Fått igång en whoachatt nu!
Jag skrev ju tidigare om vars chatten tog vägen? Men tack vare dede så har vi kommit gång och få de gamla att bli nytt. Så för er som vill så är det bara att droppa in detta kan bli sjukt awesome och en rolig grej när man är uttråkad och bara vill ha något att göra. Nu äre bara att njuta av de som engång var back in the days till en ny nivå! Vi är några som har vågat att göra detta nu och väntar på fler whoadudes kommer in och delar lite kärlek! Komsi.. <3 (Inlägget ändrat av Evolution 2012-11-16 15:37:57)
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix
Tjohoooooo. Kul kul
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
elitz kom du ihåg hur man gör så man hittar irc kanalen? jag kom inte på hur man gör..
Ja, som sagt, en temporär kanal tills om whoa gör en officiell chatt igen.
Vill man inte använda mIRC eller klassiska klienter finns det ett jätte-enkelt sätt.
Gå in här:
http://webchat.quakenet.org/ Nickname: Skriv ditt användarnamn
Channels: #Whoa.nu
"
# " ska vara med.
Sätt igång att chatta :)
quakenet länken fungerade ju as bra :D å den loggar ut/tar bort en bara man stänger fönstret visst?
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
jeeeejjj :D
Bjäär Ja, då tar kanalen bort dig direkt!
Åh. Får ta och ladda ned mIRC igen :-D.
Don't!
Hoppade in nu. Jag är Roi.
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu
Bra gjort Dede! Synd bara att massa folk kommer in och trollar hela tiden
Moderator
2012-10-07 19:20
ja det verkar ju komma in massa dårar hela tiden...
//TW
whoachatt de är grejjer de!
I ain't a saint B, I aint a god God, I aint an angel neither but I try hard yall,
\o/
irc chat och whoa... Avdankade runkare som tror de är roliga och likt rumptryckare låter de ingen obehörig närma sig deras utrymme.
Q.
quacki ok OT men jag måste fråga. vad tusan är en "rumptryckare" för något?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Avdankade runkare som tror de är roliga och likt rumptryckare låter de ingen obehörig närma sig deras utrymme. säger mer om Quacki än någon annan...:)
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
Bög antar jag att han menar.. så tolkade jag det..
ah nu när du säger det så kanske det, det kopplade inte jag. isåfall så tycker jag Quacki verkar sjukt osympatisk och borde skämmas.
Ersh han är bara en ensam själ som gör allt för att provocera.. Synd om han.
Vill ni ha kul så observera den miserabla flickan bland folk istället hihihi, som en kyckling i obekväm miljö!
Q.
quacki om du menar mig så har jag aldrig direkt försökt dölja att jag har drag av social fobi och är obekväm i nya miljöer med mycket folk, men det har inte direkt i den här tråden att göra.
Misery - Skit i honom bara, han är ju här för att få reaktion, Trist att han är en sån talanglös människa med nolife och gör allt för att provocera andra bakom en skärm. Allt berättar ju mer om honom än någon annan.
LillJ ingen fara, var många år sedan jag slutade ta åt mig av såntdär ^_^
m-to-the-isery-to-the-chick ja, annars hade du väl lagt ner internetande öht kan jag tänka mig, så många som försökt göra ner dig utan att ha en susning om vem du är eller hur du fungerar. förutfattade meningar baserat på nick är patetiskt och desperat beteende.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är sjukt trist att vissa av er mår dåligt. Och jag har varit för mild, i know.. Orka. Så vad säger ni? Nolltolerans i fortsättningen? Förslag? Jag låter den vila ett tag, så får vi se vad som händer... Take care, ni som är förbannade och ledsna.
finns dom som vill döda chattar, dom vann. Min idé bakom chatten var inte att folk ska liksom döda den och att folk snackar massa skit så fort dom inte är online. Chatten skulle vara allmän, och chatten skulle vara för de som hade tråkigt och skulle få snacka allmänt. men allt ä så internt, en som kommer in ny fattar ingenting, och igår var de så jävla brutalt stört repsektlöst. så fuck you alla. Ni vann. Jag tänker inte stå för en chatt som är så sjukt störd.
den enda som hängt i chatten som jag inte redan var vän med, som är ok och som jag vill ha fortsatt kontakt med är Blweria . samtliga andra kan dra. ni förstörde en trevlig och snäll kontakt, ni sumpade en chans att ha en god vän. jag visste att några av er var sexistiska, men att använda människors känslor och försöka spela ut människor mot varandra på sättet ni gjorde... det slutade man med efter mellanstadiet trodde jag, men tydligen inte. fatta att det sitter verkliga människor med kapacitet för känslor bakom varje nick. fatta att jag inte trollar när jag säger att jag bryter ihop. jag överdriver inte när jag säger att jag skriker av ångest. tänk efter nästa gång ni vill göra illa någon annan för att det är "kul" när personen skriver i caps. dede som op som inte klev in en enda gång när någon blev dåligt behandlad är du precis lika skyldig som de andra. fatta det. den som ser mobbing och har makten att stoppa den men inte gör något är med i mobbandet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har inte varit inne på chatten senaste veckorna, fan tråkigt om det hänt en massa otrevligheter då jag tyckte chatten var ett trevligt ställe att prata på.
som op som inte klev in en enda gång när någon blev dåligt behandlad är du precis lika skyldig som de andra. fatta det. den som ser mobbing och har makten att stoppa den men inte gör något är med i mobbandet. Det är ett jävla gnäll på mig som op.
Får sänka toleransen på vad kanalen tåler då. Men då vill jag inte höra folk blir pissed för
det .
quacky
som en kyckling i obekväm miljö quacky du är kycklingen quacky. ju förr du fattar det desto bättre
junkgirl,
den enda som hängt i chatten som jag inte redan var vän med, som är ok och som jag vill ha fortsatt kontakt med är Blweria. det där kändes bra att läsa
det finns redan en whoa kanal på freequest, men quakenet är fint de med.
vi haffar småflickor med galnaste makmode, allting från stureplan till smutsiga crackhoes
Ger det en chans till. Men med voice. Alla som joinar har, tar bort den om nån inte sköter sig. Och får vara hårdare. Ni får hojta till om nån är stygg om jag missar nåt!
men med voice? röst? röst-chatt??
Battlerappare
2012-11-13 22:20
if you have + (voice) you can speak on the channel when the +m mode is set. Only administrators (@) and voice users (+) can speak in that moment.
När ni joinar får ni så kallad voice. På enkel svenska: En möjlighet att prata. Som enkelt kan tas bort med några väl valda klick.
då kan jag med andra ord använda min honungslena men ändå lite cigarett-raspiga röst i ett multisamtal med nick jag aldrig sett ett ansikte på? hur klickar jag bort denna funktion?
Haha, nej alltså, prata som i skriva. Inget tal här inte :D
jag har tappat det helt.. vad äre som skjer?
frågan är ju hur resterande ska klara av min vackra stämma utan att smälta bort? hehe
Lillj, du var ju min största anledning till att gå in på chatten :)
elitz jag finns ju här på whoa <3
mig har ni redan förlorat. finns inte en chans att jag går in där igen och sitter och inte vet om alla andra sitter i en egen chatt och planerar att vara as mot mig, lillj eller valfri annan tjej igen. varför i helvete skulle jag utsätta mig för det där igen? dede är det största aset av alla i den där jävla chatten. med op kommer ansvar. kan du inte ta det ansvaret för att "eh.. orka" så ska du inte ha det heller. och då bör du f.ö. ge någon annan op också. jag bad om op tidigt. jag fick det inte och motivationen var i stil med "varför vill alla tjejer jämt ha op?" och svaret är ganska självklart just nu. för att vi blir trakasserade, utfrågade om tuttstorlek, om vi sväljer, måste sitta och lyssna på kommentarer i stil med "men vafan kan hon inte bara suga av mig istället för att hålla på med känslor och skit" (-Kartong) etc etc. ni är äckliga sexistiska små as. jag trodde vi blev kompisar. kompisar sitter inte i en egen chatt och planerar hur de ska få någon (som f.ö. enbart varit snäll och omtänksam mot en) på andra sidan internet att bryta ihop och gråta i flera dygn. jag är inte förvånad över att oss som ni utsatte var bokstavspersoner heller. jag har fått utstå den här behandlingen av människor hela min barndom. jag har fått reda på att "vänner" suttit och snackat ihop sig om hur de bäst ska kunna trolla mig till utbrott eller gråt eller annan dålig känsla många gånger under min barndom. jag är van men det gör lika jävla ont varje gång någon gör så mot mig. i synnerhet om ingen annan av de jag trott varit vänner har gått in och stoppat det. de som ser på och låter andra mobba någon eller några är lika skyldiga. finns inte en chans att jag går in i en kanal igen där jag inte får automatisk op när jag kommer in så jag kan kicka eller banna folk när de säger sexistiska eller rasistiska saker eller är elaka mot någon som inte förtjänar det. jag hade saknat det här formatet på umgänge sen jag slutade hänga i förra chatten pga liknande (men inte lika vidriga) omständigheter. människor verkar inte fatta att jag är en person som har känslor. tror ni att nicken döljer robotar eller hundar? empati verkar inte vara något för er neurotypiska as heller. dra åt helvete.dede du. klev. inte. in. en. enda. gång. någon. blev. dåligt. behandlad. trots. att. du. kunde.
vad är på op för något?
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!
operatör=admin alltså
och fatta en grej, ni era as som tror (eller försöker övertala er själva) att jag trollar när jag säger att ni fått mig att må SKIT i flera dagar nu och gråta till och från sen det hände: JAG TROLLAR INTE. JAG MÅR SKIT OCH DET ÄR ERT FEL. SAMTLIGA SOM VISSTE ATT DETTA MED PLANERAD JÄVLIGHET FÖR ATT GÖRA MIG ARG, LEDSEN, WHATEVER, OCH INTE STOPPADE DET. NI ÄR MEDSKYLDIGA TILL DETTA OCH SAMTLIGA HAR FÖRLORAT MIN TILLIT, MIN RESPEKT OCH MIN BEGYNNANDE VÄNSKAP. starkt jobbat grabbar. mobba ett gammalt mobboffer. så JÄVLA kul. hoppas det lilla skrattet var värt vetskapen om att ni gjort illa någon rejält. var det det bör ni avlägsna er från andra människor då det innebär att empati inte existerar i er värld.
junkgirl Men det vimlar av troll på nätet, ett faktum och den stora nackdelen med just nätet. Man måste tänka 2 gånger innan man ger sig ut om med vetskapen att man kan må dåligt eller helt enkelt INTE delta, alla fall inte lägga ut allt för personliga saker....
de som behandlade mig så här var människor jag lärt känna under en månad, det var människor som varit (för det mesta) snälla och trevliga. det var människor jag börjat se som kompisar som jag trodde såg mig som en kompis. det var människor som gav mig detaljer om sina liv också. det var människor jag trodde bättre om. jag hade fel. jag litade på dessa människor. jag råkar vara en sån som litar på andra. jag vill tillhöra. gud så märkligt va? någon som vill vara en del i en grupp. fan vilken sjuk grej. henne måste vi stampa på. hade detta hänt i början hade jag inte suttit och gråtit flera dagar i streck. jag hade inte blivit ledsen. jag vet att det finns mycket troll på nätet och låter det inte beröra mig. det är när kompisar man trodde man hade sitter i en egen yttre chatt och snackar ihop sig om vad de ska säga så den roliga lilla insekten junkgirl ska surra som mest, vilket öga man ska sticka nålen i etc. det är DÅ jag blir ledsen. det är DÄR sveket sker.
jag råkar vara en sån som litar på andra. jag vill tillhöra. gud så märkligt va? någon som vill vara en del i en grupp. Jo, och så är människans natur, social living is the best! Ensam stark finns inte och bara en myt. Att andra är svin är inget du kan ta på dig eller ansvara för!människor jag lärt känna under en månad, det var människor som varit (för det mesta) snälla och trevliga. det var människor jag börjat se som kompisar som jag trodde såg mig som en kompis. det var människor som gav mig detaljer om sina liv också. det var människor jag trodde bättre om. Fast du menar på nätet va, online, inte/aldrig träffat och känner "på riktigt"? Jo, det är en jädra skillnad! Och det är inte helt lätt att lära känna människor, många gånger man själv efter längre tid blivit förvånad och; Hmmm, va faaan.... Trodde jag kände hon/han... Men riktigt nära vänner är sällsynt, inte många alls som har det faktiskt. Vänskapskrets, känner, bekanta är nåt annat, verkliga vänner och varit d många många år, alltid vänner med alla brister och fel....sällsynt! Själv har jag väldigt få just sådana, vilket jag tror gäller ALLA . Själv högst par tre (tror jag). Stor bekantskapskrets dock vilket kan ses och tros som nära vänner.... Menar en riktig vän är ju, hur säger man....? Kommer inte på en svensk beskrivning.. A friend in need is a friend indeed och som man har livet ut!
ah, och för den/de som försöker intala sig att "jaaag gjorde ju ingenting?" måste jag säga att det är just det som är problemet. visste du om att kartong försökte göra illa mig utan att varna mig är du precis lika skyldig till det som hände. den enda som försökte reda ut detta var LillJ och det ska hon ha cred för. tack för att du kom in och varnade mig. tack för att du visade mig att de jag trodde var kompisar bara var as som satt i en yttre chatt och lekte med mina känslor som om det inte är en riktig människa bakom mitt nick. (ett nick jag f.ö. ändrade i chatten för att slippa fördomarna som vissa människor tycks ha mot mig pga att jag valt ett nick från en dikt av tim burton, för oherrans massa år sen) jag kommer inte att sluta vara en underbar människa, jag kommer inte att sluta vara vänlig och respektfull i första hand. jag kommer inte att ta långvarig skada av det här. dock hoppas jag att ni som gjorde illa mig får leva med det och inte lyckas övertala er själva om att jag "överreagerade" när det var just min reaktion ni var ute efter. att hacka sönder en annan människas välmående är svårt och ni lyckades bara temporärt. det här kommer att gå över. jag hoppas bara att ni tänker efter nästa gång ni hittar någon som är en aning udda som ni tycker verkar rolig att sticka nålar i pga att reaktionen blir "så himla kul".
forward att du inte har många rejält nära vänner som skulle släppa allt och komma direkt om du behövde dem säger mer om dig än om dem. jag har 8 såna människor. sen har jag även en familj som ställer upp utöver det. jag har haft många vänner och sållat bort de som gjort illa mig. jag har 8 bästa vänner som älskar mig och som jag älskar tillbaka. jag är 29 år. jag har en aning livserfarenhet när det kommer till dåliga och bra vänner. dessa människor var inte vänner, men de var kompisar. trodde jag iaf. och du kan ta och hålla käften om just det här specifika fallet om du inte var inne i chatten då det hände.