I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blivit sjukt osocial?

Övrigt - Blandat

   

2013-07-16 10:07

Blivit sjukt osocial?

Ohoj! Har under de senaste åren dödat tid framför datorn och nu efteråt märker jag hur svårt jag har att prata med folk. Ja har svårt för att se folk i ögonen, kommer aldrig riktigt på vad jag ska säga, ibland känns det även som att alla ser ner på mig och att jag inte riktigt är önskad.

Ibland sitter jag med mina polare och ja känner hur ja inte passar in. Jag är väldigt självmedveten och det känns lite som att stå utanför fönstret och titta på när de pratar medan jag tänker på annat. Även när vi är ute på krogen så lever ja inte ''in the moment'', jag är inne i mig själv och tittar runt lite och tänker ''är det såhär de roar sig?''. Känns som ja inte kan träda in i rollen riktigt. Den senaste tiden är till och med mina konversationer med min äldsta vän kalla, han pratar på som bara fan medans jag säger ''aa, mm, aa, eller hur, mm''. Där även självmedveten, har inget att prata om och känner även att allt han säger inte är helt ointressant för mig.

Det var inte såhär för några år sen, det är något ja utvecklat av att gömma mig framför datorn och inte svara när de flesta vänner ringt så de är borta idag.
Mitt liv just nu är väldigt enformigt och tråkigt. Jobba, dator, sova.

Vart börjar man? suck.

I choose my own destiny, hiphop way to heaven!