I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En till fråga gällande flickvännen

Övrigt - Blandat

   

2011-11-16 14:09

En till fråga gällande flickvännen

Det känns lika pinsamt och patetiskt av mig den här gången som förra när jag frågar andra om råd gällande mitt och min flickväns förhållande. Men som jag skrev då så är jag extremt dålig på motargument osv. Hoppas ni har lust att hjälpa, here it is:


Jag har som sagt inte så jättemånga kompisar som jag umgås med. Ett par jag umgås med när jag festar (vilket inte blir så ofta nu när jag har flickvän) och en vän som man kan kalla min bästa vän. Mina festkompisar frågade häromdagen om jag ville följa med till Stockholm en helg den 16:e december och hälsa på en polare till oss som har flyttat dit och nyligen skaffat lägenhet. Och jag tycker det ska bli grymt roligt, för vi kommer att dricka i lägenheten och bara sitta och umgås som vi inte gör så ofta nu för tiden eftersom jag är med tjejen jämt.

problemet är att min flickvän är så svartsjuk, precis som jag. Och jag vet att hon kommer bli sur när jag säger att vi ska till Stockholm, för hon tror att jag är med andra tjejer osv. Hon vill alltså inte att vi ska festa utan varandra, men jag vill vara ifrån henne lite också så jag inte tröttnar på henne, så den här helgen behöver jag verkligen.


Nu till min fråga:
Är jag en "dålig" pojkvän om jag åker till Stockholm och inte respekterar att hon tycker det är jobbigt, eller är jag en vanlig kille som borde få umgås med mina kompisar ibland?

Det känns verkligen som om jag håller på att förlora mina vänner när jag blivit en toffel, så jag behöver det här. Så svara på "moralfrågan" gör jag rätt eller fel?