I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Erfarenhet av att bo litet? (under 20kvm)

Övrigt - Blandat

   

2011-10-05 22:09

Erfarenhet av att bo litet? (under 20kvm)

Yo whoa!

Idag fick jag ett samtal från en god vän som berättade att hans bror vill bli av med sin lägenhet. Jag blev direkt intresserad och väntar nu på samtal från denna bror, så att jag kan sticka och kolla på lägenheten.
DOCK är det som så att lägenheten är på 16/17kvm men kostar 1700kr/månaden.

Jag bör tillägga att jag enbart har timanställning och tjänar väldigt lite pengar. Så hyran är perfekt för mig(plus att jag fortfarande bor hemma och har nått en ålder där det fan inte är ok att bo hos mamma). Men jag sitter såklart och nojjar över om jag kommer palla en så liten lägenhet.

Därför tänkte jag höra med er whoaiter. Har ni erfarenhet av att bo så litet? Hur har det funkat? Orkar man leva?
En kollega sa idag att han såg någon undersökning för ett tag sen, där dom menade på att personer lagda åt det konstnärliga hållet trivs bättre i mindre utrymmen än andra. Typ musiker,målare,konstnärer överlag. Jag anser mig själv tillhöra den skalan, men jag vette fan. Hört något om detta? haha


Tack på förhand, HÄJ


..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....