I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snodd jacka som dyker upp på blocket

Övrigt - Blandat

   

2012-11-14 21:23

Snodd jacka som dyker upp på blocket

Yes, blev av med vinterjackan för 1½ vecka sedan på en föreningsfest och i torsdags i förra veckan dök en likadan upp på blocket och säljs alldeles för dyrt för att vara i andra hand. Den ligger ute för en hundring mindre än nypriset jag gav, är samma storlek, nästan ny osv. Kan såklart inte vara helt hundra på att det är min men känner mig relativt säker. Har kollat upp killen som säljer den, hittar honom på fb osv genom hans tfn-nr.

Så nu, vad till att göra? Vill nästan hellre ha tillbaks grejerna som fanns i jackan, hörlurar osv, men känns som en långshot. Kan antagligen belägga, iaf för mig själv, att det är min jacka då jag hade lagt näsdukar i en ganska skum ficka som inte är så lätt att hitta.

Jag antar att jag begår ett brott om jag möter upp killen med jackan och snor tillbaka den? Nästa alternativ är väl att skicka ett sinneslöst argt jävla mail och försöka kräva tillbaks den(alt grejerna som fanns i jackan). Jag har hans hem-adress osv vilken jag kan trycka med.

Ett tredje alternativ är att polisanmäla och anmälan till blocket. Men det är väl det sista jag kan räkna med gör någon skillnad åt min situation där han har min vinterjacka och jag glider runt och har det kallt.

Någon annan bright idé? Någon som anmält liknande till blocket och vet vad dom gör åt det?


Hepp och pepp