I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad gör man när man tappat sitt allt?

Övrigt - Blandat

   

2012-01-21 06:03

Vad gör man när man tappat sitt allt?

Vill börja med att säga att det här är ingen tråd där jag vill att folk ska tycka synd om mig, för det är det inte. Jag har förtjänat det och det händer alla.
Jag har haft en brud som har varit mitt allt i mer eller mindre 4 år, hon har vart anledning att jag orkat gå upp på dagen och klarat hela dagarna.
Jag älskar henne mer än allt annat och kan inte tänka mig ett liv utan henne men nu har jag fått reda på att jag ska ha ett sådant liv. Vi har bråkat mycket senaste och inte pratat under en tid. Jag skrev till henne för ett tag sen att saker mellan oss inte är detsamma som förut och att jag var orolig att jag skulle tappa henne, fick ett svar där hon sa att det aldrig kommer bli det igen.
Nån vecka efter det fick jag ett samtal av hennes nära kompis som står o skriker att jag måste sluta bråka med henne (hade inte pratat med henne på ett tag sen dess) och att jag bara får henne att må dåligt hela tiden. Jag fattade ingenting, så jag ringer henne och frågar vad som pågår. Hon säger att hon inte vill prata om det via telefon och vill träffas. Det blev inte av att träffas för att ingen inte riktigt hade tid eftersom vi både lever ett hyfsat upptaget liv nu för tiden.
Vi har suttit och snackat via telefon om detta, hon har sagt att jag förstör henne, att hon aldrig vill se mig igen och att jag är död för henne. Har inte fått en förklaring för allt detta och är ytterst förvirrad med tanke på att hon har sagt att hon älskar mig och att hon inte skulle klarat sig utan mig för inte lång tid sen alls och nu får jag höra att jag har förstört henne dem två senaste åren.
Fick nyss ett samtal av henne där hon skriker åt mig att hon aldrig vill höra av mig längre och att jag är död för henne fortfarande och jag får ingen förklaring.

Nu till trådens mening; jag vet inte var jag ska ta vägen. Som sagt; hon har vart anledningen att jag ens orkar gå upp ur sängen på morgonen, anledningen att jag inte går tillbaka till sprit & droger (som har gjort att jag åkt fram & tillbaka till psyket) och hållit mig till ett bra liv. Nu vet jag inte vad jag ska göra, självmordstankar dyker upp i min skalle oavbrutet men är tillräckligt smart för att inte överväga det som ett alternativ pga att jag har folk som behöver mig.
Jag lever ett socialt liv med kompisar dagligen men kan inte sluta tänka på henne och när jag kommer hem så förstörs jag helt för jag blir påmind av henne överallt, alla långa nätter i sängen med underbara tider.
Alla säger att det kommer lösa sig mellan oss som det alltid gör, men nu finns det ingen återvändo och jag är körd. Jag gör låtar om henne dagligen som terapi men det hjälper inte, kedjeröker på promenader med musik och försöker gå vidare men det är omöljigt. För er som har varit här, för jag vet att jag inte är ensam att gå igenom sånt här, vad ska jag göra för att klara det här? Jag ser hur mitt liv faller i rasande takt när jag inte klarar av att gå till jobbet för att jag är så förstörd, jag behandlar nära & kära som skit för att jag klarar inte av att bry mig om annat än henne. Så här sitter jag och vänder mig till internet som en hyfsat patetiskt människa, så desperat är jag. Alla råd är välkomna förutom självmordsgrejer & droger.

Ps. Till dem som vet vem detta konto tillhör, snälla avslöja inte det. Finns en anledning varför jag skriver detta anonymt.
Tackar i förhand.