa att jag far sta pa mig sa att dom fixar det.

Nagon som har battre koll?

enda vägen till seger är att överleva när andra dör