I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur gör ni när ni softar riktigt hårt?

Övrigt - Blandat

2013-09-20 16:35

Hur gör ni när ni softar riktigt hårt?

Har precis blivit ordinerad att softa lite mer av en läkare. Han sa det inte riktigt så dock :P

Vad gör ni när ni ska softa riktigt riktigt hårt? Behöver tips!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-09-20 18:14
Så lite som möjligt.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2013-09-20 19:13
Cannabis (?) Kollar serier, lyssnar på musik, ritar

Poet

2013-09-20 21:23
Samma skit som jag alltid gör

Spel - Serier - Alkohol - Promenader

Fuck stressa
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-09-20 21:35
Det sista min kropp behöver är droger så det är d inte på tal om.

Hade tänkt ha ett maraton där jag bara kollar på film hela helgen och tar promenader plus att jag stänger av mobilen. Får se hur det går.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-09-20 23:41
Softar hårt? Låter typ som man skulle vara full på flödder, cannabis och alkohol till en gräns man håller ögonen öppna i ett medvetslös sinne.

Varför ska du sjunka in i en slapp zon?

2013-09-21 05:58
Mediterar, yogar, umgås med katt, dricker te, ritar, skogspromenader.

Om du inte har en katt så kan du adoptera eller låna en. Katter är medicin!

2013-09-21 07:58
Wow. Jag som hade fått för mig att det inte finns någon som softar mer än dig.

*Spikmatta

*Ligga ner på golvet med ruqya (islamisk 'healing') i hörlurarna och dvala.

*Sitta i soffan och stirra.

* 'Meditera'

Jag räknar inte att titta på film / serier som att softa, för dessa är utformade att påverka ens sinnen, till sentimental, rädd, upprörd, dömande, upphetsad osv. Nerverna och sinnena jobbar varje sekund med att ta in ljudet, ljuset och sammanhanget. Även om man bara sitter/ligger ner så arbetar hjärnan och känslorna hela tiden.
Producent

2013-09-21 10:59
Jag tror att miljöombyte är bra. Det får ofta mig att slappna av och komma bort från stressen hemma-åk ut på landet, eller en polares landställe eller ut i någon skärgård.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-09-21 11:53
Missade ju ett av de mest effektivaste sättet att 'softa' på. SKOGEN. Kanske för jag själv vart dålig på att gå ut i skogen detta år. Att ta sig till skogen och promenera, sitta / ligga fungerar jättebra för att varva ner, komma till ro/harmoni osv.

2013-09-21 11:55
lyssna på öris, han vet!

http://www.youtube.com/watch?v=o8_EzwM0s6c
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-09-21 12:09
lång prommis i något naturresevat, om du går själv någonavslappnade musik i hörlurarna å sen när du komemr hem fixar du din favorit mat å laddar upp med serier å film å godis :)
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2013-09-21 12:20
Producent

2013-09-21 17:49
lägger mig på golvet i studion och tittar (eller rättare sagt; blundar och lyssnar) på pensados place. ultimata softarmetoden och ett av få knep som funkar för att få hjärnan att varva ner

https://soundcloud.com/jakkthemixer

2013-09-21 19:54
tack för alla tips! Keep them coming!

Idag har jag tagit en två timmar lång promenad, suttit i min soffa och stirrat, mediterat vilket till slut gjorde mig sjukt rastlös så jag möblerade om. Nu ska jag meditera lite till :P

Digge

I know. Det första jag sa till läkaren var att jag typ är världsbäst på att softa. Tydligen så är jag inte det :P
Moderator

2013-09-23 11:31
Spela tvspel! Visst är du aktiv på något sätt men du kan koppla bort vardagen och allt som hör den till ganska bra. När jag har riktigt tung bakisångest fungerar inte film eller att läsa alls, däremot fungerar tvspel jättebra för då fokuserar jag på något annat.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-09-23 15:57

2013-09-24 00:53
beställer en kebabpizza med extra kebab och bacon, två vitlöksdressingar en stor cola, ta på mig fårskinnstofflorna, mjukisbyxor å ladda ner en film... eller 3. Gör allt jag kan för inte överanstränga mig, fiser i soffan , rapar när jag känner för de.. klia mig i naveln.

Ibland drar jag ut och springer för släppa på tankarna eller så går jag ut å gå..

som shoppihollick så slappnar jag av att gå i klädaffärer och kolla på kläder i min egna lilla värld.
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix
Poet

2013-09-24 05:10
DiggeriDoo skrev:
Missade ju ett av de mest effektivaste sättet att 'softa' på. SKOGEN. Kanske för jag själv vart dålig på att gå ut i skogen detta år. Att ta sig till skogen och promenera, sitta / ligga fungerar jättebra för att varva ner, komma till ro/harmoni osv.

Tar mig 1 minut att gå till skogen och har varit likadant sen 92, enda jag lärt mig sen dess är att skogen suger kuk :)

Helt jävla onödigt efter första upplevelsen

Bacon på kebabpizza som nämns ovan låter måttligt skabbigt
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-09-24 19:54
doggsonlol - Jag bor i Norge och riktig kebab finns inte, å jag skulle ALDRIG NÅNSIN förstöra en kebabpizza med bacon om jag aldrig hade varit i Norge.

Men faktiskt, så är bacon sjukt gott på pizza, eller så är norrmän bara sjukt bra på att göra konstiga pizzor och alla normala pizzor ger dom brainfreeze å de smakar helt åt helvete. Pröva innan du nämner något.. du kanske också gillar det.

2013-09-24 21:23
Tar mig 1 minut att gå till skogen och har varit likadant sen 92, enda jag lärt mig sen dess är att skogen suger kuk :)

Helt jävla onödigt efter första upplevelsen

Du behöver mer positivt tänkande mannen=)

2013-09-24 22:38
Rött vin, levande ljus, lite gräs och god mat.

Jag vill ha fredag i dag.
soundcloud.com/brormusk/sets
Producent

2013-09-24 23:53
Sätter igång denna låt i högsta volym o tar fram mina akryl färger och börjar måla...skön musik däää nog dä som gör min vardag riktig soft...
http://soundcloud.com/orlandog
https://www.facebook.com/OrlandogPsy
https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy

2013-09-25 12:38
Men ärligt Sofia, jag tror att det viktigaste du gör är att du hittar något som gör att du slappnar av. Det kan vara att sätta på indisk musik och dansa i köket, det kan vara att lyssna på en ljudbok, det kan vara att lyssna på musik i hörlurarna å gå runt på en promenad på ett stilla ställe å bara njuta av naturen runt om dig, det kan vara yoga, meditera, det kan vara taraotkort. Det kan vara att lägga dig och läsa en bok, rita, hålla på med att göra smycken, sticka, sy osv.

Du får testa dig fram och hitta något som passar dig. Kan ju likagärna hända att du blir stressad av att bara sitta i en soffa å se på film, då kanske något annat passar dig bättre.

Men jag tror den viktigaste delen är att stänga av datorn , mobilen..
Producent

2013-09-25 12:42
Man måste ge sig tid och rum för att slappna av. Om min lägenhet ser ut som satan, jag har inga pengar, måste plugga till en tenta och måste ringa till skatteverket och skicka 17 stycken mail, göra klart ett grupparbete i skolan och har inga rena kläder-då kanske det inte är rätt tillfälle att softa hårt. Jag brukar försöka göra klart allt det jobbiga-så att jag sedan kan softa hårt med bättre samvete.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Poet

2013-09-25 15:33

Videon säger ju allt, känn dig hedrad att jag tog 10 sekunder av mitt spektakulära liv bara för att visa att skog är astråkigt
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Producent

2013-09-25 15:42
^Jag var i skogen igår-skogen är helt okej.
Skogen ska inte var jävligt kul-den ska vara rogivande och avslappnande.
Men det kanske är en annan pryl om man bor i skogen och får uppleva den jämt, men bor man i storstan och får välja skogen-då är den fan schysst. Eller allt är relativt-det beror ju på vad man jämför med. Men den kan hjälpa en att slappna av i alla fall.
Poet

2013-09-25 15:48
Dopeness skrev:
^Jag var i skogen igår-skogen är helt okej.
Skogen ska inte var jävligt kul-den ska vara rogivande och avslappnande.
Men det kanske är en annan pryl om man bor i skogen och får uppleva den jämt, men bor man i storstan och får välja skogen-då är den fan schysst. Eller allt är relativt-det beror ju på vad man jämför med. Men den kan hjälpa en att slappna av i alla fall.

Bor man i skogen vill man in till stan, jag känner mer ro när jag sitter i en nedsläckt lägenhet och kollar på alla gatlampor än när jag går runt i skogen.

Är väl 3-4 månader nu sen jag gick upp i skogen senaste dock, promenader kan vara soft ibland bara för att hålla igång men hade jag haft chansen så hade jag lika gärna kunnat tagit dom i stan
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Producent

2013-09-25 16:00
Ja strosa runt på kvällarna på stan kan vara schysst. Jag har bott på Södermalm tidigare under många år och jag promenerar varje kväll. Men ibland när jag är inne i sthlm city på dagen så kan jag nästan få panik och vill bara åka ut till landsbygden. Men jag skulle nog få lappsjuka av att bo på landet-jag skulle kanske klara 2 dagar. Jag tror att bo i närförort som jag gör nu passar mig väldigt bra-väldigt lagom. Tanken med där jag bor är att det ska vara en stad i skogen-best of both worlds!

2013-09-25 18:15
Städar.
 http://www.inminds.co.uk/boycott-israel-2012.php

2013-09-25 19:52
Doggsonlol
Haha my bad, jag förstår, tänkte inte på att du kanske lever mitt i en skog, och tack för din tid=)

Jag kan förstå att den inte känns lika spännande då kanske. Jag TROR att jag skulle trivas att bo så, men om man väl hamnade där så kanske man inte skulle göra det.

Det jag har erfarenhet är som Dopeness nämner, närförort, och det passar helt okej faktiskt. Stan skulle jag inte vilja bo i. Här kan man lätt ta sig till stan och ännu lättare till skogen bredvid.

Man måste ju inte promenera i skogen iof, men jag tror att man får mer ro av det. Det finns så mycket syntetiska intryck.

2013-09-26 13:48
När jag ska softa riktigt hårt så tar jag en puff och lutar mig tillbaka och stirrar på den här sidan: http://www.chillai90sekunder.se
Rappare

2013-09-26 17:25
Det är lätt att chilla som en kung!

Steg 1: Slå på någon sjysst låt
Steg 2: Luta dig tillbaka
Steg 3: Lyssna och njut!

Det där är i stort sett hela min rutin när jag måste varva ner lite, kanske skriva lite eller rita/måla?
Lackar ur.

2013-09-29 15:44
uuuh LillJ knows whatsup!!

Väl hemma i Arboga rocka vi just den pizzan, varje söndag.. ultimata bakispizzan, kebab med bacon oouff :*

2013-10-23 23:42
skog. natur. var som helst egentligen, så länge där är någorlunda tyst och lugnt. en kopp kaffe, en god rulltobak.

om du bor i Skåne kan jag ge dig en del tips på platser, kräver dock att man åker en bit. finns ingen natur runt malmö.
 I try to stay uplifted so that bullshit can pass me

2013-10-24 10:24
Det visade sig dock att det var jobbet som stressade mig. Så det blev en sjukskrivning på några veckor och ett möte för att se om vi kan anpassa arbetet och göra det lite lugnare för mig, eller så får jag sluta.

Du får gärna ge tips ändå. Gärna nånstans jag kan ta mig med buss. Det enda jag känner till är bokskogen.

2013-10-25 15:36
laddar ner någon serie, poppar popcorn och tar en kall till. det är jävligt standard. ibland lyxar man bah till det.
Jag vet när han ljuger! så fort han rör på munnen

2013-10-25 22:32
Det visade sig dock att det var jobbet som stressade mig. Så det blev en sjukskrivning på några veckor och ett möte för att se om vi kan anpassa arbetet och göra det lite lugnare för mig, eller så får jag sluta.

Du får gärna ge tips ändå. Gärna nånstans jag kan ta mig med buss. Det enda jag känner till är bokskogen.

Ajdå. Hur går det med den saken då? Känner du nån skillnad?

Tja, ett enkelt tips är ju Fulltofta strövområde. inte världens intressantaste, men väl värt ett besök eller flera. du tar skåneexpressen 1 mot kstad, hoppar av i Hörby och byter till buss 470, hoppar av vid fulltofta naturcentrum. där finns ett antal olika slingor man kan gå. känner man sig riktigt hurtig kan man gå ut där från Malmöbussen med, tar väl en timme eller så. förmodligen mindre. kan även gå skåneleden hela vägen från Hörby, via naturcentrum till höör och ta tåget hem. det tar väl 4-6 timmar eller nått i anspråk kan jag tänka mig.

Ett annat tips är skäralid/kopparhatten utanför röstånga. tåg till eslöv, sen ska det gå att ta bussen ut dit, har dock inte koll på vilken eftersom jag kör bil. en av mina favoritplatser på jorden är kopparhatten.

sen finns där ju naturreservatet ute på kullen, där man kan passa på att ta sig en titt på lars vilks verk "nimis". går att ta sig dit med tåg till helsingborg, sen buss till mölle (tror jag det är) och en promenad.

Forsakar utanför degeberga är oxå trevligt att besöka!

Vill du ha sällskap så säg till, jag åker gärna på utflykter!
 I try to stay uplifted so that bullshit can pass me
Rappare

2013-10-29 01:35
Det viktigaste tror jag är att pausa från datorn, alltså helt och hållet. Där snackar vi stress. Film, tv-spel och sånt är bra mycket softare isf. Kanske undvika kommersiella tv-kanaler och allt annat än P1 på radio.

Ta en lång frukost med en lugn podcast eller i tystnad. Att starta dagen lugnt och stillsamt är jävligt viktigt.

Sen älskar jag att tvätta, men det kan man ju inte kräva av normalt folk. Tvättstugan är så attraktiv för mig att jag kör många plagg för hand.

2013-10-29 11:38
Måste säga att tre veckors sjukskrivning har gjort susen för mig. Har tagit långa promenader, gått i terapi, gått på akupunktur, i princip bara legat i sängen och tittat upp i taket och inte gjort ett skit och dessutom kommit fram till att jag antagligen ska byta jobb. Har en vecka kvar nu och känner mig mycket mer avslappnad än jag var förut. Rekommenderar det till alla :D

2013-10-31 20:13
Jag softar som hårdast när jag är ledig medan flickvännen går till jobbet, sover ut och hänger hela dagen i hennes mysiga välstädade lägenhet. Dricker kaffe, lyssnar på musik och ligger i soffan till hon är tillbaka. Det är livet :)
Casper the dopest ghost in town!
Poet

2013-10-31 21:17
Cunninlynguists - Seasons ft Masta ace

Blunda

Repeat

Grattis :)

Det är en av få låtar som verkligen funkar 100% för mig
I.C.T.W
Ill be heading out soon