I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behöver tips och råd för att skicka vinyler/LP med posten

Övrigt - Blandat

2013-07-06 13:40

Behöver tips och råd för att skicka vinyler/LP med posten

Hittade inget mer passande ställe än det här för den här frågan.
Om man vill skicka vinyler med posten, vad är det bästa sättet - tänker mest på förpackningar och dylikt. Vad använder ni när ni skickar vinyler i LP-format och vart köper ni förpackningarna? Finns det något svenskt ställe som säljer "record mailers" online? Ebay och amazon är inget bra alternativ eftersom de inte säljer styckvis vad jag kan se.

//Mira

Existence is resistance.

2013-07-06 17:08
Oftast använder jag en från en skiva jag själv beställt.

Annars går det ju att ta några lager kartong på varje sida skivan så brukar det hålla.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-07-06 18:43
Det finns såna embalage till vinylskivor, men har du inte tillgång till det så kan du klä in skivan i papper, sätta två stora passande kartongbitar emot varandra med skivan emellan och sen tejpa kanterna. Glöm inte hörnen och tejpa inte på skivan.

Var i Skåne bor du? Jag har en del sparade.

2013-07-08 22:54
Detta är inget skämt, men jag har hört folk som använder pizzakartonger som embalage. Tydligen ett bra format till vinylskivor.

Annars har jag köpt på http://hotstuff.se/ och http://skivborsen.se/.
"peace polarn, det här är Simon G, negern i Polisskolan"<br>

2013-07-09 23:47
Får testa med några lager kartong i sådana fall, tre kanske räcker eller? Tror jag hoppar över pizzakartongerna dock, känns som att det skulle lukta - även om det nog inte gör det. Har tyvärr inte sparat några emballage, vad jag vet i alla fall.

Får ta och kolla in skivbörsen eller hotstuff då, tackar för tipset :)

...och tack för erbjudandet dede, bor i Malmö för övrigt.
Existence is resistance.
Manager

2013-07-10 14:03
Finns en rappare i Finland som skickar sina vinyler i pizzakartonger när man beställer av honom. Givetvis luktar de inte eftersom han inte använder använda pizzakartonger. Men han menar på att det sparar honom mycket deg och att kartongen är optimal för att just skicka vinyler. Jag vet att jag kommer använda mig av det knepet om jag någon dag måste skicka en vinyl.
Redline!

2013-07-10 18:44
Man kan ju gå till sin lokala pizzeria och antagligen köpa loss/få lite kartonger om man ber snällt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-07-10 19:32
Man sparar deg på att använda pizza-kartonger. Good one!