I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kopiera tatueringar

Övrigt - Blandat

2011-08-07 00:11

Kopiera tatueringar

är lite intresserad av att höra vad ni tycker om att kopiera andras tatuering. att ni till exempel ser en kändis med en snygg tatuering och gör exakt samma tatuering på exakt samma ställe. har diskuterat detta mycket med mina kompisar nämligen, och vissa tycker det är lugnt så länge man själv gillar det, medan vissa tycker att man absolut inte ska göra det för att tatueringar ska vara unika. så, vad tycker ni?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-07 01:35
Jag personligen tycker att tatueringar "bör" vara lite unika och ha lite av en tanke bakom sig, tycker det är trist med tatueringar som folk gör enbart för att se snygga ut. Detta har kanske att göra med att jag själv tecknar mycket och har gjort hela livet så man har väl ett lite annorlunda förhållande till bilder än vad en person som inte tecknar har. Samtidigt kan jag tycka att det finns lite väl skitnödiga "krav" och åsikter på vad en tatuering bör vara som när folk suttit lite väl mycket för Miami Ink.
Vi blir aldrig som dom från stan!

2011-08-07 05:05
haha svår fråga, jag själv har snott en tatuering från en..hmm, F-kändis.. men har trots det svårt för folk som kör exakt likadana tatueringar som angelina jolie osv..

fan vilken hycklare jag är
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2011-08-07 12:13
sü länge man stür för att man kopierat motiv och/eller placering rakt av och inte lütsas som att man tänkt ut allt själv ser jag i alla fall inget problem i att kopiera en tatuering.
vegan power

2011-08-07 13:57
jag tycker inte man ska koppiera.
jag tillexempel var först med tribals på armarna, och nu ser man fan alla gå runt med sånna.
sen skaffade jag mig en svank tattuering, vad hände sommaren därpå? alla har sånna.
tillslut så ledsnade jag och tänkte mig bortifrån västvärlden och skaffade ett kinesiskt tecken. ni vet vad som hände då. :(

nu ser jag ut såhär:
Jag är bra - du är dålig.
Moderator

2011-08-07 14:29
Man behöver inte sno en tatuering rakt av, men man kan ju hämta inspiration från andras tatueringar och gör något eget och unikt av det.
Snacka med din tatuerare, visa några bilder på vad du tänkt dig så kan tatueraren utan problem skissa upp något liknande, men unikt istället för att kopiera =)
//TW

2011-08-08 08:36
Själv skulle jag ha svårt ha en tatuering som någon annan har. Dels för att den är permanent och kommer vara med dig så länge du lever och det måste vara nånting som jag kan leva med så länge. Dels så vill jag vara så unik som möjligt. :)

Men shitmannen levererar också sunda åsikter vad det gäller tatueringar.
 I'm so old that old school was new school when I was young

2011-08-08 11:58
Det borde väll vara tatueraren som får ta ställning till sådant?

2011-08-08 15:40
jag har aldrig kopierat en tatuering själv, dock har jag vänner som både vill och har gjort. ämnet kommer ofta upp och jag är själv rätt kluven, därför är det intressant att höra andras åsikter.

jag är t.ex. lite sugen på att göra två tatueringar en av mina favoritrappare har. det är inga stora tatueringar, men tatueringarna betyder saker för mig som även anknyter tills hans texter och det finns ett annat djup, samtidigt som det skulle bli lite av en hyllning. jag har tidigare varit emot att kopiera andras tatueringar och göra sk. mainstreamtatueringar, men inser nu att jag kanske inte är bättre själv, haha. hyckleri. det är lite som diskussionen om att en tatuering måste ha någon mening bakom sig.

fortsätt att komma med era åsikter! det är riktigt intressant att läsa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-08 16:00
Att sno rakt av är ju tråkigt. Ta med bilden in och se om inte din tatuerare kan göra en "twist" på den.
Moderator

2011-08-08 17:15
Eller kom på nu att jag har en tatuering som andra har, men det är ett porträtt på en känd skulptur, vet inte om det känns som att "kopiera".
Har kollat på bilder på andra som har "samma" tatuering som jag har och det är rätt stor skillnad på allihopa, så på det sättet känns det inte som att jag har kopierat någons tatuering.

Men finns säkert folk som säger emot mig^^
//TW
Groupie

2011-08-08 20:31
danger_fssmfn

Ja du var säkert förebilden för alla som skulle ha en sån tatuering. Ingen annan har nog någonsin kommit på idéerna på egen hand eller så. Det är tur du är en så häftig stilbildare.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2011-08-09 04:33
Lepra

fan, hur kan du inte se att "danger_fssmfn" driver? hahaha, wow..
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2011-08-10 15:18
hahahhaha word Lollarn
 LGTM
Groupie

2011-08-10 17:13
Jag är en bitterfitta och whoa är impregnerat av idioter nu för tiden så ingenting här inne är någonsin förvånande länge. Så att satir och ironi är svåruppfattat på whoa är bara förnamnet.

2011-08-10 19:25
Fast ironin är densamma som den alltid varit. Du failade helt enkelt.
Vi blir aldrig som dom från stan!
Groupie

2011-08-11 18:53
ja det gjorde jag.