Ett tips är att hellre köpa större än mindre dvs Volvo V70, Audi A6, BMW 5-serie etc. än deras mindre motsvarigheter V40/V50, A4, 3-serie etc. Ingen personlig erfarenhet, men däremot polare som fått ungar och som rätt snabbt uppgraderat till större. Saabs vara eller icke vara höjer en del frågetecken och är ingen säker kort även om massa bilmekaniker och bildelar lär finnas en hel del av efter de går i konkurs. Volvo, en del bra bilar, V70 kombi i synnerhet är en stor och oftast bra bil. Kan hittas för rätt bra peng och säker, akta dig för tidiga modellsläpp (a la V70XC 00/01 etc) en hel del elstrul med dessa. Audi/BMW, komfortabla är de, kostar därefter - är BMW ägare själv, håller oftast rätt bra, men när det väl är dags att fixa nya delar ^_^ haninge_graff kom med en soft förslag, ett annat från min sida är en Ford Mondeo kombi, stora rymliga bilar, kan få tag i reservdelar rätt billigt etc. Deras ST220 modeller har bra drag också samt sjysta säten från Recaro etc. VW Passat antar jag kan vara lite dyr, men Skodas motsvarighet Superb verkar riktigt trevlig (ingen personlig erfarenhet på denna). Octavia? Det är ju basicly VW Passat, men lite billigare, byggs i samma fabrik har jag för mig, samma bottenplatta etc. Hade velat även tipsa om Peugeots 3008 och 5008 - fyllda med grym teknik för billig peng och även som nypris maxutrustade är de helt överkomliga, men tror att utrymmet kan vara lite problematiskt (lutar åt a4/3serie/v40 hållet).
rawr