I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fisketråden

Övrigt - Blandat

Skivsamlare

2012-06-14 02:11

Fisketråden

Finns de några fiskare här på Whoa?
Vad fiskar ni för nått? Redskap(fluga,haspel,jerk etc..)?

Själv kör jag vanlig haspel till ädelfisken och jerkbait till gäddan.

Dela gärna med er av bilder på fångster,tips & trix,senaste inköp osv.

tja!

http://soundcloud.com/majestictwelve
Ask beavis i get nothing but head.
Producent

2012-06-14 17:54
det är väl självklart!

kör med haspel all the time, warbird spö och abu garcia cardinal size 3 rulle. skrikiga färger på vobblers eller spinn/skeddrag.
dock har det varit jävligt segt i år, bara fått 1 gädda runt kilot, 1 gös på 1.5kg och en gös på 2kg.

och nu närmar sig midsommar, så kanske blir lite mer gös snart ;D
1.5kg gös^^.
Skivsamlare

2012-06-14 19:23
Härligt, själv började sommarfisket väldigt bra, va en helg i stugan som ligger i östra jämtland för en månad sen och drog upp nästan 30 gäddor, varav 10 över 5kg och största på 7,2kg.
Dock har jag inte fått en fisk sen dess..

Hoppas på en över 10kg till helgen.

2012-06-16 14:35
Har eget vatten, både sjö med Gös, Gädda, Abborre och annat. Sen en å med Öring och tre olika dammar med Renbåge och Karp. Så det blir allt från bottemete till fluga :D

Blir nog ett vertikalspö vid nästa löning, testade på det för ett tag sedan och lyckades kroka en fin Abborre på egenbunden vertikalfluga :) Hoppas såklart på Gös!
SMÅLAND!
Skivsamlare

2012-06-16 21:28
Eget vatten som i privatägt, eller bara nära till hands?

Aldrig riktigt förstått mig på tjusningen med vertikalfiske, känns ju enklare att skanna av ett område genom att kasta,känns som ett väldigt segt fiske.
Men jag har aldrig prövat det heller så jag ska inte några åsikter om det. =)
Rappare

2012-06-16 23:37
MAJESTIC
Kika vertikalfiske från Australien. Sinnes vilka fiskar dom hämtar upp på sånna djup :)

OnT: Jag kör jerkfiske så ofta jag kan, vilket är väldigt lite.

För stockholmare kan jag rekommendera Domarudden ute i Åkersberga, fiskekort behövs dock, men det fixar man med en hundring, sen finns det möjlighet att hyra båt också. Det är löjligt mycket regnbåge som vakar där.

God fiskelycka.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2012-06-17 00:06
MAJESTIC skrev:
Eget vatten som i privatägt, eller bara nära till hands?

Aldrig riktigt förstått mig på tjusningen med vertikalfiske, känns ju enklare att skanna av ett område genom att kasta,känns som ett väldigt segt fiske.
Men jag har aldrig prövat det heller så jag ska inte några åsikter om det. =)

Eget vatten.

Grejen med vertikal är ju att du letar upp fisken med ekolodet och sen fiskar på den, så man slipper stå och kasta där det inte står fisk :)
SMÅLAND!
Skivsamlare

2012-06-17 04:20
Kika vertikalfiske från Australien. Sinnes vilka fiskar dom hämtar upp på sånna djup :)

Ska kolla det!

Grejen med vertikal är ju att du letar upp fisken med ekolodet och sen fiskar på den, så man slipper stå och kasta där det inte står fisk :)

Aha, då fattar jag!
Skivsamlare

2012-06-18 23:49

Testade en ny popper i söndags och gav utdelning. 5 gäddor varav största på 5kg(bilden)
Rappare

2012-06-19 08:42
Herr_Berg P25
Din förklaring av vertikalfiske är kanske inte det man ser som det riktiga vertikalfisket, även kallat vertikaljigging.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Producent

2012-06-19 12:54
vafan, jag har alltid hatat popper´s, har inte fått ett skit på det.
kanske ska testa, vad körde du för någon?
Rappare

2012-06-19 14:08
Konstigt P24
Fiske handlar ju mycket om att pröva sig fram. Man får hitta rätt färg, har också kämpat med poppers heller inte fått, men har varit med när polarna fått på poppers. Ser riktigt fett när gäddorna klipper dem på ytan :)

Producent

2012-06-19 14:33
har provat endel, men som sagt aldrig fått något. har nog tröttnat helt enkelt^^
jo fan, brukar köra endel jerk så ythuggen får man uppleva ändå, bara en liten fjuttgädda kan ge värsta spänningen då.

2012-06-19 21:47
sincedayone P22 sant, det är mer åt drop-shot hållet
SMÅLAND!