I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Era nyårslöften?

Övrigt - Blandat

2013-01-01 18:33

Era nyårslöften?

Gott nytt år whoa!

Mitt nyårslöfte att jag ska bli bättre på att ge mig själv bekräftelse och trygghet och sluta söka det hos andra hela tiden. Något som jag trodde att jag ändå var ganska bra på, men som under det gångna året blev medveten om att jag inte var. Men en insikt är det första steget säger dom :)

Har ni avgett några nyårslöften? Berätta!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2013-01-01 19:19
Jag kör på 1, 2, 3 och 5 års planer istället för Nyårslöften.

Men jag kan säga att jag uppnådde nästan allt på min 1 års plan på ca tre månader. Så nu har jag tills juni på mig att uppfylla den sista punkten.

At the gates of Eternity...

2013-01-01 22:07
Låter bra Sofia! Tog åt mig lite av det där faktiskt och mitt nyårslöfte går ut lite på samma sak.
Jag har lovat mig själv att jobba mindre och spendera mer tid på mig själv och de jag tycker om.
Every man is a born loser. Not every man is a born winner.
Poet

2013-01-01 22:32
Jag har lovat mig själv att jobba mindre och spendera mer tid på mig själv och de jag tycker om.

Bra löfte! :) Fuck pengar, det kommer och går. Du kan förlora pengar idag och tjäna ihop det igen imorgon om du verkligen vill. Men tid däremot det får du aldrig tillbaks.
At the gates of Eternity...
Moderator

2013-01-02 13:45
Ska försöka hålla mig undan från saker som gör mig ledsen.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Moderator

2013-01-02 14:35
Jag ska fortsätta ungefär som förr, det funkar ganska bra. Jag skulle kunna säga att jag ska ta studierna mer seriöst, men det har jag redan börjat med.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-01-02 14:58
Sluta röka cigg, bara dricka alkohol vid högtider alternativt födelsedagsfest, städa mer och bara allmänt bli en nyttigare och bättre människa. :)
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2013-01-02 17:12
gjort det förr....och gör det igen. lovar mig själv att aldrig göra något nyårslöfte
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-01-02 17:26
hillbilly skrev:
Låter bra Sofia! Tog åt mig lite av det där faktiskt och mitt nyårslöfte går ut lite på samma sak.

Tack ^^ Va bra att du blev inspirerad! Ditt löfte låter oxå himla bra. Fler människor borde jobba mindre och spendera mer tid på sig själv och sina kära.

Alla andras löften låter oxå super! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-01-02 17:27
Fast frågan är nu om jag gjorde den här tråden för att jag ville berätta om mitt löfte för att folk ska bekräfta hur bra mitt löfte är. Fan, jag misslyckades efter andra dagen... hahaha

2013-01-02 20:08
SofiaBayo skrev:
Fast frågan är nu om jag gjorde den här tråden för att jag ville berätta om mitt löfte för att folk ska bekräfta hur bra mitt löfte är. Fan, jag misslyckades efter andra dagen... hahaha

En aning OT nu kanske, men vad gör man inte för att bli bekräftad? Hela meningen med att kommunicera är väl att bli bekräftad eller kritiserad. Och kritiserad vill väl ingen bli direkt?
Every man is a born loser. Not every man is a born winner.

2013-01-02 20:26
En aning OT nu kanske, men vad gör man inte för att bli bekräftad? Hela meningen med att kommunicera är väl att bli bekräftad eller kritiserad. Och kritiserad vill väl ingen bli direkt?

Jo fast jag tänker mer att om jag blir bra på att bekräfta mig själv, så spelar det ingen roll om någon annan gör det eller inte. Det blir trevligt om jag får det, och det blir lika trevligt om jag inte får det, eftersom jag fortfarande ger det till mig själv. Då blir ju andras kritik inte lika jobbig i heller tänker jag.

2013-01-02 20:27
Ja det blev OT, men väldigt intressant är det!
Admin

2013-01-02 21:49
Förrförra året hade jag ett löfte om att inte ligga på hela året för att undvika drama, efter det året lärde jag mig att nyårslöften aldrig är genomtänkta...
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Producent

2013-01-02 21:54
Jag har lovat mig att studera mer i skolan, stanna kvar efter föreläsningarna och plugga i skolan, plugga mer på självstudiedagarna.
Mitt andra nyårslöfte är att sluta ha ångest.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-01-02 22:33
Jag.måste.sluta.snusa!

Men det är så gott :(

2013-01-03 04:21
hade inget direkt nyårslöfte men såhär i efterhand får det bli att inte kröka osv av ren uttråkning

2013-01-03 09:34
Jag och en vän gjorde gemensamt nyårslöfte om att vi skall ses över en kopp kaffe minst en gång per månad 2013. Det känns gott, realistiskt och bra. Grejen är att vi nu efter många år bor någorlunda nära varandra, men ändå blir det lätt så att tiden bara flyger och så har man inte sett på ett halvår...
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2013-01-03 10:34
JP skrev:
Förrförra året hade jag ett löfte om att inte ligga på hela året för att undvika drama, efter det året lärde jag mig att nyårslöften aldrig är genomtänkta...

Svårt löfte JP!

2013-01-03 11:59
Minska aktiviteten på FB! Skaffa bättre självrespekt! Bli klar med skolan! Nå min målvikt, 52kg!
Toastare

2013-01-03 13:12
Jag har inga nyårslöften och har aldrig haft. Mål och delmål gäller hela tiden för att livet ska bli som jag vill.
Jag skyller allt på Emma!
Admin

2013-01-03 13:57
Fors

Faktiskt inte, höll det utan problem till den 21: december när jag kände min obstinata sida ta över och skrika: "Fuck you I wont do what you tell me!" Och skaffade ett ragg.

Kass på regler, även om jag sätter upp dem själv =(

... minskade inte dramat för fem öre dock.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Toastare

2013-01-03 16:02
JP är inte du tillsammans med Junkgirl?
Jag skyller allt på Emma!

2013-01-03 16:36
JP är inte du tillsammans med Junkgirl?

2013-01-07 22:46
Vad jag vet så är Junkgirl tillsammans med Evolution och inte JP.
JP var gift med Miserytjejj.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language