Producent
2013-06-03 10:48
Hur många var med på whoa år 2001?
Och finns fortfarande kvar här? Funderade lite efter att en tråd från 2006 uppades nyss i ett annat forum. I was here! Minns inte riktigt vad jag hette, var typ echelon eller ngt i den stilen (antingen den eller en annan som var en variant på spinal var iaf min första användare). Sen hade jag en annan (GAIA) under den största delen av tiden fram till nu. Får väl se (jo men visst för fan) om man fortfarande är här år 2016 för femtonårsjubileumet? Måste ju räknas som det då om man inte tar med backlash, svu osv i beräkningen.. :) //Paz
Whoas egna PRO samling har slagit till igen, när blir det boule träff med öl? OBS alla efter 2004 får ej vara med
2001-08-11 Var som mest aktiv fram till 2004 kanske. Men loggar in då och då och kollar läget. =)
www.nativeswedes.se
Moderator
2013-06-05 14:11
perveterad_Bäver skrev: 2001-08-11 Var som mest aktiv fram till 2004 kanske. Men loggar in då och då och kollar läget. =)Oj hur aktiv var du innan 2004 då? För jag reggade mig 2005 och ser dig som en av de mest välkända här :)
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
KaptenKrok: Fan du har kanske rätt. Var nog aktiv längre än till 2004. säg 2006-2007 då! Sen är det nog mitt nickname som fäster sig. haha
www.nativeswedes.se
Skivsamlare
2013-06-06 01:26
Vart medlem sen 2001 ungefär men med lite olika konton..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Medlem sedan september 2000, första månaden av backlash. Det var ett forum, men väldigt avslappnat och prestigelöst. Det finns en kopia av siten sparad på något ställe, men minns inte var. Jag blev forumansvarig för Köp & Sälj för att jag föreslog att det skulle finnas ett sådant forum, men det gav ingen makt eller något. Fast vi hade poäng som räknades efter hur många poster vi hade gjort så fick man en ball status. Sen kom Fiddax och kommersialiserade allt via mergen med SvU och på den vägen är det... Den jag minns tydligast från den tiden (förutom Mabande) var kulturhora, hon var skitrolig! Jag var den 246:e som reggade mig. Har för mig att förutom Stuck hade zteff lägst nummer (han var whoas arvinge ett bra tag enligt Stuck).
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Producent
2013-06-06 23:12
Fan, jag skulle vilja veta exakt vad min första användare hette! Jag vet att hela skiten kraschade typ år 2004 och massa grejer försvann, typ trådar, gamla användare osv. Kollade min lillebror iofs och han blev medlem 2001-03-07 så jag antar att jag måste ha joinat nån gång där under sommaren. Det har kommit och gått många hilarious människor genom åren, indeed! :P Kanske vi ska ägna resten av tråden åt att nämna personer värda att nämna och varför?! :) //Paz
Producent
2013-06-06 23:15
skillz skrev: jag! men machete , jag har tyckt att du ser jävligt bekant ut, och nu när du säger det så förstår jag varför.Mjo, hehe.. Det roliga var att du var "fjorton" i evigheter minns jag, haha.. Typ:
"Skillz har äntligen blivit fjorton nu" fast det hade skett för flera år sedan osv.
--------------------------------------------
Min största bedrift gentemot whoa är de två textskrivarforumen som jag byggde upp och skapade (inte helt ensam dock). Tyvärr så är det inte så mycket action i de forumen längre, :)
//Paz
Jag var knappt född 2001.
Wurrup?
Toastare
2013-06-07 14:17
<< 2001-08-17 Blev väl admin några månader eller nått år efter det, och var det fram till för ett par år sen. Innan dess var det Irc och #hiphop och #rap som gällde.. och ett litet tag Lunarstorm. Sen lurade Degenererad in mig hit.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2013-06-07 14:19
#hiphop var en svensk kanal på dalnet.
Jag skyller allt på Emma!
161 Loggar inte in så ofta. Ibland några få gånger per år. Brukar logga in för att skriva i exakt sånna här trådar!
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Producent
2013-06-07 23:26
Heavy skrev: 161 Loggar inte in så ofta. Ibland några få gånger per år. Brukar logga in för att skriva i exakt sånna här trådar!Aa fan, asså, jag minns ju dig så tydligt genom alla åren svinlångt tillbaka. Långt innan du blev "kinesen i Basementality" med hela svenska folket. Trodde iofs du var "svensk" först, :P
//Paz
Ja, Indo är fan riktigt OG på nätet. Hehe.
Redline!
Redaktionschef
2013-06-08 15:45
Ni har väl inte missat det här inslaget? Där filmas lite av sidan och nog ser man att det fanns många forum redan då.
Backlash.nu uppmärksammas i Sajber Jag kom 15:e oktober 2000.
Vad gäller det här med "since day one" så var det från början bara de första 500 medlemmarna, men efter några år ändrades det till alla som registrerade sig innan vi blev Whoa eller nåt sånt.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Februari 2002 om jag minns rätt. Mycket länge sen :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kan inte vara alla som reggade sig innan det var whoa, då hade jag haft day one.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Redaktionschef
2013-06-08 17:17
Kanske var alla på backlash, minnet är inte vad det var en gång :P
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
förståeligt, du är ju faktiskt fruktansvärt gammal ^^
2001-12-29 Räknas knappt :)
Går det att söka på avslutade användare? Första admin som svarar ja på detta kommer jag vara på som fan i PM.
Producent
2013-06-09 08:33
scrotum skrev: Går det att söka på avslutade användare? Första admin som svarar ja på detta kommer jag vara på som fan i PM.Apropå söka på gamla grejer. Allt försvann ju där ett år, har många gånger själv tyckt att det är synd som fan. Skrev SJUKT mycket texter som är borta nu tyvärr, särskilt massa collabs med Tal-Rik (vilken legend asså, lol) och andra writer OG's. Dessa texterna skulle jag lätt vilja se igen. Jag har fan postat flera jävla hundratals texter här genom alla år, kanske mkt slöseri med tid men kul var det, :D
Tror inte det går att söka på avslutade eller bannade användare längre, eller?
//Paz
När de försvinner genom systemrensningar så är de försvunna tyvärr. Man kan söka på bannade användare, men inte om de har hunnit tas bort.
Hur ser man när man registrerade sig? Står bara since day one på min
http://duckdown82.tumblr.com/
Redaktionschef
2013-06-09 20:35
duckdown > Du registrerade dig 2000-12-11 23:04:00. Du kan inte se det men jag kan se det :) Om någon annan undrar när de registrerade sig så hojta här i tråden.
ah ok, tack :)
http://duckdown82.tumblr.com/
Haha, Tal-Rik! Jag åkte till Karlstad för att supa med honom ett par ggr.
Redline!
Jag reggade mig på Backlash november eller december 2000. Mitt första konto hette "Soul Survivor" och det hade jag väl fram till 2003-2004 ungefär. Då bytte jag konto till ett som hette "Tobbelito". Det här är mitt tredje konto, som jag haft sedan 2006.
Jag tror jag var medlem då med en gammal bortglömd användare.. Denna skapade jag 2003... :P
Såg precis att min användare fyller 10år den 22 juni:P
Producent
2013-06-10 15:33
Dr.Octagon skrev: Haha, Tal-Rik! Jag åkte till Karlstad för att supa med honom ett par ggr. Ja fan.. Lustig kille. Skön men fucked up på samma gång, särskilt om man var ute och festade med honom, :)
Åkte du till Karlstad bara för att supa med honom? :D
Machete skrev: Aa fan, asså, jag minns ju dig så tydligt genom alla åren svinlångt tillbaka. Långt innan du blev "kinesen i Basementality" med hela svenska folket. Trodde iofs du var "svensk" först, :P //Pazd e d! Kineser e bra på teknologi .. vad ska jag säga haha..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Producent
2013-06-17 14:27
Heavy skrev: Machete skrev: Aa fan, asså, jag minns ju dig så tydligt genom alla åren svinlångt tillbaka. Långt innan du blev "kinesen i Basementality" med hela svenska folket. Trodde iofs du var "svensk" först, :P //Paz d e d! Kineser e bra på teknologi .. vad ska jag säga haha.. Hehe.. De tar över hela världen snart.. :P
2001 nån gång tror jag.. Hade mest hängt på mokkamekka.com men gillade bara gangster rap. Blev bannad och var nog rätt jobbig mot admins här, skönt att man fick uppleva internet när det fortfarande var anonymt haha :) minns de allra flesta som skrivit här i tråden, alltid kul att se era nick.
Producent
2013-06-19 17:06
Fan hände med de där Moufassa, Alexxxela, Alexslappet, Phlegm och massa andra som skrev fucked up eller intressant grejer i forumen? Saknar lite sådana där roliga karaktärer, hehe.. Jag minns att det var ett jävla diskuterande i whoa crew (eller vad fan det nu hette) forumet under en period back in the days. Folk var hela tiden oeniga om det mesta, :D
Träffade moufassa 1:a maj, han mådde bra som alltid =)
om 2 dagar fyller mitt konto 10år, glöm inte att gratta! ;)
Producent
2013-06-20 14:18
Moufassa ser G ut, haha..
Jag TROR att jag var medlem 2001, men jag har tagit bort min profil någon gång på vägen. Gills man trots att man inte är helt 100% säker?
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Fan nu börjar folket dyka upp :) alexxla var en soft snubbe (stavade säkert fel på hans nick) Brukade prata med han way back :)
I.C.T.W Ill be heading out soon
Jag var med! Fast under annat användarnamn. Kan pinsamt nog ha varit gRyMgUzZ. Därefter Panorama.
Tittar in här för första gången på länge och hittade den här tråden. Kul. Jag reggade mig i december 2000 om jag minns rätt. Jag missade precis backlash-tiden. Jag var moderator i den första gruppen moderatorer som utsågs, ansvarade för Politikforumet. Sen hann jag med att vara admin i några år och ett tag efter att jag slutat blev jag moderator återigen. Whoa var en viktig del i mitt liv under ganska många år faktiskt. Nu är det mest nostalgi tyvärr. De senaste åren har jag mest loggat in sporadiskt. Minns sällan så mycket folk eller historier på rak arm, men påminns om det när jag ser gamla bekanta nick. Under vissa perioder kände man ju igen nicken på nästan alla som skrev i forumen... För övrigt tror jag att de som har "Day one!" är de som reggade sig på sidan under 2000. //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
varit här sen typ ´02,vet att jag reggade mig på jullovet ´01-´02 , blivit kickad ut,varit admin,lagt ner konton ,skapat nya osv haha. Saknar iofs den tiden,var mer seriöst snack i trådarna .
http://youtube.com/user/HaraamDubRecordings http://facebook.com/ratchabanialuka http://facebook.com/HaraamDubRecordings
varit här sen typ ´02,vet att jag reggade mig på jullovet ´01-´02 , blivit kickad ut,varit admin,lagt ner konton ,skapat nya osv haha. Saknar iofs den tiden,var mer seriöst snack i trådarna .
http://youtube.com/user/HaraamDubRecordings http://facebook.com/ratchabanialuka http://facebook.com/HaraamDubRecordings
Reggade mig första gången på SvU någon gång under 2001, hade precis börjat med graff och blev visad till sidan av några klasspolare, dock under ett annat användarnamn och jag blev nog inte aktiv i forumen förrän 02/03. Minns dock att man hade nån form av statuspoäng som man fick av att skriva i forumen på SvU, men den funktionen var temporärt nere "pga all skit som skrivs i forumen", löst citerat.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Producent
2013-06-24 18:29
Aaa fan, håller med om att det var mer hiphop och seriöst snack i trådarna förr faktiskt. //Paz
Sen 2002 och nu är jag här tre whoa account senare pga bann. Engegerade mig politiskt för att skapa ett Sex forum hahahaha. Någon som kommer ihåg "sex_on_whoa"?
LGTM
hur menar du "politiskt" ?
Graffare
2013-06-25 13:52
Jag blev medlem någon gång hösten 2001 - hette SeRes.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded