I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Telefonskräck

Övrigt - Blandat

   

2012-11-27 19:46

Telefonskräck

Under hela mitt liv har jag lidit av stark telefonskräck. Jag har extremt svårt för att prata i telefon och det allra värsta är ändå när jag måste ringa upp folk. Hjärtat börjar banka hårt, jag blir helt kallsvettig och det svartnar för ögonen (inte så att jag svimmar, men blir väldigt snurrig och känner mig borta). Jag sitter och laddar upp och är nervös inför samtalet flera dagar i förväg och skriver manus inför alla tänkbara konversationer som kan uppstå. T.ex vad svarar jag om han säger si, eller hur ska jag förklara om han säger så osv.

Hittills har min mamma, så gott det går, fått ringa samtalen istället för mig, trots att hon har vissa svårigheter med svenskan. Men det funkar inte längre, jag är ändå 23 år gammal...

Så nu har jag kommit till en punkt där jag inser att jag varken kan eller vill acceptera det här och vill få professionell hjälp för att bota min rädsla.

Jag är annars en väldigt social person och har inga som helst problem med att gå fram till helt främmande människor och prata face to face med. Jag har heller inga andra sjukdomar/diagnoser eller liknande som kan ha med telefonskräcken göra.

Jag har försökt googla efter hjälp men inte fått några vettiga svar, så tänkte kolla med er här om någon kanske vet nåt? Nått tips på vart eller till vem jag ska vända mig till?

FUN LIGHT!!