I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är jag sugen på en cigarett?

Övrigt - Blandat

Hangaround

2013-02-08 21:28
Tycker din tro går att applicera rätt bra på alkohol också

Kallar det tro om du vill, bevisen finns i och med alla som läst boken och slutat, metoden fungerar verkligen.
Inga läkare, hypnoser, ingenting, absolut ingenting fungerar för en majoritet av befolkningen.
Över 10 miljoner världen över har läst den och 98% slutat, det är all statistik man behöver.
Den får ingen uppmärksamhet i media för den dödar hela tobaksindustrin.

Vad det gäller alkohol kan du läsa nedre stycket i mitt inlägg innan detta:)
Producent

2013-02-08 21:30
Intressant.
Jag tror inte att trådskaparen är (var) röksugen.
Jag har som många andra som barn testat att snusa och röka, förmodligen mest för att man inte fick göra det.
Sedan när jag började dricka öl och annat så märkte jag att cigg smakar bättre med öl. Nu blir jag bara röksugen om jag dricker öl (inte lika mycket med vin) så jag röker ibland några cigg på helgen. Utan bira skulle jag kunna gå hur länge som helst utan cigg. Jag misstänker att det är ungefär samma för någon som gillar en bit choklad till sitt kaffe eller nått.
Men nu på senaste åren har jag märkt att jag inte ens blir röksugen när jag dricker alkohol, men oftast har jag köpt cigg innan - Ifall jag skulle bli röksugen, jag gillar i alla fall att röka cigg när jag dricker bira. Sedan skulle jag dricka sjukt mycket de gånger jag dricker om jag inte tar rökpauser,annars skulle jag dricka konstant. Rök för mig är förknippat med cigg, när jag känner lukten av rök tänker jag på fest. Så visst har jag gjort som trådskaparen, funderat på om jag är röksugen-tagit en cigg och sedan märkt att den smakar satan.
Men några ggr per år till öl, vin, god middag eller nuppa så kan det var schysst med en cigg.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Hangaround

2013-02-08 21:48
Du lägger ett lager tjära över dina smaklökar, cyanidfylld rök går upp och sabbar ditt luktsinne, allt en cigg gör är att försämra upplevelsen av mat och dryck, det existerar bara i din skalle att det skulle vara nice.

Anledningen att du tror dig uppskatta cigg vid fest och måltid är att man har trevligt och är glad, en rökare "njuter mer" av en cigg efter maten för det har oftast gått längre tid än vanligt mellan ciggen, också har middag också många känslosamma kopplingar med familj och glädje kommer därifrån, men det är en glädje som du placerar på ciggen som njutning, se dig omkring..verkar dom som inte rökare njuta mindre av tillställningen?
Faktum är att du går ifrån den sociala och trevliga situationen för att förgifta din kropp.
Det beteendet gör inte bara rökning till en bevisligen antisocial syssla.

det innebär också att du är mer bakom flötet än andra rökare, för du jagar inte det kemiska utsläppet som vi andra knarkare, du jagar lögnen att det skulle vara en bonus att dra i sig gift..att ett speciellt ögonblick blir bättre med cigg, när det i verkligheten försämrar ALLT du gör, tänker, äter, dricker osv..nikotin i blodet har förutom en svagare central stimulerande effekt svagare än kaffe ingen effekt som kan ses som positiv.
Det försämrar alla sinnen som sagt, ger dig syrebrist och höjt blodtryck, inte direkt nåt jag kopplar till trevliga stunder och goda middagar
Producent

2013-02-08 21:57
En del tycker att socker är ett gift, så när de tar sin chokladbit till kaffet. Så tar de sitt gift, finns studier som säger att både kakao och socker är beroendeframkallande.

Jag kan ibland nästan tycka synd om folk som inte får efter en god middag med öl och vin få avsluta det med en cigarett.
Jag tycker inte att det finns mycket som slår det.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Hangaround

2013-02-08 22:05
Socker förstärker smak, och har en behaglig smak i sig, det ger energi...massa bra saker, givetvis finns det dåliga aspekter, och därför ska man som alla vet inte äta för mycket.
Helt annan sak än cigg, för alla positiva aspekter kring cigg existerar bara i rökarens psyke.
Sockers positiva egenskaper vittnar alla som nånsin ätit en bulle om varesig dom förstår det eller ej, för fatta en bulle utan socker.
sen att det kan finnas bättre sötningsmedel blir åsidosatt för socker är en basvara i våran kultur.

Jag kan ibland nästan tycka synd om folk som inte får efter en god middag med öl och vin få avsluta det med en cigarett.
Jag tycker inte att det finns mycket som slår det.

Säger bara vilken pedestal du placerar din värsta fiende på:)

2013-02-08 22:52
Tech P28

Du känns lite så där läskigt säker på din sak som när man kommer i kontakt med frireligiösa, vet inte om jag gillar eller ogillar ännu men jag ska fundera på det
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2013-02-08 23:14
mm, jag vet, man framstår lätt så när man sanningen om en sak som ingen vill kännas vid:)
jag ser sambandet, men kom ihåg att en frireligös försöker övertyga folk om befängda idéer, jag säger bara att cigg och framför allt nikotin ENBART har negativa sidor, allt positivt är ett resultat av att man försöker berättiga sitt drogmissbruk, dvs det är självbedrägeri som med allt missbruk.
Är det befängt?
det är bara så enkelt, vad ska jag göra, låtsas vara osäker på saken bara för att inte testa era sinnen?

Fatta vad jag pratar om, att sluta missbruka en av dom värsta drogerna mänskligheten nånsin använt, och se sen hur desperata folk är att försvara drogen och sin rätt att döda sig själva, du ser inte heroinister bete sig på det sättet, dom vill ha hjälp annars dör dom, rökare slutar inte röka ens när dom är döende av lungcancer..en rökare är inte rationell, och alla rökarens åsikter kring cigg är starkt kopplade till dennes känslor, ett resonabelt samtal blir ett personligt påhopp, för man ifrågasätter ciggen.
Klart att en rökare vill klassa mig som en fanatiker, försöka förringa det jag skriver(menar nu inte det du skrivit), jag drog bort slöjan för en sekund, det uppskattas oftast inte.

2013-02-09 10:00
Jag tycker du ska sluta röka Tech, för du verkar verkligen inte trivas med det.

Men jag måste ifrågasätta:

för både begäret du känner, och tillfredställelsen du tror dig få av cigg är ett bedrägeri

För det första; det kvittar egentligen om begäret/tillfredsställelsen är konstruerat, om det är fysiskt eller pyskiskt, och om det (som jag nu förstår att Carr menar) snarare är att man botar sin abstinens än får en kick av drogen. Både begäret och tillfredsställelsen existerar ändå, dom är ett faktum. Jag bedrar mig inte när jag är röksugen och sällheten jag känner när jag röker är inte falsk.

Det är däremot ett bedrägeri att tro att detta är unikt för cigaretter, och att det är en cykel man kan bryta. Visst kan kanske bryta den i just fallet rökande, men cykeln finns i allting som ger dig tillfredsställelse. Enda sättet att komma undan skulle väl eventuellt vara nån sorts extrem askes. Carr ljuger när han säger att tillståndet man uppnår när man rökt är så ickerökare känner hela tiden, vilket torde vara uppenbart. Folk går helt enkelt inte runt och känner sig tillfredsställda hela tiden. För att man ska kunna känna så krävs att ett behov har tillgodosetts.

Som herr Schopenhauer säger (jag har klippt lite fritt här eftersom det skulle blitt långt annars, men texten finns, och är värd att läsa i sin hellhet):

"Allt viljande framspringer ur behov, alltså ur brist, alltså ur lidande. Tillfredsställelsen gör slut på lidandet, men mot ett begär som tillfredsställas står minst tio otillfredsställda. Och vidare: begäret består länge, kraven går i det oändliga, tillfredsställelsen åter är kort och kargt tillmätt. Ja, den ändliga tillfredsställelsen själv är till och med blott skenbar - ett tillfredsställt begär ger strax plats åt ett nytt - det förra är ett misstag som man insett, det senare ett misstag som man ännu inte insett...

All tillfredsställelse eller vad man gemenligen kallar lycka är strängt taget och till sitt väsen alltid blott negativ, aldrig positiv. Den är inte något som ursprungligt och av sig självt lyckliggör oss, utan måste alltid bestå däri att ett begär tillfredsställes. Ty begäret, dvs. bristen, föregår som en betingelse varje njutning. Men med tillfredsställelsen upphör begäret och följaktligen också njutningen. Därför kan tillfredsställelsen eller lyckan aldrig vara något mer än befrielsen från en smärta, från ett nödtillstånd, ty till dessa hör inte blott varje verkligt, uppenbart lidande utan också varje begär, vars hänsynslöshet stör vårt lugn, ja till och med den dödande tråkigheten som gör vår tillvaro till en börda. - Nu är det emellertid så svårt att uppnå eller genomföra något- varje förehavande stöter på ändlösa svårigheter och mödor, och vid varje steg hopar sig hindren. Och har äntligen allt övervunnits och uppnåtts, så kan dock aldrig något annat vara vunnet än att man befriats från något lidande eller begär, följaktligen att man blott befinner sig i samma tillstånd som innan de gjorde sig gällande.

....Så ligger viljeslaven ständigt på Ixions kretsande hjul, öser alltid i danaidernas såll, är den evigt försmäktande Tantalus..."

Och det är därför jag uppskattar att röka. Jag gillar den lilla, triviala cirkel av behov och tillfredställelse. Den är livet i miniatyr. Samtidigt skyddar den mig från de andra behov som jag är rädd skulle ta dess plats. Jag är någorlunda fri från existentiell ångest, och jag tackar cigaretten för det, för den tar mig alltid tillbaka till verkligheten, med dess små banala behov och njutningar.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Hangaround

2013-02-09 12:50
Jag tycker du ska sluta röka Tech, för du verkar verkligen inte trivas med det.

Ingen rökare trivs med sitt missbruk, jag har bara slutat bullshitta om det hela.

Carr ljuger när han säger att tillståndet man uppnår när man rökt är så ickerökare känner hela tiden, vilket torde vara uppenbart. Folk går helt enkelt inte runt och känner sig tillfredsställda hela tiden.

Jaså?, tillståndet han pratar är att aldrig vara sugen på en cigg, en ickerökare är ALDRIG sugen på en cigg..vart är lögnen?
han påstår ju inte att deras liv är perfekta.
Producent

2013-02-09 12:56
Jag tror att jag håller med dundermannen, om det känns bra och man mår bra-så är det bra. Sedan om det psykiskt, fysiskt, mentalt eller spirituellt.
Hangaround

2013-02-09 13:04
"om det känns bra, så är det bra"...är det inte lite låg nivå på det tycker du?
Producent

2013-02-09 13:19
Näe, inte när det gäller cigaretter. Då behöver jag inte veta orsaken alltid.
Rappare

2013-02-09 13:47
Tech, du har definitivt en del intressanta argument men samtidigt måste väl du ändå vara den mest patetiska sortens rökare? Du hävdar att du insett sanningen och att det inte existerar EN enda positiv sak med cigaretter, ändå röker du fortfarande..

Sedan är tankesättet "en icke-rökare kan inte börja röka, tänker aldrig på cigg" väldigt skevt då det skulle innebära att man i sådant fall föds till rökare. Jag rökte cigg väldigt sporadiskt första åren (16-18) innan det gick över till flera paket i veckan, men någonstans började det hela och i 16 år var jag således en icke-rökare som till slut började röka.
Keep your opinion to yourself nigga no one asked you
Producent

2013-02-09 14:06
Ja, de flesta rökare har varit icke rökare tidigare och de flesta jag känner i Sverige har rökt eller provat att röka.
Måste man dela in folk i rökare och icke rökare?
Jag tycker det ändå är skillnad på att röka 2 paket om dagen och att röka 2 cigg om året.
Hangaround

2013-02-09 14:42
Tech, du har definitivt en del intressanta argument men samtidigt måste väl du ändå vara den mest patetiska sortens rökare? Du hävdar att du insett sanningen och att det inte existerar EN enda positiv sak med cigaretter, ändå röker du fortfarande..

Visst, så kan man se på saken.
Men jag är iaf ett steg närmare att sluta än de som klamrar sig fast vid att rökning är bra för dom.

Du var inte en ickerökare innan du började röka, du var en rökare som inte hade börjat än, en viss del av varje generation barn kommer falla för lögnen om cigaretter,
när i livet det sker spelar ingen roll, faktumet att du börjar rökar visar att du köpt lögnen.
du valde att börja röka, det valet gör inte ickerökaren.
Däremot är det möjligt för rökaren att välja att bli en ickerökare..det valet finns alltid oavsett omständigheter.
Hangaround

2013-02-09 14:45
Jag tycker det ändå är skillnad på att röka 2 paket om dagen och att röka 2 cigg om året.

Jag kan förstå den tankegången om det gäller nånting som man verkligen får ut nånting av, t.ex. LSD, DMT eller vad som..
men att se det som att man "unnar sig nåt extra" när man suger i sig den mest meningslösa droger nånsin..inser du inte hur lurad du är?

2013-02-09 14:54
rökar visar att du köpt lögnen

vilken lögn?

är det en hemlighet att cigg är beroendeframkallande? att det finns tusentals gifter? att lungorna sotar igen? blodet tappar sakta förmågan att la upp syre? det stinker?

"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Producent

2013-02-09 14:57
Nej, jag inser inte hur lurad jag är. Visst kan jag hålla med om att det är en keff drog.

Men jag tycker att det är skillnad på att bruka och missbruka.
Har man svårt att vara utan, känner sug och tänker ofta på cigaretter då är man nog på väg mot ett missbruk och då är det nog bättre att sluta.
Men klarar man att hålla det till några ggr i månaden och man tycker inte att det är jobbigt att vara utan men uppskattar när man väl röker så tycker jag att man har kontroll över det.
Hangaround

2013-02-09 15:05
Blweria

Nej, lögnen är att det finns nånting att få ut av det.

2013-02-09 15:15
men det finns ju nåt att få ut av det. så det är ingen fullständig 100% lögn....

-Mark Twain
Hangaround

2013-02-09 15:29
Förnekar inte det kemiska utsläppet i hjärnan som sker, lögnen är att det är socialt, sexigt, trevligt, en bonus osv osv.
det som får folk att börja är lögnen, inte effekten.
och när man ska sluta är det lögnen som är svår att släppa, man saknar inte "känslan" nikotin ger öht

2013-02-09 15:49
då vet du varför jag började röka..?

får känslan att du vet precis hur allas relation till tobak är. är det så?

-Mark Twain
Hangaround

2013-02-09 16:02
Ser hur dom allra flesta förvränger vad det är så deras självkänsla inte tar stryk.

får känslan att du vet precis hur allas relation till tobak är. är det så?

Att tro att sitt missbruk är nånting unikt visar bara hur långt från verkligheten rökare är.
Påstår inte att folk som röker 1 cigg om året är beroende av cigg, men dom tror på samma lögn som rökaren gör.
Rappare

2013-02-09 16:35
Visst, så kan man se på saken.
Men jag är iaf ett steg närmare att sluta än de som klamrar sig fast vid att rökning är bra för dom.

Eller tvärtom så är du ännu längre ifrån eftersom det enligt dig helt och hållet är ett hopplöst självbedrägeri. Du har alltså insett att rökning uteslutande är dåligt och negativt för dig, men väljer ändå att fortsätta med det. En oupplyst person röker för att den som sagt får ut något (inbillat eller ej) härligt av det.

Du var inte en ickerökare innan du började röka, du var en rökare som inte hade börjat än, en viss del av varje generation barn kommer falla för lögnen om cigaretter,
när i livet det sker spelar ingen roll, faktumet att du börjar rökar visar att du köpt lögnen.
du valde att börja röka, det valet gör inte ickerökaren.
Däremot är det möjligt för rökaren att välja att bli en ickerökare..det valet finns alltid oavsett omständigheter.

Nu är man alltså rökare innan man ens börjat röka?
Hangaround

2013-02-09 16:40
Eller tvärtom så är du ännu längre ifrån eftersom det enligt dig helt och hållet är ett hopplöst självbedrägeri. Du har alltså insett att rökning uteslutande är dåligt och negativt för dig, men väljer ändå att fortsätta med det. En oupplyst person röker för att den som sagt får ut något (inbillat eller ej) härligt av det.

Har slutat förut, vet att jag kan göra det igen..lika lätt också, men tror jag faller tillbaka igen p.ga. holken och den tänker jag inte sluta med, måste bryta med spliffen bara
Rappare

2013-02-09 16:44
Vet polare som brukat cannabis men aldrig börjat med tobak/cigg för den delen. Vill man är det väl inga svårigheter att röka på utan att späda ut det med en dos självbedrägeri?
Hangaround

2013-02-09 16:46
Nej klart det går, började med cigg innan holk, men i hela mina krets är alla rökare också tobaksbrukare, kan inte tacka nej till varje bong och spliff som passas.

2013-02-09 17:52
Läste bara lite kort på första sidan men mina erfarenheter:

När jag går runt och är sugen på något och inte vet vad det är jag är sugen på, och de inte hjälper att stoppa i sig sötsaker/gokäk så är det alltid ciggarettrökaren/puffaren/snusaren/vinpimplaren i mig som tjuter.

Avhjälps enkelt genom en prilla eller en snus på vardagar, även om de inte alltid är 100% tillfreds, på helgerna genom att rulla upp eller korka av. Ibland en kombination utav båda.

Tristessen är enorm ibland.
soundcloud.com/brormusk/sets
Poet

2013-02-09 17:58
Men det var då ett jävla helvete att ni aldrig kan låta en tråd bara vara vad den är.

Jag slutade röka för ett par år sedan, och då hade jag rökt i 8 års tid. Idag röker jag ungefär ett till två pack i veckan, men inomhus suger jag på min elcigg.

Min uppfattning är inte att jag är beroende, utan att jag mer tar den där ciggen för att kunna stirra ner lite extra, (eller som det ovan redan har nämnts) se jävligt ball ut, samt när man slutfört ett arbete (oavsett om det är berget man kallar för disk, eller hjälpt en polare att flytta) och ser sig förtjäna en belöning.

Poison = reward, KÅH?
Jag har ätit pannkaka!

2013-02-10 10:33
Slutade röka för 8-9 månader sen (någonstans där tror jag, har inget datum). Identitetskrisen har varit rätt blää men det var den när jag rökte också. Innan jag började såg jag mig som "över" rökare, jag ansåg att rökare var idioter, för all fakta finns ju där - rökning är dåligt! Därmed blev det ju rätt skevt när jag provade en cigarett, för den smakade av någon anledning inte tillräckligt mycket ond bråd död för att jag skulle bli avskräckt för all framtid, utan jag tyckte nog snarare "Det var ju inte så farligt!". Spänningen innan ciggen och känslan av "Jag överlevde cancer och KOL, iaf den här gången" var nog det som fick mig att mycket senare (iallafall ett antal månader, 6-7?) börja röka varje helg. Efter det tog det ett helt år innan jag började röka i veckorna. 3-4 år senare är jag nu på väg bort ifrån det hela.

Det värsta med det här är just det att jag identifierade mig med icke-rökare, som en "bättre" individ som inte gick på vad fan som helst - INNAN jag började röka. Som rökare hade jag då svårt att förstå min ståndpunkt, för det ÄR ju idioter som röker. Till slut (efter något år som daglig rökare) nöjde jag mig med att vara en minoritet, en förtryckt stackars rökare som inte valt sin börda, utan blivit tilldelad den. Så nu, när jag slutat (även om det inte helt sjunkit in, jag är sugen ibland) så känns det tomt. Vem var jag innan ciggen? Vem var jag under ciggen? Vem är jag nu, efter? Jag vill hitta tillbaks till "tiden då det var så enkelt" (barndomen, och hela vägen fram till första ciggen), den oskyldiga tiden som ren och oförstörd människa. Men det har hänt för mycket annat under den här tiden, livet går ju vidare, och det känns som att jag tappat bort mig själv lite grann.

Men det är ju inte bara i rökningen, jag rökte cannabis före jag började röka tobak, fortsatte även med cannabisrökandet och hade en period på 1-2 år då jag var daglig cannabisrökare och tobaksrökare. Försökt lägga båda lasterna på hyllan nu, som sagt så är jag fri från tobak (även slutat med nikotinläkemedel) och firar snart ett år utan cannabis. Rätt eller fel, det vet jag inte riktigt... Jag har ingen fräsig avslutning, men det blev så långt att det känns som att det krävs en sådan. Min personliga rekommendation är att inte röka tobak, men jag vet inte riktigt varför. Kanske för att det är farligt, du får cancer och KOL och dör.
Poet

2013-02-10 13:12
Är du säker på att det inte är heroin som du har testat Anenkefali?

...Jag var bara tvungen.
Jag har ätit pannkaka!

2013-02-10 21:52
Jag är säker på att det inte var heroin, och av det jag nämnt (tobak och cannabis) har jag inte testat något av dem - jag har missbrukat. Det är min personliga syn på de senaste åren i mitt liv, så lätt som jag slutade med cannabis vet jag inte om det var ett missbruk eller ett långvarigt bruk, men jag håller mig till missbruk ändå. Det var inte rekreationellt bruk med jämna mellanrum, det var dagligt bruk - jag rökte även när jag inte var sugen, av vana.

Och ja, det här var ett lite seriösare svar på en lite mer oseriös kommentar =) För övrigt har jag inte testat just heroin (men en och annan opiat/opioid) och kan säga att det är något jag gillar. Till skillnad från det jag nämnde med första ciggen, att jag inte förstod (den negativa)"hypen" (jag kände inte döden, jag kände ingen cancer), så var första gången jag provade en opiat en bekräftelse, det här är något som är så pass trevligt att man kan ge sitt liv åt det. Jag fick en otroligt stark respekt tidigt för den gruppen droger, och har inte varit aktiv inom den delen särskilt mycket alls sedan dess. Det är det farliga med tobak, man vet att det är farligt - man förstår det bara inte. Och "man blir ju lugn", det är ju "bra att ha när man är stressad" och framförallt något som "man bara gör när man dricker".

2013-02-11 11:37
och allt jag vill skriva är att ibland är en cigarett faktiskt bara en kuk men man har ju blivit så jävla mogen på gamla dar så det går ju inte för sig...
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2013-02-11 15:17
Tech

Håller med i vissa punkter av din argumentation, men stör mig på att du isolerar cigaretter som fenomen, tycker det visar på att du fortfarande gör rökandet till någon magisk ritual som höjer sig över andra, mer eller mindre osunda vanor som inte är direkt kopplade till vår överlevnad.

Sockerberoende är något som existerar och raffinerat socker är inget kroppen behöver, ska man föra över din argumentation på det så kan mat äta en bit kladdkaka efter maten, men man ska sitta å oja sig över att man är slav under sockret, istället för att tänka "nice, fan en bit till vore nice, men fuck it, jag spar till senare, det börjar fan sätta sig lite för mycket på låren"

Att syssla med softa saker som är dåligt blir lätt en kamp om man har missbrukarpersonlighet, men jag tar hellre den kampen, varje minut varje dag än att leva på bönor å hårdskorpor resten av livet å får äta hur mycket jag vill av det.
Ridå

2013-02-11 15:18
Lever man dessutom lite småsoft så blir den kampen inte speciellt svår heller
Ridå
Hangaround

2013-02-11 16:48
Håller med i vissa punkter av din argumentation, men stör mig på att du isolerar cigaretter som fenomen, tycker det visar på att du fortfarande gör rökandet till någon magisk ritual som höjer sig över andra, mer eller mindre osunda vanor som inte är direkt kopplade till vår överlevnad.

Jag höll till mig trådens ämne, det handlar om cigg, och jag har skrivit lite om sockerparalellen redan. Varför är det viktigt att skriva om hur farligt socker är när tråden handlar om cigg?,
låter som en rökare drar en väldit genomtänkt "AH MEN DET DÄR ÄR FAKTISKT OCKSÅ DÅLIGT JÖÖ!, DET ÄR INTE BARA CIGG SOM ÄR FARLIGT, SOCKER OCKSÅ, LÅT MIG VARA, JAG HAR ITE GJORT NÅT"..som att det skyddar rökaren från tobaken.

Så visst, ta sockrets hemskhet och använd som skygglapp om du vill, det ENDA som är relevant för tråden är cigaretter, men rökare är osäkra människor så jag är inte förvånad att folk i tråden drar in vilken irrelevant smörja som helst för att kunna inbilla sig att jag har fel.

Sockerberoende är något som existerar och raffinerat socker är inget kroppen behöver, ska man föra över din argumentation på det så kan mat äta en bit kladdkaka efter maten, men man ska sitta å oja sig över att man är slav under sockret, istället för att tänka "nice, fan en bit till vore nice, men fuck it, jag spar till senare, det börjar fan sätta sig lite för mycket på låren"

Nej det finns rimliga mängder socker man kan dra i sig, finns ingen rimlig mängd tobak eller nikotin.
Känns som att du väljer att missa det.

2013-02-11 16:55
Du har fel på så många sätt tech; och du har en himla otrevlig attityd.

2013-02-11 17:13
Värst är det ändå med facebook och tv-spel, den tiden får du aldrig tillbaka...

Skämt och sido, det finns bevisligen folk som GILLAR saker som inte är uppbyggliga, för att ta det till det extrema masochister, folk som tänder på att kannibaler äter deras kroppsdelar osv.

Var och en blir salig på sin tro men att nikotin inte ger någon form av njutning/tillfredställe är bullshit trots allt det negativa... Liksom med sprit osv. Och ja, till nån punkt gör man ett val om vi inte tar det till filosofiska planet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2013-02-11 17:23
Ibland tror jag att Tech inte förstår hur bra cigaretter är.
Hangaround

2013-02-11 17:27
Bara ibland, vad tror du resten av tiden då?;)
Moderator

2013-02-12 00:23
Tech har rätt.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-02-12 11:02
Nej han har fel. Att man inte skulle kunna njuta av något som är dåligt för en är fel, att något inte skulle vara "nice" eftersom det bara existerar i din skalle att det skulle vara nice" är vansinnigt fel, att ingen rökare trivs med sitt missbruk är fel, att det inte finns "nånting att få ut av det" (rökningen) är uppenbart fel, att det är en lögn att det skulle vara "...socialt, sexigt, trevligt, en bonus osv osv." är också uppenbart fel (det där är subjektiva åsikter, inga objektiva sannningar, det räcker ju att en person tycker det för att det ska vara sant).

Och att "rökare är osäkra människor" tycker jag är en direkt förolämpning.

Jag tänker inte förneka att rökning är dåligt för mig fysiskt, och jag är inte så intresserad om det är drogen som ger mig effekt eller den är skapad av suggestion eller vana, av mig själv. Att njutningen bara finns i huvudet är inte märkligt, det är enbart där njutning finns, och poängen är att jag känner den. Och det är mycket märkligt att någon annan då försöker förneka den.
Producent

2013-02-12 11:08
Den här tråden påminner mig om Garbage Pail Kids. Kommer ni ihåg de samlarbilderna med vanskapta, deformerade barn?
Med samlarbilderna fick man ett långt smalt rosa tuggummi, jag tror inte jag har träffat någon som tycker om det tuggummit. Men jag gjorde det. Alla skulle alltid övertyga mig om att jag inte tycker om tuggummit, men jag tyckte om det.
Manager

2013-02-12 12:04
bara röööka
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Producent

2013-02-12 12:24
Folk som röker menthol cigaretter då? Kan de röka det för smakens och känslans skull eller är alla som röker menthol cigaretter tunga missbrukare också?
Hangaround

2013-02-12 12:43
kan man vara alkis om man bara dricker vin?..eller om en tjackis blandar sin skit med dextrosol, är det mindre dåligt då för det fick lite bättre smak?
Ogenomtänkt frågeställning^^
Toastare

2013-02-12 12:54
rök pure!!!! skit i nikotin ska du göra de gör de rätt..... like a baws!!!!!!
life s a bitch men om hon va fin skulle inte du knulla henne då ?

Producent

2013-02-12 12:57
Jag testade snus med honungssmak en gång när jag var 10 år som jag tyckte var gott. Så då antar jag med din logik att jag är snusare och beroende av snus.

2013-02-12 17:03
jag har slutat röka! mest för att:
inte få någon sjukdom,
gula tänder,
äcklig andedräkt, och! inte skada mitt barn den dag jag vill bli gravid.

Om jag blir si sådär 80 år så tänker jag börja röka igen på min födelsedag.
kul att de körs