I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Istället för potatis?

Övrigt - Blandat

   

2012-05-02 17:43

Istället för potatis?

Har mer eller mindre förbrukat min månadsbudget för maten och tänkte i samband med det testa en lite annan kost resten av den här månaden. Är en ganska stor potatiskonsument och gillar "matig" mat, d.v.s. gärna ganska stora bitar av allt och mycket dessutom, äter mig ofta proppmätt och har inga planer på att sluta med det heller, däremot så behöver det ju kanske inte vara några kaloribomber som potatis ju är.

Har tittat lite närmare på detta med korn och känner att det kanske kan vara ett bra alternativ, speciellt eftersom jag äter ganska traditionellt om man så vill med köttbit och (i vanliga fall) potatis, lite smak i form av sås och sallad. Vilket korn/gryn ger mest valuta för pengarna?

Jag är även galen i olika wokar, finns det något bra substitut för nudlarna? Inte för att det är dyrt direkt men det finns kanske nåt ännu bättre där ute?

Någon?

Intressepenisen hårdnar!